BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Program Geliştirme Modelleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Bilgilendirme Toplantısı
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1) DOÇ.DR.HAKAN SUNAY

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitim Programı Hazırlama Planı 1.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeninin Nitelikleri 2.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitim-Öğretim İlkeleri 3.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Program Modeli 4.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitim Hedefleri 5. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Dersleri A.Genel Kültür B.Alan Bilgisi C.Öğretmenlik Meslek Bilgisi D.Uygulama E.Yan Alanlar 6.Derslerin Kur Tanımları 7.Eğitim-Öğretim Programı Uygulama Esasları

1. TANIMI; BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ; Okul öncesi, İlk ve Ortaöğretim kurumlarının beden eğitimi ve spor dersleri ile okul içi ve okul dışı etkinliklerine ait eğitim, öğretim, yönetim ve yönlendirme görevlerini yerine getirmekle yükümlü özel ihtisas mesleğidir.

2. GENEL AMACI; Öğretmen adayını İlk ve ortaöğretim kurumları beden eğitimi ve spor eğitimi öğretimi programını uygulayabilecek biçimde genel kültür, alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi açısından toplumun alanın ve bireyin ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte yetiştirmektir.

3. NİTELİKLERİ; Öğretmen adaylarına; 1. Genel Kültür 2. Spor Alan Bilgisi 3. Öğretmenlik Meslek Bilgisi Yönünden uygun nitelikler kazandırılır.

1.Genel Kültür; Okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında beden eğitimi ve spor öğretmenliği yapacak olan yükseköğretim seviyesindeki öğrencilere; ortak bir genel kültür kazandırmak suretiyle kişi ve toplum sorunlarını tanıma, çözüm yolları arama, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilinci ve niteliklerini kazandırmayı amaçlar.

Bu niteliklere sahip olmak için gördükleri “genel kültür” derslerinden başarılı olan her beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı; 1.Atatürk ilke ve inkilapları ile Atatürk milliyetçiliğine bağlı olmak 2.Türk milletinin milli insani manevi ve kültürel değerlerini benimseme , koruma ve geliştirme 3.Ailesini, çevresini, vatanını milletini insanları sevme ve yüceltmeye çalışma 4.Milli demokratik, laik ve sosyal hukuk devletinin gerektirdiği tutum ve davranışlara sahip olma 5.Fiziksel, zihinsel ve ruhsal yönden sağlıklı olma 6.Kendisi ile barışık, eleştiriye ve özeleştiriye açık olma 7.Okulda ve çevrede tutarlı davranış gösterme 8.Dil, cinsiyet, ırk ve din ayırımı gözetmeme 9.Türkçe’yi iyi bilme; açık, anlaşılır ve yalın bir biçimde kullanma 10.Etkili bir iletişim gücüne sahip olma 11.Bilgisayar kullanma becerisine sahip olma 12.Doğa, çevre ve tarihi değerlere karşı duyarlı ve bilinçli olma 13.Yeterli bir kültür düzeyine sahip olma 14.Güvenilir, disiplinli ve önderlik özelliklerine sahip olma 15.Kurum içi ve dışındaki kişi ve kuruluşlarla işbirliği yapma, gerektiğinde onlara rehberlik etme 16.Yaratıcı, estetik ve mizah duygularına sahip olma 17.İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 18.Serbest zamanını faydalı olarak kullanma

2. Alan Bilgisi; Okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında beden eğitimi ve spor öğretmenliği yapacak olan yükseköğretim seviyesindeki öğrencilere; beden eğitimi ve spor bilimlerinin teorik ve uygulamalı alanlarında, fiziksel, zihinsel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini sağlama ve hayat boyu spor yapma alışkanlığını sahip olma bilinci ve niteliklerini kazandırmayı amaçlar.

Bu niteliklere sahip olmak için gördükleri “alan bilgisi” derslerinden başarılı olan her beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı; 1.İnsan organizmasının yapısı görevleri gelişimi ve hareketleri ile ilgili bilgi sahibi olma 2.insan hareketlerini analiz edebilecek bilgi ve gözlem becerisine sahip olma 3.Alanla ilgili sağlık konularında bilgi ve beceriye sahip olma 4.Spor branşlarının kural, teknik ve taktikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olma 5.Alanla ilgili teorik bilgileri uygulamayla hayata geçirme 6.Alanla ilgili tesis araç gereç eğitim teknolojisini bilme kullanma ve geliştirme 7.Sportif faaliyetleri ve grup çalışmalarını organize etme bilgi ve beceriye sahip olma 8.Sporun estetik dans ritim yönlerini bilme 9.Bir spor dalında üst düzet bilgi ve beceriye sahip olma 10.Alanında yapılan inceleme ve araştırmaları izleme ve değerlendirme yapma 11.Öğrencilere düzenli ve hayat boyu spor yapma alışkanlığının nasıl kazandırılacağını öğretme 12.Öğrencileri ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda spora yönlendirme geliştirme bilgi ve beceriye sahip olma 13.Okul spor takımlarını oluşturma, yarışmalara hazırlama konusunda bilgi ve beceriye sahip olma 14.Türk spor örgütlerini tanıma, onlarla ilişki kurma ve sürdürme 15.Uluslar arası spor örgütleri hakkında bilgi sahibi olma Davranışlarını gösterir.

3. Öğretmenlik Meslek Bilgisi; Okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında beden eğitimi ve spor öğretmenliği yapacak olan yükseköğretim seviyesindeki öğrencilere; Öğrenme ve öğretmeyi temel alan bu işlevlerin oluşmasına yardımcı olacak disiplin ve nitelikleri kazandırmayı amaçlar.

Bu niteliklere sahip olmak için gördükleri “öğretmenlik meslek bilgisi” derslerinden başarılı olan her beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı; 1.Öğretmenliği sevme benimseme ve alanında çalışmaktan zevk alma 2.Beden eğitimi ve spor öğretmeninin Türk Eğitim Sistemi içindeki yerini görev ve sorumluluklarını bilme 3.Mesleki mevzuatı bilme 4.Farklı düzey ve durumlara göre eğitim-öğretim ortamlarını düzenleme 5.Grup dinamizmi ve psikolojisi bilgisine sahip olma 6.Demokratik bir eğitim ortamı hazırlama 7.Çevresiyle işbirliği yapma, imkan ve kaynaklardan yararlanma 8.Sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olma 9.Sporda beceri öğreniminin; öğrencilerin fiziksel, sosyal, duyuşsal ve bilişsel özelliklerini geliştirdiğini bilme 10.Öğrenci sorunlarına duyarlı olma ve çözümü için çalışma 11.Özel eğitim konusunda bilgi ve beceriye sahip olma bu konuda ihtiyacı olan öğrencilere rehberlik etme 12.Eğitim programları ve geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olma 13.Yıllık, ünite, ders, günlük ve ders dışı planları eğitim öğretim programlarına uygun olarak hazırlama, uygulama değerlendirme ve geliştirme

TEŞEKKÜR EDERİM