Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgi okuryazarlığına Giden Süreç

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Genel Öğretim İlkeleri
Halk Kütüphaneleri. Halk kütüphaneleri, kadın-erkek, her yaştan her düzeyde ve her meslekten okuyucunun çeşitli konulardaki fikir ürünlerinden ücretsiz.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Enflasyon Enflasyon, bir ekonomide para miktarının (nominal gelirin) yine o ekonomideki mal ve hizmet miktarına (reel gelire) göre daha fazla artması nedeniyle.
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
Pİ SAYISININ TARİHÇESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Eğitim Öğretimde Planlama
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
AYDINLANMA ÇAĞI.
MADDENİN HALLERİ ve ISI
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Derya Duygu KARSLI
Bulut Depolama.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
B ILIŞIM TEKNOLOJILERINDE ETIK SORUNLAR D ERS : BILIŞIM ETIĞI K ONU : FİKRİ MULKİYET VE ERİŞİM YALIN KILIÇ TÜREL Ekim-BOTE-4-ELAZIĞ.
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
Bilgisayar Destekli Eğitim
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
PİLLER SUYU NASIL KİRLETİYOR?
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Adı: Burak Soyadı: ÇENDİK
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
ANLATIMA HAZIRLIK.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Tarımda Teknoloji Kullanımı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
Kurgusal Tarih Tasarımları
Mutluköy İlköğretim Okulu
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
KÜLTÜR TURİZMİ.
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 14. Hafta: Sosyal Hayatı Etkileyen Din
Uzaktan eğitim koordİnatörü: Okt. nalan tur
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
MENDERES BALTA  Basım mürekkep uygulama yoluyla bir levha veya kalıbı kağıda yada kumaşa bastırarak, günümüzde ise birçok başka yöntemle metin.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
Kurgusal Tarih Tasarımları
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgi okuryazarlığına Giden Süreç

Matbaanın Yükselişi ve Okuma Yazının sanatsal tarafı işlevsel yönünün önüne geçtiği vakitlerde kitapların içeriğinden ziyade, dış yapının mimarları olan hattatını, tezhipçisini, ciltçisini ön plana çıkarıyor bu durum; yazarın değil, süslemecinin, hattatın, tezhipçinin sayısını artırıyordu, sadece emek gücünün değil, yeteneğin de önemli olduğu bu sanatsal uğraşılarda, bireyin bilgili olması, yazacak kabiliyetinin olması, onu kitap yazmaya itecek önemli etkenler arasında değildi. Çünkü, kitabı yazan, süsleyenler, ciltleyenler için ayrı bir ücret ödenmesi gerekiyordu ki bu da kitabın maliyetini inanılmayacak derecede artırmaktaydı. Bu şartlar altında insanların kitap yazması ve birilerinin de bu kitapları okuması hayalden öteye geçmemekteydi. Matbaanın bulunması ve işlevsel hâlde kullanılmasıyla kitabın maliyetinde ciddi bir düşüş kaydedilmiştir.

Matbaanın tekerleğin icadı kadar önemli bir buluş olduğunu iddia edenler vardır. Hareketli tipteki matbaanın bulunuşu, batı uygarlığı tarihinin entelektüel yaşam koşullarında en radikal dönüşüme yol açtı (Gilmore, 1952:186). Matbaa bulunduktan sonra Avrupa toplumunda çok hızlı kabul gördü, Postmann (1995) Matbaanın bulunuşundan sonra elli yıl içinde 8 milyondan fazla kitabın basıldığını dile getirmektedir.

Matbaa ile birlikte insanlar bireysel düşünmeye bundan önceki dönemlerde olmadığı kadar kendilerine öz güven duymaya başladılar. Mumford (1934) matbaa ile anın sonsuzluğa bağlandığını, kişisel kimliğin bilinmeyen alanlara taşındığını ve matbaa ile birlikte sonsuzluğun bir toplumsal bütünün değil, bir bireyin sesi ile ifade edilmeye başlandığını dile getirmektedir.

kitabın maliyetinin 300 kat azaldığını belirtmektedir. Matbaanın kitap fiyatlarında sağladığı bu baş döndürücü düşüş, insanların sahip oldukları kitapların sayısının artmasında önemli bir rol oynamıştır. Örneğin ilk basılı kitabın ortaya çıkışından bir on beş yıl kadar sonra bir Romalı şöyle bağırabilmiştir: “Vaktiyle 100 dükaya alınamayan eserler, şimdi olsa olsa 20 düka; bu gidişle daha yoksul olanın da bir kitaplığı olabilecek. Eskiden cilt için ödenenden daha azıyla bir kitap alınıyor!” (Tanilli, 1995:601) İnsanların kitaplara daha ucuz ve geniş bir şekilde ulaşması, onların öğretmene olan bağımlılıklarını azaltmış, dahası kişiler kendi başlarına öğrenmenin kolaylığını elde eder olmuşlardır. Bilginin çok daha hızlı bir şekilde yayılır olması, tüm insanların ona ulaşmasına yardımcı olmuş böylece bilgi bir bölgenin ürünü olmaktan çıkarak insanlığın ortak emeği şekline dönüşmüştür.