Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bütünleştirme uygulamaları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRETİM İLKELERİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

AMAÇ … Niçin Öğretelim? Aslında amaç, ulaşılmak istenen sonuç, yani hedefi göstermektedir.

Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME; Bu genel amacın sınıfta işlenen coğrafya dersine, fizik dersine kadar inmesi beklenir. Mesela sınıfta işlenen bir Coğrafya dersinde öğretmen Türkiye’nin göllerini öğretirken, sürekli bu amacı göz önünde tutmalıdır.

Amaçların birbiri ile bağlantılı olarak dile getirilmesi esastır Amaçların birbiri ile bağlantılı olarak dile getirilmesi esastır. Dersin amaçları konunun amaçlarına göre daha genel, ama okulun amaçlarına göre daha spesifiktir. Amaçlar en genel olan amaçlardan en spesifik amaçlara doğru iner.

Eğitim süresince; Spesifik amaçlar birleşerek konunun amaçlarını, Konuların amaçlar birleşerek dersin amaçlarını, Derslerin amaçları birleşerek okulun amaçlarını, Okulların amaçları birleşerek Milli Eğitim’in amaçlarını oluşturur.

Amaçların öğrencinin davranış biçiminde ifadesini bulması gerekir.

Öğretmenin, amacı en iyi şekilde belirleyebilmesi için o konunun alan bilgisine sahip olması gerekir..

Amaçların öğrencinin davranışlarında bir değişiklik meydana getirmesi gerekir.

Mesela bir İlkyardım Dersinde; a. Boğulmada ilkyardım, b. Kazalarda ilkyardım, b. Tıkanmada ilkyardım olmak üzere, bu konunun amacı; İlkyardım dersini gören öğrencilerin; boğulma, kaza ve tıkanma hallerinde ilk yardım yapabilecek hale gelmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenimin oluştuğu sınıflarda davranışların değişmesi esas olmalıdır. Varış (1996)’ın belirttiği gibi, öğrenme davranışların değişmesidir. Öğretmenin tüm planlarında; yıllık, günlük planlarında değiştirilecek davranışları belirlemesi gerekir.

Öğretimin amaçlarının sınıflandırması 1956 yılında B. S Öğretimin amaçlarının sınıflandırması 1956 yılında B. S. Bloom tarafından yapılmıştır. Öğretmenler bu sınıflandırmayı öğretimlerinin her aşamasında kullanabilir Anderson ve ark (2001), Bloom’a ait eğitimin amaçlarının sınıflandırılmasını düzeltmişlerdir. Bu model aşağıda verilmiştir. BLOOM’UN SINIFLANDIRMASI ANDERSON ve ark. SINIFLANDIRMASI DEĞERLENDİRME OLUŞTURMAK SENTEZ DEĞERLENDİRMEK ANALİZ ANALİZ ETMEK UYGULAMA UYGULAMAK KAVRAMA ANLAMAK BİLGİ HATIRLAMAK

Kongnitif (Bilişsel) alan Efektif (Duyuşsal) alan Psikomotor alan Bloom’un sınıflandırmasının temel özelliği öğretmene «öğretimin sonunda öğrencide ne tür değişiklik olacaktır? sorusuna cevap bulmada yardımcı olmasıdır. Öğretimde göz önünde bulundurulması gereken amaçlar üç alanda ele alınır. Kongnitif (Bilişsel) alan Efektif (Duyuşsal) alan Psikomotor alan Kongnitif (Bilişsel) Alan): Bilginin edinilmesi ve uygulanması ile ilgili alandır. Bu da kendi içinde altıya ayrılır;

a. Bilgi seviyesindeki amaçlara ulaşıldığında, öğrenci öğretim etkinlikleri sonucunda; prensipler, listeler, tasnifler, ölçüler, teoriler, varlıklar ve olaylar hakkında bilgi sahibi olur, yani öğrencide bir bilgi düzeyi oluşur. b. Kavrama düzeyi, bilgi düzeyinden bir basamak ileridedir. Bu aşamada öğrenci öğretimin sonucunu kendi kelimeleriyle ifadelendirmeli, örneklemeli, açıklamalı ve sınıflandırmalıdır.

c. Uygulama düzeyi, kavrama düzeyinden bir basamak ileridedir. Bu basamakta öğrenci bilgileri, fikirleri, prensipleri ve teorileri kullanır, değiştirir yada yeni ve özel durumlara uygular. d. Analiz seviyesi uygulama seviyesinden bir basamak ileridedir. Bu aşamada öğrenci olayı, bilgiyi, fikri, prensibi analiz eder. Ayırt eder. Kritik eder. Bütünüyle bunların ilişkisini görür ve sonuca varır.

e. Sentez seviyesi, analiz seviyesinden bir basamak ileridir. Bu basamakta öğrenci birleştirir, tartışır, itiraz eder, fikir ileri sürer, yeniden düzenler, f. Değerlendirme basamağı kongnitif alanın en üst seviyesidir. Bu aşamada öğrenci destekler, savunur, yargılar, kıymet biçer, değerlendirir, yanlışı doğruyu ayırt eder, açıklar.