"DEZAVANTAJLI KİŞİLERİN SOSYAL ENTEGRASYONU ile İSTİHDAM EDİLEBİLİRLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ" HİBE PROGRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
2013 YILI MALİ DESTEK PROGRAMLARI VE 2013 YILLARI BÜTÇESİ KULLANILARAK AÇIKLANMASI PLANLANAN MALİ DESTEK PROGRAMLARI PROGRAMIN ADIBÜTÇESİ REKABETÇİ.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Proje Destekleri Tanıtım Toplantıları 14 Ocak 2013, AYDIN
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
Referans No: EuropeAid/135743/ID/ACT/TR
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ – II (LLL – II)
ÇOK FAYDALANICILI PROGRAM KAPSAMINDA DUYURULAN HIBE PROGRAMLARI
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Yolsuzluğun Önlenmesi ve Etiğin Teşviki Hibe Programı
TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ – II (LLL – II)
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
BİLGİLENDİRME GÜNLERİ Siyasi Kriterler ve Medya Başvuru Rehberleri Tanıtımı.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Bütçe Formunun Doldurulması
TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ – II (LLL – II)
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
SEKTÖREL YATIRIM ALANLARINDA GENÇ İSTİHDAMININ DESTEKLENMESİ II HİBE PROGRAMI TAM BAŞVURU FORMU PAKETİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ Kasım 2013 GİRİŞ.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Yıllı SODES Uygulama Süreci
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
AB DESTEKLİ BÖLGESEL KALKINMA PROGRAMLARI HİBE PROGRAMI
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
“Türkiye’nin AB’ye Üyelik Süreci” Sivil Toplumla Diyalog Toplantısı Hatay IPA Kapsamında STK’lara Sağlanan Destekler 28 Nisan 2016.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
Mehmet Akif EKER İpekyolu Kalkınma Ajansı. 26 ADET DÜZEY 2 BÖLGESİ.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ SPORT; SPOR ETKİNLİKLERİ.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
TEKNİK DESTEK PROGRAMI
Hayatta bir tek başarısızlık vardır, o da denememektir.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
DIŞ İLİŞKİLER VE AB KOORDİNASYON MERKEZİ
KAYSERİ VALİLİĞİ DIŞ İLİŞKİLER ve AB KOORDİNASYON MERKEZİ.
YEREL STÖ’LER KURUMSAL DESTEK PROGRAMI
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Bilgilendirme Toplantısı
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
Sunum transkripti:

"DEZAVANTAJLI KİŞİLERİN SOSYAL ENTEGRASYONU ile İSTİHDAM EDİLEBİLİRLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ" HİBE PROGRAMI

SUNUM PLANI Hibe Programının Hedefleri ve Öncelikli Konuları Hibe Programının Hedef Grupları Programda Gözetilmesi Gereken Ortak Unsurlar Hibe Bütçesi Proje Süresi Uygunluk Kriterleri Başvuru Süreci Değerlendirme Süreci

1. Hibe Programının Hedefleri ve Öncelikleri Genel Hedef: Dezavantajlı kişilerin sosyal entegrasyonu ve/veya istihdam edilebilirliğinin arttırılması, işgücü piyasasına erişimlerinin kolaylaştırılması ve işgücü piyasasına girişlerinin önünde yer alan engellerin kaldırılmasıdır.

1. Hibe Programının Hedefleri ve Öncelikleri Özel Hedefler: Dezavantajlı kişilerin istihdam edilebilirliğinin, istihdam ve işgücüne katılım oranlarının arttırılması ve işgücü piyasasına girişlerinin kolaylaştırılması, Dezavantajlı kişilerin işgücü piyasasına girişlerinin önünde yer alan engellerin kaldırılması, Dezavantajlı kişilerin işgücü piyasasının durumu hakkında bilgilerinin arttırılması, İşgücü piyasasında dezavantajlı kişiler ve özel itina gösterilmesi gereken gruplara yönelik ayrımcılığın tüm biçimlerinin azaltılması.

