MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARINDAKİ SÜREÇ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
24 Kalite yönetimi.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
SU MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARLARINDA METOT VALİDASYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
o 2009/90/EC o ORTALAMA DEĞERLERİN HESAPLANMASI o KALİTE GÜVENCESİ VE KONTROLÜ o TS EN ISO/IEC o İÇ KALİTE KONTROL o DIŞ KALİTE KONTROL o METODUN.
Standardizasyon.
1 Şubat 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi eğitim SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ENVANTER VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
2016 Kayseri Ticaret Odası.
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Laboratuvar Akreditasyonu vs Bilimsel
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARINDAKİ SÜREÇ YÖNETİMİ Prof. Dr. Kenan YILDIRIM Bursa Teknik Üniversitesi, Merkezi Araştırma Laboratuvarı, Bursa 16310, Türkiye. kenan.yildirim@btu.edu.tr

AR-GE laboratuvarı mı? Kalite kontrol laboratuvarı mı? MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARININ KURULMA DAYANAĞI AR-GE laboratuvarı mı? Kalite kontrol laboratuvarı mı? 2547 sayılı yasanın Madde 7  Yükseköğretim Kurulunun görevleri; d bendi: Devlet kalkınma planlarının ilke ve hedefleri doğrultusunda ve yükseköğretim planlaması çerçevesi içinde; 2 nolu: Yükseköğretim kurumları içinde bölüm, anabilim ve anasanat dalları ile uygulama ve araştırma merkezi açılması, birleştirilmesi veya kapatılması; konservatuvar, meslek yüksekokulu veya destek, hazırlık okul veya birimleri kurulması ile ilgili olarak doğrudan veya üniversitelerden gelecek öneriler üzerine karar vermek, Merkezi Araştırma Laboratuvarı

MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARININ OLASI GÖREVLERİ Üniversitesinde yapılan temel, uygulamalı ve disiplinler arası alanlardaki bilimsel araştırma çalışmalarına, test ve analiz yaparak destek sağlamak, Teknolojik gelişmeleri sürekli izleyerek laboratuvardaki cihazların günün koşullarına uygun olarak geliştirilmesini sağlamak ve Üniversitenin proje yürütme potansiyelini artırmak, Üniversiteler, araştırma merkezleri, sanayi, kamu kurum ve kuruluşları ile üçüncü şahısların analiz ihtiyaçlarını yönetim kurulunca belirlenecek bedel karşılığında gerçekleştirmek, Üniversite, Sanayi, Kamu ve Özel Kuruluşlar ile işbirliği yaparak, sorunlarının çözümüne yönelik olarak projeler hazırlamak, Bilimsel görüş, danışmanlık ve benzeri hizmetler yapmak ve bu hizmetlere ilişkin raporlar düzenlemek, Merkezi Araştırma Laboratuvarı Biriminin tanıtımını gerçekleştirmek, Merkezi Araştırma Laboratuvarı

MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARININ OLASI GÖREVLERİ Yeni test/analiz metotları geliştirmek ve kabul edilebilirliğini sağlamak Referans malzeme geliştirmek ve ticarileştirmek Yeterlilik testleri düzenlemek Üniversitenin tüm birimlerindeki araştırmacıların kullanımına açık, ileri düzey cihazlardan oluşan laboratuvar imkânlarını sürekli hizmette tutma koşullarını sağlayarak etkili ve verimli bir çalışma ortamı sağlamak, Yurt içi ve yurt dışındaki bilimsel çalışma ve projeleri desteklemek, ulusal ve uluslararası kongre, konferans, sempozyum, seminer, panel, kurs ve benzeri bilimsel etkinlikler düzenlemek, Ortak test/ analiz faaliyetlerinde Üniversitenin bölüm laboratuvarları ile koordinasyonu sağlamak, Merkezi Araştırma Laboratuvarını akredite etmek Merkezi Araştırma Laboratuvarı

MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARININ VERDİĞİ SONUÇLARDAKİ BEKLENTİ Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı KALİTE Ürün veya hizmetlerin, belirlenen veya istenen ihtiyaçları karşılayacak özelliklerde olmasıdır. Kalitenin belirlenmesi için gerekli bileşenler Standart üreten kuruluşlar (TSE,ISO EN gibi) Deney laboratuvarları-TS EN ISO/IEC 17025 Akreditasyon kuruluşları (TÜRKAK)-TS EN ISO/IEC 17025 Kalibrasyon ve metroloji (UME)-TS EN ISO/IEC 17025 Yeterlilik test sağlayıcıları-TS EN ISO/IEC 17043 Referans malzeme üreticileri-TS EN ISO/IEC 17034, guide 34 Endüstriyel üretici ve satıcıları Müşteriler Muayene kuruluşları TS EN ISO/IEC 17020 Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı Yönetim: Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri başarma sistemi Üst yönetim: Bir kuruluşu en üst seviyede idare eden kişi veya kişiler grubu Kuruluş: Düzenlenmiş sorumlulukları, yetkileri ve ilişkileri olan insanlar ve olanaklar grubu Kalite planlaması: Kalite hedeflerinin saptanmasına odaklanan, gerekli çalıştırma proseslerini ve kalite hedeflerini yerine getirmek için ilgili kaynakları belirleyen kalite yönetiminin bir parçası Ürün: Bir prosesin sonucu Toplam kalite yönetimi: Bir işletmede yapılan bütün işlerde, müşteri isteklerini karşılayabilmek için gerekli olan yönetim, insan, yapılan iş, ürün ve hizmet kalitelerinin bir sistem yaklaşımı içerisinde, tüm çalışanların katılımı, hedef ve fikir birlikleri sağlanarak ele alınması ve geliştirilmesi Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı Deney (test/analiz): Bir veya daha çok karakteristiğin bir prosedüre göre tayin edilmesi Proses (süreç): Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler bütünü Etkinlik: Planlanmış faaliyetlerin gerçekleştirilmesi Kalite yönetimi: Bir kuruluşun kalite bakımından idare veya kontrolü için koordine edilmiş faaliyetler Kalite politikası: Bir kuruluşun üst yönetimi tarafından resmi olarak ifade edilen, kalite ile ilgili bütün amaçlar ve idare beyanı Hata: Amaçlanan veya belirlenen bir kullanımla ilgili bir şartın yerine getirilmemesi Belirsizlik: ölçüm sonuçlarının kesinliği ve geçerliliğindeki muallaklık veya ölçüm sonuçlarıyla ilgili bir parametre olup; ölçülen büyüklüğe ait değerlerin dağılımını ifade eder. Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı Satınalma işlemlerinde Organizasyon yapısı bu mu acaba? Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı

YÖNETİLEMEYEN SÜREÇLER Merkezi Araştırma Laboratuvarı Alım işlemleri Sarf malzeme alımı Cihaz alımı Referans malzeme alımı Cihaz parçası alımı Cihaz tamiri Akreditasyon ücreti Konferansa katılım Mesleki ve kalite Eğitimi Kalibrasyon Diğer laboratuvarlardan test hizmeti alımı Standart metot temini Merkezi Araştırma Laboratuvarı

YÖNETİLEMEYEN SÜREÇLER Merkezi Araştırma Laboratuvarı Personel çalışma saatleri 24 saatlik testlerde personel görevlendirmesi- mesai kavramı Rapor alımları Yıllık izinler Personel alımı (kalifikasyon belirleme) Personel arası ilişkiler İkili ilişkilerin sürece yansıması Gruplaşmalar Personel arası mobbing uygulamaları Üniversite yönetiminin Merkezi araştırma Laboratuvarına bakışı Merkezi Araştırma Laboratuvarı

AKREDİTASYON Akreditasyon gerekliliği Test raporlarının doğruluğu Test raporlarının kabul edilebilirliği Test raporlarının uluslararası geçerliliği Test süreçlerinin organizasyonu Test sonuçlarının kalite kontrolü Uygulanan metodun doğruluğu Sürdürülebilirlik Akreditasyon ARGE faaliyetlerine engel midir ? Akreditasyonun dezavantajı Test maliyetinin yüksek olması Öğretim üyelerinin test sürecinde görev alamaması Dökümantasyon yoğunluğu Üst yönetim yetki kısıtlanması Merkezi Araştırma Laboratuvarı

Merkezi Araştırma Laboratuvarı SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Firmaların test ve analiz taleplerine olumlu dönüş Firma isteklerinin standart metot ile örtüştürülmesi Esnek çalışma prensibi (zaman, para ve yönetimsel) Endüstri ile sıkı ilişki Amaca uygun, şişkin olmayan alt yapı Uzman personel Akreditasyon Maliyet analizi Güncel test metotlarının uygulanabilirliği Ulaşılabilirlik ve hızlı geri dönüş Yönetimin tecrübesi Diğer laboratuvarlarla işbirliği ve koordinasyon Müşteri güveni ve memnuniyetinin sağlanması Merkezi Araştırma Laboratuvarı

BTÜ MERLAB www.merlab.btu.edu.tr