TEMEL İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI - GELİRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Slayt 0 B. KARLILIK ANALİZİ ■ Kar = Gelirler – Giderler > 0 ■ işletmenin sattığı ve ürettiği ürün miktarı ■ ürünün satış fiyatı ■ ürün gideri ■ Finansal.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ Girişimcinin Adı Soyadı, Başvuru Kodu İş Fikri Adı Sunum Tarihi NOT: NOT: Sunumda yer alan başlıklar değiştirilmeden, tablolar.
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
İŞSİZLİK SORUNU.
Makro İktisat.
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN AMAÇLARI İŞLETMELERİN GELİR VE GİDERLERİ
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Pazarlama Planlaması.
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
IS-LM-BP MODELİ KPSS SORULARI.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
İŞLETME FİNANSI.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
BDEM 311 MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
8. TAM REKABET PİYASASI.
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
PARANIN ZAMAN DEĞERİ.
4. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal yönetimin temel amacının, işletme değerini maksimize edecek kararlar vermek olduğu ilk ünite belirtilmişti. Piyasa değeri.
S.1. Aşağıdakilerden hangisi klasik makro okul için söylenemez
İŞSİZLİK Faal Nüfus Bir ülke nüfusun 15 yaş ile 64 yaş arasında kalan kısmına faal nüfus denir. Aynı zamanda faal nüfusa, iktisaden faal nüfus yada aktif.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞSİZLİK SORUNU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

TEMEL İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI - GELİRLER İşletme Biliminin Temel Kavramları

Satış Geliri SG = XP (satış miktarı * fiyat) X ve P birbirinden bağımsız değildir. Satış fiyatı, arz ve talep mekanizması tarafından belirlenir. Marjinal gelir= satılan son birimin geliri

Kar Kar =SG – Maliyetler > 0 Kar, bir başarı ölçütüdür. AncakK tek başına yeterli bir ölçüt değildir. İşletmenin sağladığı katma değerin tamamı, işletmenin milli ekonomiye katkısı olarak ele alınır.

Kar Çeşitleri Kar = SG – TM Katkı Payı = SG – TDM Br Katkı Payı = P – Br DM Enflasyonist ortamda karın niteliği özellikle önem taşır: Nominal Kar vs Reel Kar

Kar Maksimizasyonu K (x) = SG (x) – TM (x) K (x) = SG (x) – (SM + DM (x)) dK(x)/dx = dSG (x) /dx – dM(x)/dx = 0 dSG (x) /dx = dM(x)/dx

Kara Geçiş Analizi «İşletme hangi üretim düzeyinde kara etmeye başlar» sorusuna cevap arayan bir analizdir. Başa baş noktası analizi olarak da isimlendirilebilir. Kara geçiş noktasında, ekonomiklik oranı = 1.

Kara Geçiş Analizi - Miktar K = 0 = SG – TM SG =M PX = SM + DM PX= SM + br DM*X X = SM/ (P – br DM)

Kara Geçiş Analizi – Satış Geliri Miktar açısından başabaş noktası: X = SM/ (P – br DM) Satış Geliri = PX Satış Geliri olarak başabaş noktası: P* X = P * SM/ (P – br DM)

Likidite Likidite iki şekilde tanımlanabilir. Bunlardan ilki varlıkların değerinden bir şey kaybetmeden paraya dönüşebilme hızıdır. Diğer tanım ise işletmenin borcunu ödeyebilme gücü şeklindedir. İşletmeler açısından, az likidite bulundurmak finansal sıkıntı yaratabilir. Likiditenin fazla bulundurulması ise bir fırsat maliyeti doğurur.

Fazla: Fırsat Maliyeti Likidite Az: Finansal Sıkıntı Fazla: Fırsat Maliyeti

Likidite İşletmelerin elinde bulunan likidite miktarını anlamak için aşağıdaki kavramlar kullanılabilir: İşletme sermayesi Net işletme sermayesi Likidite oranları: Cari Oran Likidite Oranı (Asit – test oranı) Nakit Oranı

Yararlanılan Kaynaklar: Varoğlu D., D. Tuncer ve D. Y. Ayhan (2007), Genel İşletmecilik Bilgileri, Ankara: Siyasal Kitabevi Müftüoğlu T. (2003), İşletme Ekonomisi, Ankara: Turhan Kitabevi