1. Hibe Programının Hedefleri ve Öncelikleri Performans Göstergeleri Kamu istihdam, rehberlik, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerine yönlendirilen veya katılım gösteren dezavantajlı birey sayısı, Dezavantajlı kişilere yönelik klişe ve önyargıların bertarafı ve ayrımcılıkla mücadele için gerçekleştirilen faaliyet sayısı, Dezavantajlı kişilerin kamu hizmetlerine erişimiyle ilgili araçlar hakkında bilgilendirilmeleri için yapılan farkındalık arttırma faaliyetleri sayısı, İşgücü piyasasına giren dezavantajlı kişi sayısı Kendi işini kuran dezavantajlı kişi sayısı. Proje başvuruları yukarıda belirtilen performans göstergelerinden en az ikisini içermelidir

2. Hedef Gruplar Engelli bireyler, Gecekondu bölgelerinde yaşayanlar dahil olmak üzere yoksul veya yoksulluk riski altında bulunanlar, Eski mahkum/tutuklular, mahkum ve tutuklular Yerinden olmuş kişiler (IDP) Çalışan çocukların ebeveynleri Roman ve Romanlar gibi yaşayan vatandaşlar Yoksulluk riski altında bulunan çocuklar ve koruma ihtiyacı duyan çocuklar,

2. Hedef Gruplar Madde bağımlıları, Şiddet mağduru kadınlar, Sığınma evlerinde kalan bireyler, Çocuğunu yalnız başına büyüten ebeveynler, Evsizler, Mevsimlik tarım işçileri ve onların çocukları, Göçebeler, Uygun diğer dezavantajlı bireyler Belirtilen hedef grupların tümünde alt kategori olarak “kadınlar” özellikle hassasiyet gerektiren bir grup olarak düşünülmektedir

3. Programda Gözetilmesi Gereken Ortak Unsurlar Cinsiyet eşitliği, Sivil toplumun katılımı, Dezavantajlı bireylerin sorunları, Sürdürülebilir kalkınma ve çevrenin korunması, İyi yönetişim. Her proje teklifi yukarıdakilerden en az bir veya daha fazlasını içermelidir.

4. Hibe Bütçesi

4. Hibe Bütçesi

4. Hibe Bütçesi

4. Hibe Bütçesi Talep edilen her hibe miktarı, projenin toplam uygun maliyetlerinin Asgari oran: Projenin toplam uygun maliyetlerinin % 80’i Azami oran: Projenin toplam uygun maliyetlerinin % 95’i kadar olmalıdır. Kalan kısım eş finansman olarak, Başvuru Sahibi tarafından karşılanmalıdır. (örnek: 300.000 avro’luk bir projenin en az 240.000 avro ve en fazla 285.000 avro’luk kısmı hibe kapsamında karşılanabilir)

5. Proje Süresi En az 10 en fazla 12 aydır

6. Uygunluk Kriterleri Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibi, Eş-Başvuru Sahibi/Sahipleri, Bağlı Kuruluşlar Faaliyetlerin Uygunluğu, Maliyetlerin Uygunluğu

6. Uygunluk Kriterleri Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tüzel kişiliğe sahip olmak, Kâr amacı gütmemek , Projenin hazırlanması ve yönetiminden Eş-Başvuru Sahibi/Sahipleri ve Bağlı Kuruluş(lar) ile birlikte doğrudan sorumlu olmak, aracı olarak faaliyet göstermiyor olmak

6. Uygunluk Kriterleri Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Aşağıda belirtilen türde kurumlardan olmak: STK (Sosyal içerme, yoksulluk, ayrımcılıkla mücadele, insan hakları, kadın hakları, çocuk hakları, vs. alanlarında faaliyet gösteren), Ticaret ve/veya sanayi odaları, Esnaf ve sanatkar odaları, Sendikalar ve konfederasyonlar Organize sanayi bölgeleri (OSB), KOBİ temsilcisi kuruluşlar, Profesyonel/mesleki dernekler ve/veya vakıflar, Kar amacı gütmeyen kooperatifler,

6. Uygunluk Kriterleri Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Aşağıda belirtilen türde kurumlardan olmak: Eğitim ve/veya öğretim kurumları, Halk eğitim merkezleri, Yatılı ilköğretim bölge okulları (YİBO), Yerel yönetimler (belediyeler, il özel idareleri, yerel belediye birlikleri ve bölgesel kalkınma ajansları gibi), Avrupa Komisyonu Mali Tüzüğü Uygulama Kurallarının 43. Maddesinde tanımlanan uluslararası (devletlerarası) kuruluşlar,

6. Uygunluk Kriterleri Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Başvuru Sahibi’nin Türkiye’de kurulmuş bir STK olmaması halinde, Türkiye’de kurulu en az bir Eş-Başvuru Sahibi ile hareket etmelidir.

