BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
Gazi Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Çalışmaları Prof.Dr.Cansu ALPASLAN GÜADEK Koordinatörü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Gazi Üniversitesi, Ankara
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON Prof. Dr. Lerzan Özkale (İTÜ) ozkale@itu.edu.tr Bolonya Rehberi ECTS/DS Danışmanı 14 Haziran 2006- Marmara Üniversitesi 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON NEDİR VE NASIL SAĞLANIR ? KALİTE GÜVENCESİ, bir ürün veya hizmetin, bir eğitim programının tanımlanmış kalite/performans göstergelerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan tüm planlı ve sistematik işlemlerdir. Kurum ve birimleri için yapılan SWOT analizleri ve özdeğerlendirme, özdeğerlendirmeye göre yapılan gelişim planları veya stratejik planlar kalite güvencesi sisteminin temel elemanlarıdır. AKREDİTE OLMAK demek, yetkili bir kuruluş tarafından, kabul edilmiş kalite standartlarına uygun ve dönemsel olarak yapılan akademik değerlendirmeler sonucunda bir bölümün / programın kalitesi hakkında formel olarak yapılan yetkin kılma beyanını almak demektir. 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 2

EĞİTİM-ÖĞRENİMDEN BEKLENENLER YÜKSEKÖĞRENİM İLKÖĞRENİM Nasıl bir insan ? Nasıl bir işgücü ? Nasıl bir mezun ? ORTAÖĞRENİM Kalite Yönetimi & Akreditasyon konusu sonuçta üniversite öncesi eğitim-öğrenimle de bağlantılıdır ve ulusal alanı gözardı etmeksizin yükseköğrenim yoluyla Avrupa toplumsal ve ekonomik alanı için hangi mesleksel ve kişisel yeterliliklere sahip mezunlar vermemiz gerektiğinin cevabını ve uygulamanın kurumsal güvencelerini arar. 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 3

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA GEREKLİ YAPILANMA BÖLÜM/PROGRAM Bütüncül Sistem, Dört kavrama ilişkin süreçler-Bir Süreç. Girdiler-Süreç ve Araçlar-Çıktılar. İyi kurum, iyi bölüm olasılığını arttırıyor.Kalite Güvencesi ana hatlarıyla: 1. Rapor vererek paydaşları bilgilendirme, 2. İç denetim mekanizmalarının çalışır durumda olduğunun güvencesini verme, 3.Gerçekleşen sonuçların belirlenen amaç ve hedeflere ne kadar yaklaştığını değerlendirme, gibi etkinlik süreçlerinden oluşuyor. Sürekli iyileştirme süreci ise 1.Sonuçların belirlenen amaç ve hedeflere yakınlığını iyileştirme, 2.Girdilerin yeterliliği ile program ve hizmetlerin işlerliği ilişkisini sürekli iyileştirme süreçlerinden oluşuyor.Akreditasyon ise eşdeğerlilik vermek için değerlendirme anlamına geliyor. ÜNİVERSİTE FAKÜLTE BÖLÜM/PRG. DERS KALİTE GÜVENCESİ için SÜREKLİ İYİLEŞTİRME SÜRECİ 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 4

STRATEJİK PLAN NEDİR ? Neredeyiz? Kurumun/birimin fotoğrafını çekmektir. Performans/kalite göstergelerine dayalı özdeğerlendirmedir, iyileştirme alanlarını tanımlamadır. Nereye ulaşmak istiyoruz? Hedef belirlemedir, yol haritasıdır. Vizyon, misyon ve ilkeleri, kuruma ve birimlere dayalı ölçülebilir amaç ve hedefleri tanımlamadır. Gitmek istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz? Sürekli iyileştirme için yöntemler, ayrıntılı iş planları, insan kaynakları planlaması ve bütçelendirme ile etkinlik ve projeleri tanımlamadır. Kalite Yönetimi ilkelerinin uygulama alanıdır. Kurumsal Değerlendirme ve Akreditasyona hazırlık aracıdır. Başarılarımızı nasıl takip eder ve değerlendiririz? Performans/kalite göstergeleriyle başarı ve başarısızlıkları takip etme ve değerlendirmedir. 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

Stratejik Planda Kalite Güvencesi İçin Performans/Kalite Göstergeleri (EUA) (Özdeğerlendirme ve İyileştirme Alanları) Yeni Öğrencilerin Nitelikleri Öğrencilerin geldikleri okullar Öğrencilerin geldikleri bölge ve kentler Bölge/kent/ülke dışı öğrenci oranı Başvuru/kabul oranı Programa Giriş Puanı Öğrenci Performansı Yatay ve dikey geçiş sayıları Öğrencilerin kurumla bütünleşme ve danışmanlık hizmetleri Mezun oranları Ortalama mezuniyet yılı Mezuniyetten sonra iş bulma süre ve oranları 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

