BODRUM YAT İMALATI KÜMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
Advertisements

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Furkan ÇELEBİ Haz/A 181. Ekonomileri aşırı istihdam durumunda olan ülkelerden veya yetişmiş insan gücü kaynakları yetersiz olan ülkelerden, işgücü talebine.
REKLAMCILIK Hafta 5.
TCK 184 İMAR KİRLİLİĞİNE NEDEN OLMA
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
TURİZMDE 2011 YILI VE GELECEĞE BAKIŞ OSMAN AYIK TÜROFED Başkanı.
Bodrum Yat İmalatı İş Kümesi Yol Haritası Tanıtım Toplantısı
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
İstanbul’da hizmetler sektörü
DERNEK Kamu Kurumları Denizcilik Müsteşarlığı Sahil Güvenlik
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
YÖNETENLER PROF. DR. ÇINAR ATAY YR. DOÇ. DR. YILDIRIM ORAL
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
TÜRKİYE’DE DUAL İSTİHDAM YAPISI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
EGE AÇIKDENİZ YAT KULÜBÜ. Mega Yatlar ve geleneksel yelkenli tekneler aynı denizlerde farklı iki oluşumdur. EGE AÇIKDENİZ YAT KULÜBÜ.
CAM NASIL ÜRETİLİR? ÜRETİLİRKEN HANGİ AŞAMALARDAN GEÇER?
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yurdumuzda Nüfus.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Örtü altında yetiştiricilik, diğer üretim teknik­lerine göre daha fazla dikkat, teknolojik bilgi ve uy­gulama yöntemleri gerektirmektedir. Eksikliği görülen.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mesleki Hizmetler Genel Müd. Yrd.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Bir sektörün doğrusal üretim fonksiyonu
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Tarım sektörünün önemi
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

BODRUM YAT İMALATI KÜMESİ SEKTÖR TANITIMI Erdem AĞAN

Bodrum Yat İmalatı Tarihçesi

Uluburun Batığı – M.Ö. 13.yy, teknikteki benzeşim Pers Kralı Mausolous’tan bu yana önemli bir gemi yapım ve onarım merkezi Mısır kralı Kral Ptolemy M.Ö. 3. Y.Y.’da savaş gemilerini yaptırdığı yer Bodrum sahilleri olarak bilinmektedir Bodrum tersaneleri Karya ve Likyalılara, daha sonraları Roma ve Osmanlılara gemi ve tekne üretmiştir. Bodrum Limanı’nın kuzey batısında bulunan Osmanlı tersanesi 1800’lü yıllara kadar donanma için hizmet vermiştir.

yakın tarih 1960’lı yıllara kadar süngerci, balıkçı ve yük taşıma tekneleri yapılırken turizmin gelişmesiyle birlikte ihracata yönelik özel ve ticari yatların yanı sıra günümüzdeki deniz turizminin bel kemiğini oluşturan mavi yolculuk teknelerinin yapımında da dünyada adını duyurur hale gelmiştir.

mevcut durum İmalatçı İşletmeler Yer Üretim Çekek Yeri Üretim ve Çekek Yeri Toplam İçmeler 30 2 6 38 Tavşanburnu 9 1 10 Gümbet Ortakent Yalıkavak 3 4 Yalıçiftlik Turgut Reis Total 41 11 56

mevcut durum Bugün, Bodrum Yarımadası’nda 15’i çekek ve yat yapım yeri olmak üzere toplam 56 tane yat yapım yeri bulunmaktadır. 12 ay boyunca yaklaşık 900 kişiye devamlı istihdam sağlayan bu sektör Bodrum’un en önemli gelir getiren sektörüdür. Yan sanayisini bu kadar direkt olarak besleyen başka bir sektör bulunmamaktadır.

mevcut durum Üretilen malın %20si kadarı firmanın kendi bünyesinde üretildiği düşünülürse en az 3600 kişiye de yan sanayi sektöründe istihdam sağlamaktadır. Dünyada el işçiliğinin bittiği ve değerinin yeni anlaşıldığı göz önünde bulunulursa, özellikle geleneksel ahşap yat imalatında ‘tek dişi kalmış canavar’ Bodrum’daki yat imalatçılarıdır.

mevcut durum İmalatta çalışan kişiler çoğunlukta çıraklıktan gelme ve çekirdekten yetişmiş kişilerdir. Sektör dünya pazarında 4. sıraya yükselmiş ve Türk ekonomisine ciddi kaynak sağlar durumdadır. Toplam İmalat Adedi 200664 200771

