AVRUPA’DA EGITIM VE GÖÇMENLERIN UYUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Advertisements

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI ARAŞTIRMA
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol arkadaşlarını eşyalarına.
AB Hakkında Genel Bilgiler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
9. SINIF TARİH DÖRT HALİFE DÖNEMİ / 03 / 2014.
TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ. YÖNETİCİLERE SORU Her şey bir avuç kimse için mi, herkese birer avuç mu ?
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
OKUL SAĞLIĞI (6-19 YAŞ).
Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE.
BURSA BELEDİYESPOR ÇALIŞMALARI. Amacımız; Kent ve ülke sporuna başarılı sporcular yetiştirmek Bursalı hemşehrilerimize, kurum çalışanlarına ve ailelerine.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 4 DEA Moldova Kurumsal Çerçeve.
SOSYAL BİLGİLER 2.DÖNEM 3. YAZILI SORULARI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Panel Tabloları Üstün Ergüder. Şekil 1: Okulda Geçen Yıllar ve Kişi Başı GSMH GDP Per Capita Kaynak: World Bank Education Statistics.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ NİLGÜN OĞUZHAN TEOG SINAVINA KADAR YAPILAN UYGULAMALAR.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Engür Rutkay Genel Müdür Seçil Çelebi Eğitim Programları Koordinatörü Hoşgeldiniz.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ÜNITE II: ÜLKEMİZDE NÜFUS. EROL OKUTAN ESKİŞEHİR / 2014.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
KONTROLÖR HEKİM EĞİTİMİ TOPLANTISI 05 KASIM 2015 ÖLÜM BELGESİNİN DÜZENLENMESİ.
MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.
ENGELLİLERİN İSTİHDAMINA YÖNELİK DENEYİMLER Prof.Dr.Kamil Ufuk BİLGİN
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KÜRESELLEŞME’NİN KAMUYA ETKİLERİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
Dersimiz Başlıyor.. 67% 66% 64% 68% 65% 70% 73% 72% 71% 63% 69% 62%
It’s My Life It’s My Choice
Multi-purpose center for adult education in clean environment
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Neden sevilmez.
PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sağlıkta Ar-Ge Faaliyetleri ve Sağlık Ekonomisi Açısından Önemi
AB MALİ YARDIMLARI KAPSAMINDA
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Sunum transkripti:

AVRUPA’DA EGITIM VE GÖÇMENLERIN UYUMU Dr. Altay A. Manço Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations

SORULAR: - AVRUPA’DA EGITIM SISTEMI UYUM VE SOSYAL GELISME FAKTÖRÜ MÜDÜR ? - BÖYLE OLMASI IÇIN NE YAPMAK GEREKIR ?

KAYNAKLAR: OKULLARDA 22 YILLIK UYGULAMA DENEYIMIM ÇESITLI ULUSLARARASI ANKETLER

GÖZLEMLER: 1. OECD’NIN PISA 2003 ANKETI - International Student Assessment Programme  : « Where immigrant students succeed ? », 2006

15 ÜLKEDE 15 YAS GENÇLERININ MATEMATIK BECERI ÖLÇÜMÜ 3500 - 35000 KISILIK ÖRENEKLEMLER HER ÜLKEDE 100 PILOT OKUL 3 KATEGORI : GÖÇMEN GENÇLER / GÖÇMEN ÇOCUKLARI / YERLILER

BASARISIZLIK ORANI GÖÇMENLERDE 25 % - YERLILERDE 9 % YABANCI GENÇLERIN, BASARISIZ GENÇLERIN VE SOSYO-EKONOMIK SEVIYESI DÜSÜK AILE FERTLERININ AYNI OKULLARDA TOPLANMASI BASARISIZLIK ETKENI EN ESITLIKÇI ÜLKELER = USA, CAN, N-Z, AUS EN AZ ESITLIK OLAN ÜLKELER FRANSIZCA KONUSULAN ÜLKELER FARK = EGITIM DILININ YABANCI OLDUGUNUN GÖZÖNÜNDE BULUNDURULMASI EN ÇOK ZORLUK ÇEKEN GRUP : TÜRKLER

2. AVRUPALI TÜRKLER : 2001 - 2005 ARASI RESMI ISTATISTIKLER (5 ÜLKE)

GRUBUN KALABALIKLIGI VE BASARI ARASINDA ILISKI YOK PROFESYONEL OKULLU ORANI VE YÜKSEK OKUL ÖGRENCISI ORANI TERS ORANTILI EGITIM VE ISSIZLIK ARASINDA KATI ILISKI YOK ISTIHDAM EGITIM SISTEMI-ISPAZARI ILISKISINE BAGLI

VATANDASLIK, ÜLKEDE DOGUM ORANI VE YÜKSEK EGITIM ARASINDA ILISKI YOK SERBEST MESLEK VE YÜKSEK ÖGRENIM ARASINDA ILISKI YOK ÜLKELER ARASI FARK BÜYÜK IDEAL SISTEM YOK : HER SISTEMIN ZAYIF VE GÜÇLÜ YÖNLERI VAR

ÇOK-KÜLTÜRLÜ ORTAMLARDA OKULUN UYUM VE ESITLIK ÜRETMESI IÇIN NE YAPMALI ?

HALKA YÖNELIK UYGULAMALAR EGITIM SISTEMLERI HAKKINDA BILGI VERILMESI BASARI ÖRNEKLERININ TANITILMASI AILE VE GENÇLERIN GERÇEKÇI PROJELERE YÖNLENDIRILMESI IS KURMA YÖNÜNDE DESTEK VERILMESI ETNIK KÜMELESMELERIN ÖNLENMESI AILERLERIN ASIMILASYON KORKULARININ GIDERILMESI ÖZGÜVEN GELISTIRILMESI

EGITIM SISTEMINE YÖNELIK ÇALISMALAR ETNIK KÜMELESME ILE MÜCADELE EGITIM DILINDE GÖÇMENLERE YÖNELIK ÇALISMALAR EGITIM PERSONELLERININ « ÇESITLENDIRILMESI » OKUL/AILE - EGITMEN/ÖGRENCI VE NESILLER ARASI DIALOG PROJELERI BASARI ÖRNEKLERININ BELIRLENILIP YAYILMASI OKULUN ASIMILASYON YÖNÜ HAKKINDA BILINÇLENDIRME AILELERIN DIL VE KÜLTÜRLERININ SISTEM TARAFINDAN DEGERLENDIRILMESI

Altay Manço - IRFAM www.irfam.org