Bölüm 1 – Bilgisayar, Internet ve Web

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Java Hakkında Java Nedir? Java’nın Tarihi Java’nın Avantajları
Advertisements

.NET FRAMEWORK -MASAÜSTÜ VE SUNUCU YAZILIMLARI
Yazılım Geliştirme ve Java
SİSTEM YÖNETİMİ KOORDİNATÖRÜ
Java-Veri Tipleri- Operatorler
Algoritma ve Akış Diyagramları
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
UML Unified Modeling Language
WEB SERVİCE İDRİS YÜRÜK MAHMUT KAYA.
.NET FRAMEWORK.
PROGRAMLAMA DİLLERİ 1- Temel kavramlar
WEB Tasarımı & .NET Bolum 1
TEMEL C PROGRAMLAMA DERSİ - 1
04/02/10 Django Web Uygulamaları Geliştirmede Çağdaş bir Yaklaşım.
C Programlama Diline Giriş
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
ÖMÜR BİLGİLİ
5. Perl’e Giriş.
Bölüm 6 – Metodlar ve Parametreler
FRAMEWORK.
Burcu Musaoğlu Data Sistem A.Ş..
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
İNTERNET TARAYICILARINDA YENİ NESİL GRAFİK TEKNOLOJİLERİ
MİMARİ ESASLAR Bir bilgisayarın komut kümesi, programcının makineyi programlarken kullanabileceği ilkel emirleri veya makine komutlarının tamamının oluşturduğu.
Bölüm 1 – Bilgisayar ve C++ Programlamaya Giriş
XML TEKNOLOJİLERİ BTP 206. Ders İçin Gerekli Olan Ders Kitabı –XML, Zafer Demirkol, Pusula Yayınları Yardımcı Ders Kitabı –XML How To Program, Deitel.
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE).
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 1 – Bilgisayar, Internet ve Web Giriş 1. 2
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
Nesneye Yönelik Programlama
Yazılım Gelişimi. Donanım gelişimine paralel olarak süren yazılım gelişimi, son on yılda kayda değer bir ivmelenme ile bilgisayarları, herhangi bir uzmanlık.
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
Görsel Programlama Dr. Muhammet Balcılar
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
© Haluk Bingöl v2.23 Java Programlama Dili - 01 Tek Class ile Programlama Dr. Haluk Bingöl BÜ - CmpE BU-SWE.
Ünite 1 – Bilgisayara Giriş , İnternet ve WWW
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Ders İçerik Sunusu Maltepe Üniversitesi
1 Öğr. B.Aliyeva Öğr. B.Aliyeva Bilgisayar Yazılımı.
Nesne tabalı Programlamaya giriş
ALİ FINDIK Galatasaray Ünİversİtesİ 2015
Java GUI Programming.
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
HAZIRLAYAN:SEMİH KÜRTÜNCÜ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Microsoft Windows Server 2003 © Yenilikler ERCAN SAPMAZ.
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
Algoritmalar ve Programlama I Ders 3: PROGRAMLAMA VE PROGRAMLAMA DİLİ
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
Asp.Net Veritabanı İşlemleri
JDK(Java  Development  Kit):  Java  kodlarını  derlemek  için gerekli  geliştirme  ortamını.
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
C Programlama Dili Çağdaş Hakan Aladağ.
Neden Linux? Nerelerde Kullanılır?
Bilgisayar Donanım ve Sistem Yazılımı
Nesne tabalı Programlamaya giriş
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
Dijital kütüphane işlevleri
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
Sunum transkripti:

Bölüm 1 – Bilgisayar, Internet ve Web İçindekiler 1.1 Giriş 1.2 Makina dilleri, Assembly dilleri ve Yüksek seviyeli diller 1.3 Neden Java? 1.4 Java’nın Gelişme Evreleri 1.5 Java Sınıf Kütüphanesi 1.6 Diğer Yüksek Seviyeli Diller 1.7 Yapısal Programlama 1.8 Internet ve WWW 1.9 Java Çalışma Ortamı 1.10 Objeye Dayalı Düşünme – UML 1.11 Objeye dayalı programlama ile yapısal programlama

