Kıyılardan yararlanma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
6111 Sayılı Kanunla Yapılan Sigorta Primi Düzenlemeleri
KOBİ BİRLEŞMELERİNDE SAĞLANAN TEŞVİKLER
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
İZİN VE İRTİFAK DAİRESİ BAŞKANLIĞI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SERİ:IV NO:41 TEBLİĞİ NE DEĞİŞTİ?
Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Strateji Geliştirme Başkanlığı
1- KİRALAMA İŞLEMLERİ 1.
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
TİCARİ İŞLETMENİN DEVRİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İçerik Genel Olarak Elektrik Sektöründe Özelleştirme
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI Gümrükler Genel Müdürlüğü
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Kıyı Politikası.
SİGORTALI TESCİL VE HİZMET DAİRE BAŞKANLIĞI
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
Bütünleşik Kıyı Yönetimi Çalışma Grubu Dr. Ersel Zafer ORAL
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı
KAMU SERMAYELİ ŞİRKETLERDE KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİNİN UYGULANMASI PROJESİ
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
KAMU İÇ DENETİMDE SON GELİŞMELER & İÇ DENETİM-SGB İLİŞKİLERİ 02 Mayıs 2010 Ahmet BAŞPINAR Maliye Bakanlığı İç Denetim Merkezi Uyumlaştırma.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ŞANS OYUNLARI VERGİSİ (ŞOV) EKİM 2007
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Eşitlik İlkesini Uygula
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
8. H AFTA İdari Sözleşmeler. H EDEFLER İdari sözleşmelerin tanımını yapacak. İdari sözleşmeleri, idarenin özel hukuk sözleşmelerinden ayıracak İdarenin.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
TASFİYE HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle, sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunundan 4458 sayılı.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI 12.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

TCDD LİMANLARINDA ÖZELLEŞTİRME UYGULAMALARI BAŞBAKANLIK ÖZELLEŞTİRME İDARESİ BAŞKANLIĞI TCDD LİMANLARINDA ÖZELLEŞTİRME UYGULAMALARI

Kıyılardan yararlanma MEVZUAT ANAYASA Kıyılardan yararlanma MADDE 43.– Kıyılar, Devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Deniz, göl ve akarsu kıyılarıyla, deniz ve göllerin kıyılarını çevreleyen sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararı gözetilir. Kıyılarla sahil şeritlerinin, kullanılış amaçlarına göre derinliği ve kişilerin bu yerlerden yararlanma imkân ve şartları kanunla düzenlenir.

MEVZUAT 3621 SAYILI KIYI KANUNU Kıyı Kanunu’nun 5’inci maddesinde Kıyılar ile ilgili genel esaslar belirtilmiştir.   Kıyılar, Devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Kıyılar, herkesin eşit ve serbest olarak yararlanmasına açıktır,  Kıyı ve sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararı gözetilir.

MEVZUAT 4046 Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun Çeşitli Hükümler başlıklı 37’inci Maddesinde Özelleştirme uygulamaları ile ilgili olarak; (Değişik: 27/4/1995-4105/2 md.) Bu Kanun hükümleri gereğince özelleştirme programına alınan kuruluşlar özel hukuk hükümlerine tabi olup, bunlar hakkında varsa kendi kuruluş kanunları ile diğer kanunlarda yer alan bu Kanuna aykırı hükümler ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uygulanmaz. Ancak 19.4.1926 tarihli ve 815 sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Karasuları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun Hükümleri ile 29.6.1956 tarihli ve 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunun 823 üncü maddesi hükmü saklıdır. Limanlar hakkında mülkiyetin devri suretiyle özelleştirme yapılamaz hükümleri yer almıştır.

2. TCDD LİMANLARININ İMTİYAZ NİTELİĞİ 4046 Sayılı Kanunun 15. Maddesinde “Genel ve katma bütçeli idarelerle bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşların sadece tekel niteliğindeki mal ve hizmet üretim faaliyetleri ile kamu iktisadi kuruluşlarının temel kuruluş amaçlarına uygun mal ve hizmet üretim faaliyetleri imtiyaz addolunur.” denilmektedir. Bir kamu iktisadi kuruluşu olan TCDD’nin Ana Statüsünde liman işletmeciliği, TCDD’nin ana faaliyetlerinden birisi olarak yer aldığından TCDD Limanlarının özelleştirilmelerine ilişkin olarak İdaremiz, İşletici ve TCDD arasında imzalanacak olan işletme hakkının devrine ilişkin sözleşmeler imtiyaz sözleşmesi niteliğindedir. İmtiyaz Sözleşmeleri Anayasa’nın 155 maddesinin 2. fıkrası uyarınca görüş alınmak üzere Danıştay’a gönderilmektedir.

TCDD LİMANLARI Karadeniz Akdeniz Ege Denizi 5 Samsun Derince Bandırma İzmir Akdeniz Mersin İskenderun www.oib.gov.tr 5

1. ÖZELLEŞTİRME PROGRAMINA ALINMA VE STRATEJİ BELİRLENMESİ TCDD’ye ait İskenderun, Mersin, İzmir, Derince, Bandırma ve Samsun Limanları; 30.12.2004 tarih ve 2004/128 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) Kararı ile özelleştirme programına alınmıştır. 02.06.2005 tarih ve 2005/54 sayılı ÖYK Kararı ile anılan limanların “İşletme Hakkının Verilmesi” yöntemiyle özelleştirilmelerine karar verilmiştir.

2. ÖZELLEŞTİRME UYGULAMALARI LİMAN ADI ALICI İHALE BEDELİ ($US) DEVİR TARİHİ Mersin Limanı MIP -Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. 755.000.000 11 Mayıs 2007 Samsun Limanı Samsunport Samsun Uluslararası liman İşletmeciliği A.Ş. 125.200.000 31 Mart 2010 Bandırma Limanı Çelebi Bandırma Uluslararası Liman işletmeciliği A.Ş. 175.500.000 18 Mayıs 2010 İskenderun Limanı LİMAK İskenderun Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. 372.000.000 30 Aralık 2011 Derince Limanı İmar planı çalışmaları devam etmektedir. İzmir Kruvaziyer Limanı İhaleye son teklif verme tarihi 7 Eylül 2012’dir. İzmir Yük Limanı Toplam 1.427.700.000

3. İMTİYAZ SÖZLEŞMESİNİN ESASLARI Limanlar, makul bir hizmet standardını tutturacak şekilde kesintisiz olarak hizmet vermek ve belli koşullar sağlanana kadar mevcut hizmet çeşitliliğini korumak zorundadırlar. Tam ve adil rekabet desteklenmekte, rekabeti önleyici fahiş fiyat vb. politikalar önlenmeye çalışılmaktadır. İşleticiye, her limana özel olarak tespit edilen bir yatırım / kapasite artışı zorunluluğu getirilmektedir. İşletici, belirlenen işletme süresinin sonunda limanı tam çalışır ve eksiksiz olarak TCDD’ye iade etmek durumundadır. TCDD, özelleştirme sonrası personelini kendi bünyesindeki başka görevlerde istihdam edecektir. TCDD, işletme hakkı süresi boyunca denetçi konumunda olacaktır.