Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE. B OLOGNA S ÜRECI N EDIR ? Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Öğretmen Yetkinlikleri
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye örneği
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
Serdar ARSLAN PPKB Uzmanı T.C. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Oslo Bakanlar Kararları
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler Komitesi

Avrupa Öğrenciler Birliği (ESU) •38 ülkeden 45 öğrenci birliğini barındıran çatı kuruluş, •11 milyondan fazla öğrenciyi temsil ediyor, •1982’de kuruldu. Adı önce WESIB ( Batı Avrupa Öğrenci Bilgi Bürosu-the West European Student Information Bureau) idi daha sonra ESIB (Avrupa Öğrenci Bilgi Bürosu- European Student Information Bureau) oldu. •Öğrencilerin eğitsel, sosyal, ekonomik ve kültürel çıkarlarını Avrupa düzeyinde destekler, •Avrupa Birliği, Bologna Süreci, Avrupa Konseyi, UNESCO ve OECD gibi ilgili kurum ve süreçlerle birlikte çalışır, •Brüksel’de bulunan ofiste 17 seçilmiş temsilci ve sekreter çalışır. •2011’de temel öncelik: Yükseköğretimin ve öğrencilerin finansmanı.

Bologna Süreci Nedir? •Avrupa Yükseköğretim Alanı, Avrupa’da birbiriyle karşılaştırabilir ve uyumlu yükseköğretim sistemleri oluşturmaya çalışır. •Bir süreç olarak bağlayıcılığı yoktur veya bir antlaşma değildir. •Bakanlar Konferanslarına dayalıdır. (1999, 2001, 2003, 2005, 2007, 2009, 2010, 2012, 2015, 2018, 2020) •Ulusal düzeyde uygulamalar işin sırrıdır! •47 ülke ve Avrupa Komisyonu •Danışma Üyeleri: paydaşlar (ESU!) ve ESU, EUA, EURASHE, EI gibi hükümetler arası örgütler. •Çalışma yapısı Bologna İzleme Grubunu (BFUG), çalışma gruplarını, ağları, konferansları, envanter ve veri toplamayı içerir. •Öğrenciler yüksek öğretimde yönetimin tam ortaklarıdır. •Daha fazla bilgi için:

Leuven Bildirgesiyle Belirlenen Öncelikler •Sosyal Boyut •Hayat Boyu Öğrenme •İstihdam Edilebilirlik •Öğrenci Merkezli Eğitim ve Yükseköğretimin öğretim misyonu •Eğitim, araştırma ve yenilikçilik arasındaki bağlantı •Uluslar arası Açıklık İlkesi •Hareketlilik •Veri Toplama •Çok Boyutlu Şeffaflık Araçları •Finansman

ESU’nun Katkısı •Öğrenci Gözüyle Bologna ( Bologna With Student Eyes ), süreci öğrenci gözüyle değerlendirir. •BFUG’da ve ulusal düzeyde politika girdileri sağlar ve tartışmalara dahil olur. •Faaliyet alanlarında somut girişimleri vardır, örneğin Öğrenci Merkezli Eğitim Projesi…

Nerede Duruyoruz? Öğrenci Merkezli Eğitim •Öğrencileri ve eğitim-öğretim yaklaşımlarını güçlendirmeyi gerektirir. •Her üç derecede de, öğrenci odaklı müfredat ve efektif destek ve rehberlik yapıları gerektirir. •Geniş bölgesel farklılıklar, •Müfredat geliştirmede yeterli öğrenci danışması •Esnek olmayan saatler, öğrenme yöntemleri ya da müfredat seçimleri, sadece geleneksel öğretme yöntemleri gibi engelleri ortadan kaldırmak •Uygulama için mali destek sağlamak, özendirici olmak

Nerede Duruyoruz? AKTS ve Öğrenme Kazanımları •Kredi ve biriktirme sistemi sürekli biçimde uygulanmalı •En iyi uygulama araçlarından biri •Öğrenci iş yükü ve öğrenme kazanımlarıyla doğru bir şekilde ilişkilendirilmeli •Bu ilişkilendirme olmadan gerçekleştirilen yüzeysel uygulamalar Bologna Süreci’ndeki bazı ülkeler için hala ana bir sorun •Sürecin kurumlarda hedeflendiği gibi işlediğine dair dış kontrol ya da teşvik önlemleri alınmalı

Nerede Duruyoruz? Hareketlilik •2000 yılından beri hareketlilik artmaktadır, gelen öğrencilerin çoğu Avrupa Yükseköğretim Alanı dışından. •Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda mezun olacaklar için 2020’ye kadar en az %20 hareketlilik sağlanması hedefi var •Gelen-giden öğrenci sayıları dengeli olmalı •Öğrencilere mali kaynak ayırmak günümüzün en büyük sorunu •Burs ve kredilerin dağıtımında ortak bir tutum var, ancak birçok ülke bunun için katı kurallar uyguluyor •Ülkeler, tüm gelen ve giden öğrenciler için alt yapısal, mali ve diğer kolaylıkları sağlamalı •Tanınma süreçlerinde bürokratik engeller azaltılmalı

Nerede Duruyoruz? Genel Sorunlar •Asgari standartları bile karşılama sözü alamamamız endişe uyandırıcı. •Eşit olmayan Avrupa Yükseköğretim Alanı: uyumluluk ve karşılaştırılabilirlik hayal bile edilemiyor. •Uygulamada ve Avrupa seviyesindeki tartışmalarda paydaşlar arasında temel görüş birliğinin olmaması. •Hükümetler ve kurumlar uygulamadaki siyasi sorumluluğu almalıdırlar. •Tam uygulamaya doğru güncel reformlar derinleştirilmelidir. •Tüm sevilerdeki reform ve eylemleri nasıl finanse edebiliriz? •Tüm sevilerdeki gelişmeleri ve uygulamaları nasıl ölçebiliriz?

E-POSTA: WEB: Teşekkürler!