6. Uygunluk Kriterleri Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Siyasi partiler ve bağlı yapıları bu Teklif Çağrısı kapsamında uygun Başvuru Sahibi değildir. Ticari işletmeler ya da İşletme grupları uygun Başvuru Sahibi veya Eş-Başvuru Sahibi değildir. Ancak iştirakçi olarak yer almaları tavsiye edilmektedir. Merkezi yönetimin il/bölge müdürlükleri bu teklif çağrısı kapsamında Başvuru Sahibi veya Eş-Başvuru Sahibi olarak yer alamaz ancak iştirakçi olarak katılım gösterebilir.

6. Uygunluk Kriterleri Eş-Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Eş-Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Eş-Başvuru Sahibi/ Sahipleri, Başvuru Sahibi ile aynı uygunluk kriterlerini taşımak zorundadır. Eş-Başvuru Sahibi/ Sahipleri belirlenirken, her bir Eş-Başvuru Sahibinin projede açıkça belirlenmiş bir rolünün bulunmasına dikkat edilmelidir. Başvurularda Eş-Başvuru Sahibi sayısı en az 1, en fazla 3 olmalıdır.

6. Uygunluk Kriterleri Bağlı Kuruluşların Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu: Bağlı Kuruluşların Uygunluğu: Başvuru Sahibi ve Eş-Başvuru Sahibi/Sahipleri Bağlı Kuruluş(lar) ile hareket edebilir. Bağlı Kuruluş(lar) Başvuru Sahibi ve Eş-Başvuru Sahibi/ Sahipleri ile aynı uygunluk kriterlerini sağlamak zorundadır. Örnek: Konfederasyonların tüzel kişiliği haiz sendikaları birer bağlı kuruluştur.

6. Uygunluk Kriterleri Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibi, Eş-Başvuru Sahibi ve Bağlı Kuruluşların yanısıra projeye dahil edilebilecek kuruluşlar: İştirakçiler İştirakçiler projede gerçek bir rol üstlenir ancak günlük harcırahlar (per diem) ve seyahat giderleri haricinde hibeden yararlanamazlar. İştirakçi kuruluşlar için, bölüm 2.1.1’deki uygunluk kriterlerini sağlama şartı yoktur. Yükleniciler İştirakçiler veya Bağlı Kuruluş(lar) ayrıca proje yüklenicisi olamazlar. Yükleniciler, Hibe Sözleşmesi Ek IV’te yer alan satın alma kurallarına tabidirler.

6. Uygunluk Kriterleri 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Uyum yeteneği ve istihdam edilebilirliğin arttırılması yoluyla dezavantajlı grupların işgücü piyasasına entegrasyonlarının sağlanmasına yönelik projeler, Dezavantajlı kişilere yönelik ön yargı ve ayrımcılığın giderilmesine ilişkin farkındalık artırma projeleri, Dezavantajlı kişiler için eğitim, bireysel rehberlik, danışmanlık ve iş eşleştirme hizmetlerine yönelik projeler.

6. Uygunluk Kriterleri 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Faaliyetler yerel, bölgesel, ulusal ihtiyaçlar ve hedef grupların ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanmalıdır. Proje Ön Teklifleri ilgili resmi istatistikler ve raporlarda yer alan verilerle desteklenmelidir. Proje birden fazla ilde uygulama içeriyorsa, projenin ana uygulama yeri, faaliyetlerin çoğunluğunun gerçekleştirildiği il olacaktır. Proje yönetim işleri için her projenin tam zamanlı bir proje koordinatörü ve proje asistanı ile muhasebeci görevlendirmesi tavsiye edilmektedir.

6. Uygunluk Kriterleri 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Faaliyet Türleri Mesleki ve işbaşı eğitimleri, iş ve mesleki rehberlik hizmetleri, iş arama desteği ve koçluk hizmetleri, Girişimciler için finansmana erişim konusunda danışmanlık, Mobil eğitim merkezleri ve benzer oluşumlar dahil, uygun organizasyonlarla mesleki eğitim, girişimcilik eğitimi, işbaşı eğitimleri, Hedef grup için eğitim materyallerinin hazırlanması, Hedef grup ve işverenleri biraraya getiren faaliyetler, Özel sektörde staj ve çıraklık eğitimleri, Okul öncesi eğitim ve çocuk/yaşlı bakım hizmetlerinin sağlanması ve bu yolla kadınların istihdam edilebilirliğinin arttırılması ve mevcut işlerine devam edebilmeleri konusunda destek sağlanması, Roman ve Romanlar gibi yaşayan/yerinden olmuş kadınlar, şiddet mağduru kadınlar ve tek ebeveyn olan annelere yönelik faaliyetler.

