Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenci Merkezli Eğitim
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
21. Yüzyıl becerileri.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Bilgisayar Destekli Eğitim
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Sistem Analizi Sistem Analisti
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AKTS Hesaplaması.
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü Eğitim etkinliklerinin mühendislik becerilerinin kazandırılmasındaki rolü Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü YA EM 2010 - Endüstri Mühendisliği Eğitimi 2 - 02.07.2010 / 14:00 - 15:30

Sunum akışı 1 Endüstri Mühendisi nedir? Endüstri Mühendisliği becerileri nelerdir? 2 Endüstri Mühendisliği programında neler yapıyoruz? 3 Nasıl daha başarılı ve etkin sonuçlar elde ederiz?

Endüstri Mühendisi nedir? Endüstri mühendisi insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerjiden oluşan bütünleşik sistemlerin tasarım, uygulama ve geliştirilmesi ile ilgilenir. Bu tür sistemlerin ortaya koyduğu sonuçları belirlemek, tahmin etmek, ve değerlendirmek için temel ve sosyal bilimlerdeki bilgi ve becerilerinin yanısıra mühendislik analiz ve tasarım ilke ve yöntemlerini kullanır’’(IIE tanımı). Handbook of industrial and systems engineering  By Adedeji Bodunde Badiru ‘‘An Industrial and Systems Engineer is one who is concerned with the design, installation, and improvement of integrated systems of people, material, information, equipment, and energy by drawing upon specialized knowledge and skills in the mathematical, physical, and social sciences, together with the principles and methods of engineering analysis and design to specify, predict, and evaluate the results to be obtained from such systems’’

Eğitimle kazandırmaya çalıştığımız nedir? Bilgi Bilişsel (Cognitive): kişinin zihinsel becerileri Beceri Psikomotor (Psychomotor): kişinin fiziksel ve el becerileri Tutum Duyuşsal (Affective): kişinin olgulara karşı tutumu ve değerler sistemi

EM becerileri nelerdir? Mühendislik Sistem yaklaşımı Liderlik – yönetim Sürekli iyileştirme Proje yönetimi, Süreç yönetimi Sistematik analiz ve tasarım Sürekli öğrenme ve yenilikçilik İletişim becerileri Küresel düşünme, sorumluluk

Endüstri Mühendisliği programında neler yapıyoruz? Eğitim amaçları Program çıktıları Eğitim planı

İTÜ EM – Eğitim amaçları Organizasyonların gereksinimlerini araştıran, anlayan, ve formüle eden Organizasyonların performansını bilime dayalı bilgiyi kullanarak geliştiren Farklı bilgi ve becerileri kullanmayı gerektiren alanlara esneklikle uyum sağlayan Endüstriyel sistemlerin etkin tasarımı, uygulaması ve sürekli gelişmesine odaklanan endüstri mühendisleri yetiştirmek Istanbul Technical University Industrial Engineering (ITU-IE) program provides its students with the required knowledge, ability, and approaches for increasing the performances of production and service systems. It also aims to balance research and implementation, use material in applications of practical content, and transfer the outcomes of these applications in defining its scientific research topics. Furthermore, it aims at putting forward its difference as a program by supplying diversity of knowledge, ability and approaches to its students. On this basis, the educational objectives of ITU-IE program are determined as follows:   Educational Objectives of Industrial Engineering Undergraduate Program: • EO1. To search, understand and formulate the requirements of organizations • EO2. To improve organizational performance by knowledge based on science • EO3. To be able to adapt with flexibility to the positions where different skills and capabilities required • EO4. To focus on the effective design, application and continuous improvement of industrial systems

Mühendislik becerileri ve ABET degerlendirmesi Mühendislik becerileri  Program çıktıları Program Çıktıları: Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve davranışları tanımlayan ifadeler.

İTÜ EM – Program çıktıları Temel bilimler ve mühendislik ilkelerini uygulama Deney tasarlama, uygulama, ve veri analizi ve yorumlama Sistem, ürün, bileşen veya süreç tasarlama Takım çalışması yapabilme, disiplinler arası ilişki kurma Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme Profesyonel ve etik sorumluluk bilinci Etkili iletişim Küresel anlamda mühendislik çözümlerinin etkisini anlayabilme Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin önemini kavrama ve benimseme Güncel gelişmeler hakkında bilgili olma Mühendislik uygulaması için gerekli olan modern yöntem, araç ve teknolojileri seçme, geliştirme ve kullanma becerisi Bilgisini iş yaşamına aktarabilme Yönetim bilgi ve yeteneği Teknolojik, ekonomik ve sosyal konulardaki değişimler hakkında çevresel algı ve sorumluluk Yüksek düzeyde özgüven ve inisiyatif sahibi olma

İTÜ EM – Eğitim planı Ne ile? Nasıl? Eğitim planı Dersler Stajlar Zorunlu Seçmeli Stajlar Projeler Seminerler Teknik geziler Öğrenme etkinlikleri Ders anlatımı Ders içi faaliyet Bireysel Grup çalışması Tartışma Proje ve Raporlar Sunum Ödev Sınav

