SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Advertisements

SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE Dersimiz.com. stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI
SINAV KAYGISI.
SINAVKAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
TEST ÇÖZME TEKN İ KLER İ VE SINAV KAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir par ç asıdır.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
SINAV KAYGISI VE BAŞAÇIKMA YÖNTEMLERİ İlköğretim Grubu ÖĞRENCİ EĞİTİM SEMİNERİ Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları. KKaygı – Sınav Kaygısı Nedir? SSınav Kaygısının belirtileri nelerdir? SSınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
SINAV KAYGISI.
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
KAYGILIYSAM?.
HAZIRLAYANIN; ADI:Ayşe Nur SOYADI:KAYMAZ SINIFI:4/A NUMARASI:694
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SINAV VE SINANMA KAYGISI
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÜŞÜNME.
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Sağlık Bilimleri Fakültesi

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI

KAYGI Kaygı, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, bedensel, duygusal ve zihinsel değişimlerle kendini gösteren bir uyarılmışlık durumudur.

Öğrenmede Kaygı Dünyaya geldiğimiz anda bir öğrenme süreci içine gireriz ve bu süreç yaşamımızın sonuna kadar devam eder. Öğrenme, kişinin yaşamını sürdürebilmesi ve süregelen yaşamdan doyum alması için gerekli tüm bilgi, eylem ve becerilerin kazanılması sürecidir. Öğrenilenler, kişinin birikimini (potansiyelini) oluştururken, öğrenilenlerin belli bir amaca yönelik kullanılması da performansı ortaya koyar.

İnsanın performansının en iyi olduğu durum, onun o alanda var olan potansiyelinin tümünü eyleme dönüştürebildiği durumdur. Ancak çeşitli iç ve dış etkenler nedeniyle gerçek potansiyelin performansa dönüşmesi zaman zaman güçleşir. Bu etkenlerden biri yüksek kaygıdır.

Her duygu gibi kaygı da kişinin, yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamdan doyum alabilmesi için gereklidir. Amaç, kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değil, kaygıya yenik düşmemek ve yaşanılan kaygıyı belli bir düzeyde tutarak onu kendi yararımız için kullanmaktır. Normal düzeyde bir kaygı kişiye, istek duyma, karar alma, alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak performansını yükseltme açısından yardımcı olur. Örneğin, bir konferans ya da bir konuşma için yaşadığımız orta düzeydeki bir kaygı, bu konuşmaya daha iyi hazırlanmamıza ve daha iyi bir performans göstermemize yardımcıdır.

Hiç kaygı yaşamadığımız durumlarda ise, yapılacak olan işi elden geldiğince iyi yapmak için içimizde bir istek oluşmadığından sonuç genellikle olumsuz olur.

Sınav Kaygısı Sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir. Bir sınava girmeden günlerce önce sınavı başarıp başaramayacağınız kaygısı beyninizi aşırı meşgul ediyorsa ve yoğun bir kaygı hissediyorsanız üstelik bu kaygı sizi gündelik işinizi bozuyorsa, uykularınızı, açlık güdünüzü etkiliyorsa, neredeyse başka bir şey düşünmüyorsanız sınav kaygısına adaysınız demektir.

Sınav yaklaşırken, uyku düzeniniz olumsuz olarak etkilenmişse, sınav saati ecel gibi yaklaşıyorsa, sınava girerken eliniz ayağınız titreyip soğuk terlemeye başladıysanız, sınav kağıdını açmaya cesaret edemiyor, soruları heyecandan okuyamıyorsanız, yoğun bir sınav kaygınız var demektir.

Belirtiler Kalp atışlarında hızlanma ve artış, çarpıntı, Hızlı nefes alıp-verme, Gerginlik ve/veya sinirlilik hali, Terleme ve/veya titreme, Dilin damağın kuruması, Mide şikayetleri, Bağırsak hareketlerinde değişme, Telaş, şaşkınlık, organize olamama, Baş ağrısı, huzursuz uyku, kabus görme, Konsantrasyon bozuklukları, Kaygı ve korku ifadeleri içeren düşünceler, Ortamdan uzaklaşmak isteme, Yorgunluk belirtileri, Yeme alışkanlıklarında değişme vs.

Sınav Kaygısının Nedenleri Zamanı iyi kullanamama, Kötü çalışma alışkanlıkları, Beklenti düzeyi, Mükemmeliyetçi yaklaşım, Görev ve sorumlulukları erteleme, Başarısız olma ve değerlendirilme korkusu.

Sınav Kaygısının Etkileri Öğrenilen bilgiler transfer edilemez, Okuduğunu anlama ve düşünceleri organize etmede zorluk yaşanır, Dikkatte bir daralma ve azalma olur, Zihinsel beceriler zayıflar, Enerji gereksiz yere tükenir, Fiziksel rahatsızlıklar ortaya çıkar.

Sınav Kaygısını Arttıran Düşünceler Sınava hazır değilim, Bu bilgiler çok gereksiz ve saçma. Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var? Bu bilgiler gelecekte benim işime yaramaz. Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok ki. Bu konuları anlayamıyorum, aptal olmalıyım. Biliyorum bu sınavda başarılı olamam. Sınav kötü geçecek. Çok fazla konu var, hangi birine hazırlanabilirim ki?

Sınav Kaygısını Azaltan Faktörler sınavlara bir plan ve program dahilinde hazırlanmak, çalışmaları “asla” ertelememek, zamanı verimli kullanmak, beklentiyi gerçekçi tutmak, olumsuz duygu, düşünce ve davranışlardan kurtulmak.

Çocuk Ruh sağlığı için, Öğrenci sınav için olumlu düşünmeli Çocuk Ruh sağlığı için, Öğrenci sınav için olumlu düşünmeli. Yapamayacağım, başaramayacağım şeklindeki düşüncelerden kurtulmalıdır. Sınavdan önce zihinde geçmişteki başarısızlıkları değil başarılarını düşünmeli, aynı sebeplerin yeni bir başarısızlığa yol açmasına izin vermemelidir. Kendine güvenmelidir.