6. Uygunluk Kriterleri 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Aşağıdaki faaliyetlerden en az bir tanesi projede yer almak zorundadır. Ayrımcılık ve dışlanmaya karşı farkındalık arttırma (Zorunlu); Rol modellerin belirlenmesi ve başarı hikayelerinin yaygınlaştırılması, Hedef grubun yasal hakları ve kamu kurumlarının verdiği hizmetler konusunda bilgilendirilmesi, Sosyal girişimcilik, korunmalı işyerleri vb. konu/uygulamalar hakkında yerel idareler, belediyeler, STK’lar vb.nin farkındalıklarının arttırılması, İşyerinde önyargı ve ayrımcılığın bertaraf edilmesi için işveren ve işçilere yönelik faaliyetler, Damgalama karşıtı kampanyalar, Medya kampanyaları, Ayrımcılık ve dışlanmayla ilgili olarak ebeveynler, öğretmenler, okul idarecileri ve diğer okul personeline yönelik faaliyetler, Erken okul terki ve erken evliliklerin önlenmesi için farkındalık arttırma. Hedef grup için güçlendirme faaliyetleri, Spor, sanat, film, müzik, vb. etkileşim ve sosyalleşme hedefleyen faaliyetler.

6. Uygunluk Kriterleri 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Başvurular hedef grubun ihtiyaçlarına, problemlerine özgü ve “orijinal” olmalı ve uygun çözümler ve uygulama yöntemleri ile tasarlanmalıdır. “kopyala-yapıştır” şeklindeki başvurular değerlendirme sürecinde elenebilir. Proje faaliyetlerinin uygulanması için zaruri durumlarda STKların, okulların, vb. binalarının yenilenmelerine ilişkin mevcut altyapının tadilatı ve modernizasyonu maliyetleri uygun doğrudan maliyettir. Bu maliyetler 10.000 avro’yu geçmemelidir

6. Uygunluk Kriterleri Uygun Olmayan Faaliyetler: 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Uygun Olmayan Faaliyetler: Sadece veya büyük ölçüde, çalıştaylara, seminerlere, konferanslara ve kongrelere katılım için bireysel finansman sağlanmasını içeren projeler; Sadece veya büyük ölçüde, çalışma ya da eğitim kursları için verilecek bireysel burslara yönelik projeler; Devlet bütçesinden, başka Topluluk programlarından ya da diğer kaynaklardan finanse edilmiş ya da edilmekte olan faaliyetler; Konferanslar, yuvarlak masa oturumları, seminerler ya da benzeri bir defaya mahsus faaliyetler. Bu faaliyetler yalnızca daha kapsamlı bir projenin parçasını oluşturuyor olmaları durumunda finanse edilebilecektir.

6. Uygunluk Kriterleri Uygun Olmayan Faaliyetler: 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Uygun Olmayan Faaliyetler: Hibe sözleşmesinin imzalanmasından önce başlayan faaliyetler; Sadece araştırma faaliyetleri içeren projeler; Kar amacı güden faaliyetler, Ticari faaliyetler; Bağışlar; Siyasi nitelikli veya siyasi partilerle ilgisi olan projeler; Sadece araştırma faaliyetleri, strateji, plan ya da benzer belgeleri geliştirmeye yönelik faaliyetleri içeren projeler; Hibe veren faaliyetler Alt yapı projeleri veya esas olarak ekipman satın alımına yönelen projeler.

6. Uygunluk Kriterleri 2. Faaliyetlerin Uygunluğu: Bir Başvuru Sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında birden fazla başvuru yapabilir. Bir Başvuru Sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında birden fazla hibeden yararlanamaz. Bir Başvuru Sahibi, aynı zamanda başka bir başvuruda Eş- Başvuru Sahibi veya Bağlı Kuruluş olarak yer alabilir.

6. Uygunluk Kriterleri 3. Maliyetlerin Uygunluğu: Uygun Maliyetler Harcamalar, Projenin uygulanması için zaruri olmalıdır. Fayda-maliyet etkinliği açısından makul ve piyasa koşulları ile uyumlu olmalıdır. Tanımlanabilir ve doğrulanabilir olmalıdır. Muhasebe standartlarına uygun biçimde düzenlenmelidir. Maliyetler, proje uygulama süresi dikkate alınarak hesaplanmalıdır (en az 10 en fazla 12 ay).