Beceri - etkinlik matrisi Öğrenme etkinlikleri Fayda değerlendirmeleri Mühendislik becerileri Önem dereceleri Başarı değerlendirmeleri Derslerdeki kullanım düzeyi

Beceri - etkinlik matrisi Öğrenme etkinlikleri Fayda değerlendirmeleri Mühendislik becerileri Önem dereceleri Başarı değerlendirmeleri Derslerdeki kullanım düzeyi

Beceriler – mevcut durum

Program çıktılarının başari – önem değerlendirmeleri f. Profesyonel ve etik sorumluluk k.Mühendislik uygulaması için gerekli olan modern yöntem, araç ve teknolojileri seçme, geliştirme ve kullanma becerisi g.Etkili iletişim i.Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin önemini kavrama ve benimseme l.Bilgisini iş yaşamına aktarabilme o.Yüksek düzeyde özgüven ve inisiyatif sahibi olma h.Küresel anlamda mühendislik çözümlerinin etkisini anlayabilme j.Güncel gelişmeler hakkında bilgili olma n.Teknolojik, ekonomik ve sosyal konulardaki değişimler hakkında çevresel algı ve sorumluluk

Beceri - etkinlik matrisi Öğrenme etkinlikleri Fayda değerlendirmeleri Mühendislik becerileri Önem dereceleri Başarı değerlendirmeleri Derslerdeki kullanım düzeyi

h m l Becerileri kazandırmak için hangi etkinliklerden faydalanılıyor? Ders Ödev Okuma ve araştırma Sunum Tartışma Vaka çalışması Laboratuar Uygulama dersi Ders içi etkinlik Proje a. Temel bilim ve mühendislik ilkelerini uygulama h m   l b.Deney tasarlama, uygulama, ve veri analizi ve yorumlama c.Sistem, ürün, bileşen veya süreç tasarlama d.Takım çalışması yapabilme, disiplinler arası ilişki kurma e.Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme f.Profesyonel ve etik sorumluluk bilinci g.Etkili iletişim h.Küresel anlamda mühendislik çözümlerinin etkisini anlayabilme i.Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin önemini kavrama ve benimseme j.Güncel gelişmeler hakkında bilgili olma k.Mühendislik uygulaması için gerekli olan modern yöntem, araç ve teknolojileri seçme, geliştirme ve kullanma becerisi l.Bilgisini iş yaşamına aktarabilme m.Yönetim bilgi ve yeteneği n.Teknolojik, ekonomik ve sosyal değişimler hakkında algı ve sorumluluk o.Yüksek düzeyde özgüven ve inisiyatif sahibi olma

Beceri - etkinlik matrisi Öğrenme etkinlikleri Fayda değerlendirmeleri Mühendislik becerileri Önem dereceleri Başarı değerlendirmeleri Derslerdeki kullanım düzeyi

Öğrenme etkinlikleri fayda degerlendirmeleri Öğrenciler hangi etkinlikleri daha çok seviyor ve faydalı buluyor? Anket Odak grubu görüşmeleri

h m l Becerileri kazandırmak için hangi etkinliklerden faydalanılıyor? Ders Ödev Okuma ve araştırma Sunum Tartışma Vaka çalışması Laboratuar Uygulama dersi Ders içi etkinlik Proje a. Temel bilim ve mühendislik ilkelerini uygulama h m   l b.Deney tasarlama, uygulama, ve veri analizi ve yorumlama c.Sistem, ürün, bileşen veya süreç tasarlama d.Takım çalışması yapabilme, disiplinler arası ilişki kurma e.Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme f.Profesyonel ve etik sorumluluk bilinci g.Etkili iletişim h.Küresel anlamda mühendislik çözümlerinin etkisini anlayabilme i.Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin önemini kavrama ve benimseme j.Güncel gelişmeler hakkında bilgili olma k.Mühendislik uygulaması için gerekli olan modern yöntem, araç ve teknolojileri seçme, geliştirme ve kullanma becerisi l.Bilgisini iş yaşamına aktarabilme m.Yönetim bilgi ve yeteneği n.Teknolojik, ekonomik ve sosyal değişimler hakkında algı ve sorumluluk o.Yüksek düzeyde özgüven ve inisiyatif sahibi olma

Özetle… Öğrencilerin EM eğitimlerinde birçok bilgi ve beceri edindikleri EM becerilerini edinmelerinde ders anlatımının yanısıra proje, ödev ve uygulamaların etkili olduğu. Laboratuar uygulamalarından yeterince faydalanamadıkları görülmektedir.

Sonraki adımlar ne olmalı? Mevcut kullanılan etkinliklerden hangilerinin daha etkili olduğunu ortaya koymak Anketler, odak grubu görüşmeleri öğrenci ve çapa (rubric) değerlendirmeleri Yenilikçi, yaratıcı ve eğlenceli eğitim faaliyetleri tasarlamak ve kullanmak Aktif öğrenmeyi destekleyen etkinlikler Oyunlar

Teşekkürler

I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand. Confucius Chinese philosopher & reformer (551 BC - 479 BC)