Stratejik Planda Kalite Güvencesi İçin Performans/Kalite Göstergeleri (EUA) (Özdeğerlendirme ve İyileştirme Alanları) Araştırma Kalitesi Araştırmacı yetiştirme düzeyi Güncel ve uygulanabilir çıktılı araştırma sayısı Araştırma Etkinlikleri Düzeyi Araştırma yapan öğretim elemanı oranı Doktora öğrencileri/öğretim üyesi oranı Araştırma kaynakları/öğretim elemanı oranı Araştırma Etkinlikleri Verimliliği Yayın/öğretim elemanı oranı Citation Index’li yayın sayı ve oranları Patent/öğretim elemanı oranı Ödül ve derecelendirmeler 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

Stratejik Planda Kalite Güvencesi İçin Performans/Kalite Göstergeleri (EUA) (Özdeğerlendirme ve İyileştirme Alanları) Kaynak Kazanım ve Kullanım Düzeyi Öğrenci/öğretim üyesi oranları Öğretim üyesi statüleri Programlardaki dışarıdan görevli öğretim elemanı sayısı Teknik ve destek personel/öğretim elemanı oranları Öğretim elemanları için gelir arttırıcı önlemler Operatif bütçe/öğrenci oranı Öğrenci hizmetleri/öğrenci oranı Derslik, laboratuar ve diğer öğrenim ortamları Bilgisayar sayısı Kütüphane hizmetleri göstergeleri Diğer öğrenci hizmetleri (burs, barınma, beslenme, sağlık, kültür, spor, kariyer planlama) 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

Stratejik Planda Kalite Güvencesi İçin Performans/Kalite Göstergeleri (EUA) (Özdeğerlendirme ve İyileştirme Alanları) Yönetim ve Yönetişim Pratiği Karar alma organlarının bileşimi Karar alma süreçlerine öğrencilerin katılım biçimleri Bütçe kaynaklarını dağıtım mekanizmaları Finans kaynaklarının çeşitlilik derecesi Kurumsal planlama mekanizmaları Üniversiteden giden akademik personel oranı Disiplinler arası program geliştirme mekanizmaları Yeni programları adaptasyon yeteneği Öğretim ve öğrenim çıktılarını değerlendirme kalitesi Üniversitenin çevresine açıklığı ve verdiği hizmetler Üniversitenin dünyaya açıklığı (uluslararası hareketlilik, proje ve danışmanlık hizmetleri) 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

BİR PROGRAM HANGİ ÖLÇÜTLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLİR ? (ABET/MÜDEK) Öğrenciler Program Eğitim Amaçları Program Çıktıları ve Değerlendirme Eğitim Programı Öğretim Kadrosu Altyapı Kurumsal Destek ve Parasal Kaynaklar Programa Özgü Ölçütler 2005-2006 Dönemi için. Daha önce bahsettiğim “nerede kalite güvencesi” (Akademik hizmetler, destek hizmetler, yönetsel hizmetler) konularıyla birlikte düşünülmelidir. MÜDEK Üyeleri: 1 TMMOB, 1 Kal-Der, 2 Sanayi, 4 akademik. Mevcut dekanlar üye olamıyor, müdek üyeleri değerlendirme komisyonu üyesi olamıyor, değerlendiriciler eğitim almış değerlendiriciler havuzundan seçiliyor. 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 12

BİR PROGRAM NASIL SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLİR ? Öğrenci girdileri tanımlanır. Nasıl bir öğrenci aldım? Öğrencimi programa nasıl hazırlarım? Program Girdileri tanımlanır. Ulusal/bölgesel/yerel önceliklerim ne? Paydaşlarım ne istiyor? Bolonya Süreci ne istiyor? Hangi ders kompozisyonu gerekli? Ne tür öğretim elemanlarım var? Ders ortamlarım, laboratuar ve teknolojik alt yapım ne durumda? Mali olanaklarım ne durumda? 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 13

BİR PROGRAM NASIL SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLİR ? Program/ders hedefleri tanımlanır. Programım öğrencilere hangi nitelikleri kazandıracak? Bu nitelikleri hangi ders dağılımı ve biçimleriyle kazandırabilirim? Bunları öğrencilerime nasıl duyuracağım? Program/ders çıktıları ölçülür. Program hedeflerime ulaştım mı? Öğrenci Girdileri iyileşti mi? Paydaşlarımı bilgilendirip hangi iyileştirme önlemlerini alacağım? 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 14

BİR PROGRAM NASIL SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLİR ? Program/ders girdileri ve çıktıları ilişkilendirilir. Nerelerde ne kadar iyileşme oldu? Bu iyileşmeler kaça mal oldu? Önlem ve uygulamalar için ne kadar zaman harcandı? Program hedef ve çıktılarının işlevi ve dayanıklılığı ölçülür. Mezunlarım iş bulabiliyor mu? Mezunlarım üç yıl sonra da yeterli mi? 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 15

BİR PROGRAM NASIL SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLİR ? Ölçme ve değerlendirmeler öğrenim başında, öğrenim sürecinde, öğrenim çıkışında ve çıkıştan sonra da belli aralıklarla yapılır. 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale 16