6. Uygunluk Kriterleri 3. Maliyetlerin Uygunluğu: Uygun Maliyetler Malzeme ve Ekipman Alımı: Toplam uygun doğrudan maliyetlerin %15’inden fazla olamaz. Ofis ve Sarf Malzemelerine ilişkin Maliyetler Hizmet Alımları Harcama Doğrulaması ile İlgili Maliyetler Proje faaliyetlerinin uygulanması için zaruri durumlarda STKların, okulların, vb. binalarının yenilenmelerine ilişkin mevcut altyapının tadilatı ve modernizasyonu maliyetleri uygun doğrudan maliyettir. Bu maliyetler 10.000 Avro’yu geçmemelidir.

6. Uygunluk Kriterleri 3. Maliyetlerin Uygunluğu: İhtiyat Akçesi Tahmini doğrudan uygun maliyetlerin %5’ini geçemez ve sadece Sözleşme Makamı’nın ön onayı ile kullanılabilir. İdari Giderler Tahmini uygun olan doğrudan maliyetler toplamının %7’sini geçemez.

6. Uygunluk Kriterleri 3. Maliyetlerin Uygunluğu: Uygun Olmayan Maliyetler Ayni katkı, Borç ve borçlar ile ilgili masraflar, Zarar veya gelecekteki olası yükümlülükler, Faizden doğan borçlar, Başvuru Sahibi/ Eş-Başvuru Sahibi tarafından başka bir program ya da faaliyet kapsamında beyan edilmiş kalemler, Bina ve arazi alımları, Üçüncü taraflara verilen krediler, Proje hazırlama giderleri, Sözleşme döneminden bağımsız olarak, hali hazırda gerçekleşmiş maliyetler,

6. Uygunluk Kriterleri 3. Maliyetlerin Uygunluğu: Uygun Olmayan Maliyetler Piyasa fiyatlarının veya hibe faydalanıcılarının normalde ödediğinden yüksek maliyetler, Proje ile ilgili olmayan harcamalar, Gümrük ve ithalat vergileri ve diğer harçlar, Para cezaları, mali cezalar ve dava giderleri, İkinci el ekipman satın alımı, Başvuru Sahibi/Eş-Başvuru Sahibi tarafından verilecek banka teminatı ve benzeri bir güvence ile ilgili durumlar istisna olmak kaydıyla banka masrafları, Döviz kuru dönüşüm masrafları ve maliyetleri ile projeye özel Avro hesabına ilişkin döviz kuru zararları ile birlikte tamamen finansal nitelikteki diğer giderler, Vergiler (IPA Çerçeve Anlaşması’na istinaden geri alınamayanlar)

7. Başvuru Süreci Proje Ön Teklifi Proje Ön Teklifi paketinde sadece aşağıdaki belgeler bulunmalıdır: Proje Ön Teklifi (Hibe Başvuru Formu EK A) Bu kısımda yer alan tüm başlıklar doldurulmuş olmalıdır) Kontrol Listesi Başvuru Sahibinin ıslak imzalı Beyanı Proje Ön Teklif başvurusu A4 boyutunda 1 asıl ve 2 kopya halinde sunulmalıdır. Proje Ön Teklifi elektronik ortama (CD) kaydedilmeli ve zarfın içinde sunulmalıdır.

7. Başvuru Süreci Proje Ön Teklifi Başvurular, İngilizce veya Türkçe yapılmalıdır. Her başvuru için ayrı zarf kullanılmalıdır. El yazısı ile sunulmuş başvurular kabul edilmeyecektir. Proje Ön Teklifi’nde, talep edilecek tahmini hibe tutarı TAM belirtilmelidir. (Yanlış: 150.000-200.000 avro arasında/ Doğru: 200.000 avro) Talep edilen hibe oranı mutlaka belirtilmelidir (%80 ile %95 arası). Sayfa/ Şekil sınırlamalarına mutlaka uyulmalıdır. (Arial 10 font/ 5 sayfa/2 cm kenar boşluğu)

7. Başvuru Süreci Proje Ön Tekliflerinin sunulması için Son Başvuru Tarihi: Elden teslimler için son başvuru süresi 10.06.2014 günü saat 16:00’da dolmaktadır.) Son başvuru tarihinden sonra sunulan Proje Ön Teklifleri doğrudan reddedilecektir.

Hibe Başvuru Rehberi ve Eklerine Nasıl Ulaşabilirsiniz? Başvuru rehberi ve eklerine www.ikg.gov.tr adresinden ulaşılabilir. Başvuru rehberine yapılabilecek düzeltmeler ve sıkça sorulan soruların cevapları www.ikg.gov.tr adresinden takip edilmelidir.