Akdeniz çanağı Akdeniz Çanağı’nda mevcut 850,000 civarı yat bulunmaktadır. Türkiye’nin yat kapasitesi karada ve denizde yaklaşık 18,000 yat %2,2  olması gereken %6–7  50-60bin yat Bakım-Onarım Kapasitesi yetersiz Dünyada tüm bakım onarım tesisleri kapanmışken biz hala arzın çok düşük yüzdesine cevap verebiliyoruz

sorunlar Ruhsat Sorunu Çarpık ve Düzensiz Yapılaşma Planlama Eksikliği Kısıtlamalar Zamansal Bürokratik ve prosedürel Parsel ve yoldan çekme mesafeleri Arsa kullanım oranı Çarpık ve Düzensiz Yapılaşma Bölgeye uyumsuz makro yapıda kanunların gelmesi

sonuçları Kent yapısı merkezden dışa doğru geliştiğinden dolayı yat imalat ve çekek yeri bölgesine baskı yaratmaktadır Bu baskı, yıllardır planlaması yapılmamış bölgelerin master plan adı altında gelen yeni yönetmeliklerle büyümesini engellemenin ötesine geçip 10 Mart 2010 tarihine kadar yat imalat ve çekek yerlerinin ruhsat almasını zorunlu kılmış aksi takdirde işletmelere kilit vurmaları gerektiği tebliğ edilmiştir Ruhsat almakta karşımıza çıkan sorunlar: Bölgede 30 yıl önce yapılmış ve hemen hemen hiçbirinin yapı kullanma izni olmayan binalar ve/veya yakın sebeplerden dolayı iskan alamayan taşınmazlar ruhsat almayı imkansızlaştırmaktadır.

sebepleri Türkiye’nin ana sorunu planlama eksikliği Özel sektör piyasa talebine en çabuk reaksiyonu vermek zorundadır Kamu sektörü bütünleyici olarak özel sektörü takip eder Bu nedenle uygulamada teori ve pratik arasında doğal olarak çelişkili durumlar ortaya çıkmaktadır Ülke bazında yapılan makro planlamalar şu anda olduğu gibi mikro yapılara uymamaktadır Son 10 yıldaki sektörel değişim mega yatlara olan talebi patlatması nedeniyle mevcut piyasa koşullarına uyum sağlamak adına özel sektör kural dışı hareket etmek zorunda kalmıştır

sektörel beklentiler Sektöre yönelik imar planı tadilatı Hangar yüksekliklerinin yeniden belirlenmesi Parseller ve tesisler arası çekme mesafelerinin fiziksel ihtiyaçlara uygun hala getirilmesi Yeni yolların açılıp tersane bölgesine giriş çıkışın kapatılması (güvenlik açısından) Bölgenin alt yapı sorunlarının da bu çerçevede çözülmesi (telefon & elektrik hattı, arıtma, endüstriyel atık, vs) Gerekli zaman sektörün kontrolü dışındadır. Bu yüzden zaman baskısının gerekli merciler tarafından yeniden değerlendirilmesi

çözüm bulunmazsa Çekirdekten yetişmiş bunca usta, kalfa, çırak işsiz kalacak. Sektör asla kalifiye eleman yetiştiremeyecek Bu nedenle de sektör İngiltere’de ve Almanya’da olduğu gibi büyük bir hızla bitecek. Telafisi olmayacak maddi ve manevi kayıp

çarpıcı örnekler xxxxxxx Hotel      2007 yaz sezonu €12/gün herşey dahil İstihdam 4 ay 500 kişi Döviz getirisi çok düşük Yan sanayi desteği çok düşük ??? 1 turistin kente haftalık arıtma maliyeti $23 Elektrik, su, çöp atığı, alt ve üst yapı eskimesi bu ücrete dahil değildir!!!

Viareggio , İTALYA çarpıcı örnekler http://www.superyachttimes.com/editorial/10/article/id/2969

biz nereden geldiğimizi unutmadık!

sizlerde neler yaptığımızı görmemezlikten gelmeyiniz…

çünkü biz emekçiyiz…

çünkü biz üreticiyiz…

ve çünkü biz de bu ülkenin geleceğiyiz…

sormak istedikleriniz?