1.1 Giriş Kaynaklar Programlar Ders Takibi Java 2, 4. Baskı, Alfa Yayınları Java How to Program, 5. Baskı Java Kitap Projesi(www.kodcu.com/kodcu) Programlar Java 2 Standard Edition (JDK1.4.1) Editor (JCreator 2.50) Ders Takibi www.fatih.edu.tr/~zsevkli

1.2 Makina dili, Assembly dili ve Yüksek Seviyeli Diller Bilgisayarın “Doğal bir dil” dir. Makinaya bağımlı Assembly dili İngilizce dilinde ve kısaltılmış bir komut sistemi Makinanın anlaması için makina diline çevrilir. Yüksek seviyeli diller İngilizce diline uyumlu komut sistemi Matematiksel operatörlerin ağırlık kazandiği Derleyici tarafından makina diline çevriliyor. Interpreter (Yorumlayıcı) Derlemeden yüksek seviyeli dilleri çalıştıran program

1.3 Neden Java? Uzun zaman C dili gösterildi. Şartların değişmesi ile kullanıcı Uygulamalarda GUI desteği ile beraber multimedya desteğini Esnek ve performans bakımından yüksek bir dil Paralel çalışabilen Uygulamaları masaüstü veya locallikten çıkarıp Web bağlantılı olmasını istediler. Tamamiyle nesne tabanlı bir dil olması popüler olmasının bir başka sebebidir. C den C++ geçiş kolay oldu ama nesnel porgramlamaya geçiş zor oldu. Yeniden kullanabilirlik özelliği Java yazılımı “free”. Program Sun web sayfasından indirilebiliyor.

1.4 Biraz Java Tarihçesi 1991 yılında SUN bilgisayar şirketince orjinal olarak elektrikli ev aletlerinin birbirleriyle haberleşmesi için geliştirlmeye başlandı. Orjinal adı OAK Daha sonra JAVA olarak değiştirildi. 1993 Web’in popülaritesi arttı. Java artık “dinamik içerik”li web sayfaları ile gündeme geldi. Mayıs 1995’de Sun, Java’yı dünyaya tanıttı.

1.5 Gelişim Evreleri 1995 Java Teknolojisinin ilk çıkış yılı ; ilk olarak applet teknolojisinin dikkat çektiği seneler.   1996 Java Development Kit (JDK) v1.0  çıkartıldı. Temel seviyeli işlevleri içeren bir versiyon (ör. soket programlama, dosya I/O, GUI)   1997 JDK 1.1 çıkartıldı.  Bu sürümde  Java GUI , veritabanı erişimi için JDBC , dağınık objeler için  RMI ve daha birçok yeni gelişmeler eklendi .   1998 JDK 1.2 çıkartıldı . JFC/Swing yayınlandı- aynı sene içersinde 500,000+ download gerçekleştirildi.  1999 Java teknolojisi   J2SE, J2EE ve J2ME olarak 3’e bölündü . Java HotSpot (performans arttırıcı) yayınlandı . JavaServer Pages (JSP) teknolojisi yayınlandı. J2EE platform’u yayınlandı Linux üzerinde J2SE platformu yayınlandı .   2000 JDK v1.3 çıkartıldı . Java APIs for XML teknolojisi yayınlandı .   2002 JDK v1.4 stable versiyonu çıkarıldı. Java API for XML binding yayınlandı.

1.6 Java Sınıf (Class) Kütüphaneleri Sınıflar Metodlar içerirler. İşlemlerini tamamladıktan sonra geri değer gönderirler. Java programını oluşturan temel ünitelerdir. Java sınıf kütüphaleri içerir. Java APIleri olarak bilinirler. (Application Programming Interfaces) Kullanıcı Sınıf kütüphanelerinden sınıflar kullanabilirler.(Performans derdi yoktur.Dikkatli şekilde yazılmışlarıdır ve Java’nın her versiyonunda kullanabilirler.) Kendi tanımladığı sınıfları kullanılabilir. Başkasının oluşturduğu sınıflar kullanılabilir.

