FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME Öğretmen çocukların fen eğitimi etkinliklerini değerlendirmek için şu soruları sormalıdır: Çocukları keşfetmeye yöneltmek için ne tür sorular sormalıyım? Öğrencilerimden nasıl davranmalarını ( davranışsal, fiziksel,zihinsel vb) bekliyorum? Resimlerle ilgili değerlendirmeler nasıl ip uçları verir? Öğrenme Döngüsüne Uygun Değerlendirme: Keşfetme ( sorgulama, gözlemleri kaydetme, öğretmen gözlemleri) Açıklama ( Grup tartışmaları, resim çizme, röportaj vb.) Genişletme ( sunumlar, anektodlar, portfolyolar)
Fen Eğitiminde Değerlendirme Yöntemleri Gözlem ( Anektod, Kontrol listeleri, Dereceleme ölçekleri teknikleri) Öğrencilerle Görüşme ( yapılandırılmış ve yapılandırılmamış teknikler) Portfolyo ( Gelişim portfolyosu, süreç portfolyosu teknikleri)