Levent Kızıltan Azmi Yarımkaya

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
TÜRKİYE ARAŞTIRMA ALANI Fatoş T. Yarman Vural ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 6 Eylül 2002 Boğaziçi Üniversitesi.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yönetim Danışmanlığı Nisan 2006
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
 Bu yıl, 11 kategori arasından en fazla (+1 Jüri Özel ödülü) olmak üzere en fazla 4 kategori ile katılabilirsiniz.  Başvuru yapılan her kategori.
Sportif Kurumsallaşma
İnovasyon Kültürünü Yaşamak
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Temel Kavramlar ve Özellikleri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İGEP Performans Yönetimi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
İNOVASYON.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Levent Kızıltan Azmi Yarımkaya İnovasyon Altyapısı Levent Kızıltan Azmi Yarımkaya

Nereden Başlandı? UİG Girişimi- TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi REF ortak girişimi ABD’deki “Innovate America” girişiminin benzeri bir sivil toplum yaklaşımı İki Eşbaşkan- Dr. Erdal Karamercan/Prof.Dr. Ali Doğramacı UİG üyeleri- 21 UİG üyesi/109 çalışma grubu üyesi (Kapsamlı katkıda bulunan 50’yi aşkın özel sektör-akademi-STK temsilcisi)

Nereden Başlandı? 5 Çalışma Grubu Türkiye 2023 ve İnovasyon İnovasyonun Finansmanı İnovasyon ve İnsan Kaynakları İnovasyon Ortamı ve Altyapısı Kamu Sektörü İnovasyonu Çalışma periyodu Eylül 2005-Ekim 2006 Eczacıbaşı Katılımcıları Faruk Eczacıbaşı /Levent Kızıltan (İnovasyon Ortamı ve Altyapısı)

Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon İnceleme ve Değerlendirme Ekibi Üyeleri Faruk Eczacıbaşı, Erdal Karamercan, Azmi Yarımkaya, Nihat Yıldırım; Ahmet Sevük, Hidayet Özdemir, Adil Gören; Faruk Yurtseven; Levent Kızıltan Ülkü Feyyaz Taktak, Okşan Atilla Sanön Ön çalışmalar- Kasım-Aralık 2005 UİG faaliyetleri (Faruk Eczacıbaşı, Erdal Karamercan, Levent Kızıltan)

Eczacıbaşı Topluluğu TÜSİAD Çalışmaları Discover Corporate America 1 Council on Competetiviness, NIH, NSF, Merck, Motorola, TIAX, Syndexa, TASSA, Caterpillar Discover Corporate America 2 Microsoft, Starbucks, Boeing, Dolby Labs, Sun Microsystems, Synopsis, Arizona State University, Arizona CoC, Honeywell

İnovasyon Nereden Başlar? Organizasyonel DNA Yapı (Structure) Karar Hakları (Decision Rights) Motivasyon Kaynakları (Motivators) Bilgi (Information)

İnovasyon Nereden Başlar? Strateji Çerçevesi Ortam Rekabet Yasal, Politik, Sosyal Teknoloji Müşteriler Kaynaklar Finansal İtibar Pazar Konumu Tarihçe Belli Başlı Olaylar Önde Gelen Kişiler

İnovasyon Nereden Başlar? Stratejik Seçimler Strateji Ne iş yapıyoruz; nasıl rekabet edeceğiz? Ürünler/Hizmetler Pazar/Müşteriler Teknoloji Rekabetçi Zamanlama Amaçlar Kar Büyüme Hızı Pazar Payı Müşteri Tatmini Yeni Ürün Geliştirme Döngü Zamanı Vizyon Amacımız Nedir? Hayallerimiz Nelerdir?

İnovasyon Nereden Başlar? Ne yapmak istiyoruz? Yapmak istediğimizi nasıl yapıyoruz? Aslında ‘icra etmek’ten bahsediyoruz People, Process & Culture

İnovasyon Nereden Başlar? Kültür organizasyonel davranış biçim geliştirmede en önemli faktör İnovasyon kültürün alt bileşenlerinden birisidir İnovasyon için bir değişim yönetimi süreci uygulanması söz konusudur

İnovasyon Nereden Başlıyor? İnsan Resmi Organizasyon Bireysel gereksinimler organizasyonca karşılanıyor mu?Bireyler organizasyon yapısı konusunda net bir algıya sahipler mi? Kritik İşler Bireyler işleri yapabilmede doğru yetkinliklere sahipler mi? Bireysel gereksinimler yapılmakta olan işlerle karşılanıyor mu? Kültür Bireylerin gereksinimleri ‘informal’ organizasyon tarafından karşılanıyor mu? Resmi organizasyon düzeni kritik işlerin beklentilerini yerine getirebiliyor mu? Davranışları beklentilere yönelik olarak karşılayabiliyor mu? Kültür iş yapmada iş performansı kavramını destekliyor mu? Kültür içerisinde yer alan hedefler, ödüller ve yapılar resmi organizasyon ile uyumlu mu?