1.7 Diğer Yüksek Seviyeli Diller Fortran FORmula TRANslator COBOL COmmon Business Oriented Language Pascal Structured programmingYapısal porgramlama Ada MultitaskingÇok görevlilik

1.7 Diğer Yüksek Seviyeli Diller BASIC Beginner’s All-Purpose Symbolic Instruction Code Visual Basic .NET Framework Class Library (FLC) Visual C++ Microsoft Foundation Classes (MFC) C# C-Sharp .NET .NET platform

1.8 Yapısal Programlama 1960 ‘larda yapısal programlamaya geçildi. Kod daha anlaşılır, test etmesi, debug yapması ve kodu değiştirmesi daha kolay C ve Pascal yapısal programramlamanın öncüleri ABD Savunma Bakanlığı 1970’lerde ADA dilini çıkardı. ADA’nın en büyük özelliği multitasking(çok görevlilik, aynı anda birçok işi paralel olarak yapabilmesi)

1.9 Internet ve World Wide Web Yaklaşık 40 yıl önce Amerika Savunma Bakanlığı geliştirdi. Amaç bir ana bilgisayara araştırma organizasyonlarının ve üniversitelerin bağlanması idi. Şimdi 1000’lerce insanın iletişimini sağlıyor. World Wide Web (WWW) multimedia-temelli dökümanların görüntülenmesini sağlayan araç

1.10 Javanın Çalışma Ortamı Java çalışma ortamlarını 5 ana gruba ayırabiliriz. Edit Programcının programını yazdığı ve saklayabildiği yer Compile (Derleyici) Programdan bytecode lara çeviri yapar. Load (Yükleme) Yükleme sayesinde bytecode lu sınıf belleğe yüklenir. Verify (Doğrulama) Doğrulama ünitesi ile bytecode ların güvenlik ayarlarına karşı bir ihlal içermediğini kontrol eder. Execute (Çalışma) Yorumlayıcı bytecode ları makina diline çevirir.

Fig. 1.1 Tipik Java çalışma ortamı. Primary Memory . Disk Editor Compiler Class Loader Program is created in an editor and stored on disk in a file ending with .java. Compiler creates bytecodes and stores them on disk in a file ending with .class. Class loader reads .class files containing bytecodes from disk and puts those bytecodes in memory. Phase 1 Phase 2 Phase 3 Bytecode Verifier Bytecode verifier confirms that all bytecodes are valid and do not violate Java’s security restrictions. Phase 4 Interpreter Interpreter reads bytecodes and translates them into a language that the computer can understand, possibly storing data values as the program executes. Phase 5 Fig. 1.1 Tipik Java çalışma ortamı.

Unified Modeling Language (UML) 1.11 Objeler Hakkında Düşünme: Obje Teknolojisi ve Unified Modeling Language (Modelleme dili) Obje yönelimi Unified Modeling Language (UML) Grafik dilidir. Uygulama geliştiricilere nesneye dayalı dizayn yaparken yardım eder.

1.12 Objeler Hakkında Düşünme Gerçek dünya nesnelerini modelleyen bir yazılım bileşeni En büyük özelliği yeniden kullanabilirlik (yazılımlar içinde) Etrafınıza baktığınızda İnsanlar, hayvanlar, bitkiler, arabalar.. vs Attributes (Tanımlayıcı özellik) Büyüklükleri, şekilleri, renkleri,ağırlıkları..vs Behaviors (Davranış) Bebekler ağlarlar, sürünürler ,uyurlar..vs

1.12 Objeler Hakkında Düşünme Objeye dayalı dizayn (OOD) Gerçek dünya objelerini modeller. Model tanımladığı objeler arasında iletişimi sağlar. Objenin tanıtıcı özelliklerini ve davranışlarını gizler.(Encapsulation) Bilgi saklanımı İyi tanımlanmış arayüzlerle (interface) iletişimi sağlamak Objeye dayalı programlama dili Objeye dayalı bir dilde programlama yapmaya object-oriented programming (OOP) (objeye dayalı programlama) diyoruz. Java

Objeye Dayalı Programlama ile Yapısal Programlama C dili Prosedürel bir dildir.Program olaylara bağlı olarak yazılır ve çalışır. En küçük program ünitesi fonksiyonlardır. Kullanıcı fonksiyon yazmaya odaklanır.Fiil odaklı bakılır. Java Dili Objeye dayalı bir dildir.Program objeler tasarımını düşünerek yapılır. En küçük programlama ünitesi class’lardır. Kullanıcı class tasarımı ile uğraşır.Bu classlardan objeler oluşturulur. Her bir class aslında kullanıcı tanımlı veri tipidir.