CONTINUOUS IMPROVEMENT INSTITUTIONAL VISION and MISSION OBJECTIVES STRATEGIES CONSTITUENCIES DESIRED OUTCOMES FEEDBACK for CONTINUOUS IMPROVEMENT DATA COLLECTION and ANALYSIS INTERPRETATION of EVIDENCE SÜREKLİ KALİTE İYİLEŞTİRME 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

THAT OBJECTIVES ARE BEING ABET EC 2000’İN İKİ ÇEVRİMİ DETERMINE EDUCATIONAL OBJECTIVES DETERMINE OUTCOMES REQUIRED TO ACHIEVE OBJECTIVES DETERMINE HOW OUTCOMES WILL BE ACHIEVED EVALUATE/ASSESS DETERMINE HOW OUTCOMES WILL BE ASSESSED FORMAL INSTRUCTION STUDENT ACTIVITIES INPUT FROM CONSTITUENCIES ESTABLISH INDICATORS THAT OBJECTIVES ARE BEING ACHIEVED 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

MISSION OF THE UNIVERSITY/DEPARTMENT PROGRAM EDUCATIONAL OBJECTIVES ADVISORY BOARD ADVISORY BOARD OUTCOMES AND PERFORMANCE CRITERIA OUTCOMES AND PERFORMANCE CRITERIA PROGRAM DEVELOPMENT PROGRAM DEVELOPMENT EVALUATION EVALUATION ASSESSMENT ASSESSMENT ENT. STUDENT SURVEY ENTERING STUDENTS ENTERING STUDENTS IMPROVEMENT OF THE COURSES AND LEARNING UNDERGRAD. PROGRAM UNDERGRAD. PROGRAM COURSE EDUCATIONAL OBJECTIVES COURSE CONTENTS FOCUS GROUP STUDENT SURVEYS DOCUMENTS SURVEYS CAPSTONE DESIGN GRADUATION PROJECT GRADUATING CLASS ALUMNI ASSOCIATIONS ALUMNI SURVEYS 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale INDUSTRY EMPLOYER SURVEYS

PDCA CYCLE 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

BİR DERS NASIL TANIMLANIR? (ABET ÖRNEĞİ) Dersin bölümü, numarası ve adı Ders (katalog) tanımı Derse katılabilme ön koşulları Ders kitapları ve istenen diğer materyaller Dersin hedefleri Dersin kapsadığı konular (ders ve laboratuar) Sınıf / laboratuar programı Dersin profesyonel boyuta katkısı Dersin program hedefleriyle ilişkisi Ders programını hazırlayan kişiler ve hazırlama tarihi 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

ÖĞRENME ÇIKTILARI NEYE GÖRE TANIMLANIR? LİSANS, YÜKSEKLİSANS VE DOKTORA DÜZEYLERİ İÇİN DUBLİN TANIMLAYICILARI’NIN KURUCU ÖĞELERİ (Avrupa Ortak Kalite Girişimi) Bilme ve Anlama Bilgiyi Uygulama ve Anlama Yargıda Bulunma İletişim Becerileri Öğrenme Becerileri 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

ÖĞRENME ÇIKTILARI NASIL ÖLÇÜLÜR ? Programın/Dersin Öğrenme Çıktıları Değerlendirme/Ölçme Yöntemi İleri düzeyde elektrik mühendisliğinde yeterlilik Transkriptler Ders hedeflerinin öğrenci ve öğretim elemanları tarafından değerlendirilmesi Sözlü ve yazılı iletişim becerileri Transkriptler (ilgili dersler) Laboratuar raporları ve bağımsız çalışmaların değerlendirilmesi Sunum şartının yerine getirilmesi Bağımsız ve yaratıcı çalışma becerisi, mühendislik sorunlarının çözümünde ve tasarımda eleştirel düşünce Bağımsız çalışmaların değerlendirilmesi Mezun çıkış anketi Güncel mezun anketi Princeton Üniversitesi, Elektrik Mh. Bölümü ABET 2000 Planlaması 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale

KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON SÜRECİ KALİTE KÜLTÜRÜ ETKİNLİKLER SÜREKLİ İYİLEŞTİRME BOLOGNA SÜRECİ GİRDİLERİ ECTS/DS Müfredat Yenileme Hareketlilik ve Tanınma Yaşam Boyu Öğrenim Ortak Dereceler Kalite Güvencesi Göstergeleri Akreditasyon ? Dış Denetim İç Denetim, İyileştirmeler Kalite Yönetimine Geçiş Kurum ve bölüm için. Bölüm için eşdeğerli sayılmanın bitimine ve yeniden değerlendirilmeye girilene kadar “akreditasyon ara sonucu ile sonuçlanıyor. Stratejik Plan, Kalite/Performans Göstergeleri Örnek Kurum Seçme, Karşılaştırma, Vizyon, Misyon ZAMAN SWOT Analizleri, Öz değerlendirme 14 Haziran 2006 Lerzan Özkale