İnovasyon Nereden Başlar? Strateji Kültür İnovasyon

İnovasyon Nereden Başlar? Kültür Paylaşılabilen değerlerin ve normların paylaşanlar açısından düzgün tavır ve yaklaşımları sağlamasını tanımlayan sistemler bütünü Kültür bir sosyal kontrol ortamıdır

İnovasyon Nereden Başlar? Davranışı Ölçme Becerisi Yüksek Düşük Çıktıları Ölçme Becerisi Çıktı ve Davranışın Ölçülmesi Çıktıların Ölçülmesi Davranışın Ölçülmesi

İnovasyon Nereden Başlar? Şirket 1 Şirket 2 Şirket 3 Şirket 4 Şirket 5 Hata yapabilme Ödüller Ölçülebilir yanlışların kabulü Yanlış yapma özgürlüğü Birlikte iş yapabilme Tanınma Açık hedefler Risk alabilme Açık amaçlar Başarının kutlanması Açıklık Karşılıklı saygı Bilginin paylaşımı Değişim bariyerlerinin kaldırılması Katılımcılık Esneklik Açık iletişim Takım çalışması Örnek yaratma Fikir ayrılığına tahammül Açık yön tanımları Deneme özgürlüğü Tepe yönetimin sahiplenmesi Kaynaklar Dinleme Fikirlere değer verme Değişim beklentisi Yetkilendirme Pozitif rol modelleri İnovasyonu ödüllendirme Statükoyu sorgulama Eşitlik

İnovasyon Nereden Başlar? 1. Adım Kritik stratejik zorlukların (challenge) tanımlanması 2. Adım Stratejiyi icrada zorlukların üstesinden gelebilmek için yararlanılacak kritik adımlarla ilişkinin kurulması 3. Adım Kritik adımların gerçekleşmesini sağlayacak değer ve normların tanımlanması 4. Adım Mevcut kültürü oluşturan normların tanımlanması 5. Adım Gereken normlarla mevcut normlar arasındaki farklılık analizinin yapılması 6. Adım Farklılıkların azaltılması için gereken aşamaların tanımlanması

İnovasyon Nereden Başlar? Tepe Yönetim…. Kompleks bir yapının yönetimi Hem farklı, hem de entegre bir yapı özelliğinin yönetilmesi Açık, duygusal bağ yaratabilen ve tutarlı bir vizyon Farklı yetkinliklerden oluşan bir yönetim ekibi Sağlıklı takım süreçleri Takımlar düzeyinde farklılıklar Kararları oluşturmada benzerlikler

İnovasyon Nereden Başlar? Yönetim ekipleri homojenlik ve heterojenlik özelliklerini aynı yapıda barındırabilmeliler Inovasyon yetkinlikleri yüksek olan organizasyonlarda tepe yönetimlerin homojen görüşlere sahip olduğu buna karşın yaratıcı fikirlerin üretildiği ve çarpıştığı alanlar olan daha alt yönetim kademelerinde ise heterojen görüşlere sahip yönetici ve ekiplerin yer aldığı görülmektedir

İnovasyon Nereden Başlar? Liderden Eğer bir düşmanınız (rakibiniz) yoksa en iyisi sizin bir tane yaratmanızdır…. Roberta Goizueta, CEO Coca Cola

İnovasyon 101 Vizyon, strateji ve hedefler inovasyon ve değişim yönetiminin çıkış noktalarıdır İnovasyon ‘işi’ yapmak üzerinedir. Durağanlık ölümcüldür… İnovasyon ve değişimde kültürün yönetilmesinin ihmal edilmemeli, aksine etkin bir araç olarak kullanılmalıdır Başarılı inovasyon organizasyonel politika ve dinamiklerin etkin yönetimini gerektirir Teknoloji döngüleri inovasyon akımlarının ortaya çıkmasını sağlar İnovasyon akımlarının yönetimi sürekli değişimin yönetimi demektir İnovasyon bir takım oyunudur….

Kaynak: Business Week/Boston Consulting Group-2006

Kaynak: Booz Allen Hamilton-2007 Global Innovation 1000 Survey

.... was that no one of these strategies performed consistently better than any other — indeed, high-leverage innovators can be found in each of the strategy categories. The most significant performance differences correlated not with their innovation strategies but with those critical factors mentioned above: strategic alignment and customer focus.

SSS* İnovasyonu sistematik bir yetkinlik haline getirmek için nasıl başlamalı? Yetkinlik geliştirme sürecini hangi sırada şekillendirmek gerekir? Kurum içinde inovasyonu tahrip eden çoğunlukla gizli kalmış ve öldürücü toksinler nasıl tespit edilebilir? Uzun yıllar boyunca kısa dönem operasyonel performansa ve verimliliğe odaklanmış bir organizasyona “inovasyon genini” nasıl nakledersiniz? * Sıkça Sorulan Sorular

SSS* Sıradan çalışanları nasıl “sıradışı inovasyoncular”a dönüştürürsünüz? İnovasyon odağını bir ürün veya hizmetten nasıl iş modellerini de içerecek hale getirirsiniz? “binlerce çiçek açsın” felsefesi ile kısıtlı kaynakların yönetimi arasındaki tansiyonu nasıl adreslersiniz? Çalışanları yoldan çıkarmadan inovasyonun için gerekli olan özgürlük ve esnekliği nasıl sağlarsınız?

SSS* Oyunu değiştirecek fikirleri büyük ölçekli riskleri almaksızın nasıl taşırsınız? Bir yönetici olarak inovasyonu nasıl yönetir, ölçer ve liderlik edersiniz? İnovasyonu kurumun özüne (odağına) nasıl yerleştirirsiniz?

Whirlpool Her bölgede disiplinler üstü sıradışı fikirler yaratma ekipleri Kurum genelinde inovasyon algısını ve yetkinliklerini geliştirecek eğitimler Yeni proje ekiplerine inovasyon konusunda danışmanlık yapmak üzere oluşturulan 600’ü aşkın yarı-zamanlı “inovasyon danışmanı”nın ve 25 tam-zamanlı “inovasyon mentor”unun atanması

Whirlpool Her bölgede ve her temel iş biriminde tepe yöneticilerden oluşan “inovasyon kurulları”nın oluşturulması ve aylık toplantılarla sadece fikir ve projelerin değil aynı zamanda inovasyon yetkinliğini geliştirme etkinliklerinin de gözden geçirilmesi İnovasyon günü etkinlikleri, Wall Street davetleri, AVM sergileri İnovasyonu temel yetkinlik (core competence) olarak içselleştirmek için ve inovasyon performansını ölçmek üzere kapsamlı metriklerin konumlandırılması Gelişmiş BT altyapısı ile kurum için tüm inovasyon faaliyetlerinin izlenebilmesi

CEMEX Başında bir direktör olan tanımlı bir inovasyon ekibi ve ayrılmış bir bütçe Kurum içinde işi her bir ana platform veya tema üzerine farklı fikirler yaratmak olan ve 10-20 kişiden oluşan disiplinler üstü ekipler Oluşan fikir ve projeleri izlemek ve fonlamak üzere oluşturulmuş bir kurul ve ayrılmış parasal kaynaklar

CEMEX Organizasyonun tüm birimlerindeki inovasyon çalışmalarına destek veren ve mentorluk yapan çok iyi eğitilmiş “inovasyon şampiyonları” İnovasyon fikirlerinin mentorlarca yönlendirilen sanal, gerçek zamanlı ortamlarda çalışanlarca fikir değiş-tokuşuna sunulması

Çalışanlarınıza Sorsaydık...

Temel Yetkinlik mi? Kuruluşunuzun kurumsal inovasyon sistemini tanımlayabilir misiniz? Üst yönetim kuruluştaki çalışanları “inovatör” olarak nitelendirip muhtemelen de kurumsal yönün gelişimine katkıda bulunabilecek düzeyde değerlendiriyor mu? Kişisel olarak iş inovasyonu üzerine eğitildiniz mi?

Temel Yetkinlik mi? Yıllık değerlendirmenizde kişisel inovasyon metrikleriniz ne kadar etkili? Yeni bir fikri test etmek için küçük bir bütçeyi elde etmek ne kadar zor? Kuruluş içinde bir fikri hayata geçirmek için kimlere başvurmak gerektiği tanımlı mı?