BİLGİSAYAR Bilgisayar, modern dünyanın en başta gelen gelişme alanlarından biridir. Bilgisayar, aritmetiksel mantıksal işlemler yapabilen, bilgi depolayan,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Tanımı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Elektronik Mühendisliği Tanıtımı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Hata ayıklama da denilen programlama hatalarını bulma ve düzelme işlemine ne denir? a) Veri b) Yazılım c) Bug d) Debugging e) Donanım.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİLGİSAYAR Bilgisayar, modern dünyanın en başta gelen gelişme alanlarından biridir. Bilgisayar, aritmetiksel mantıksal işlemler yapabilen, bilgi depolayan,
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR Bilgisayar, modern dünyanın en başta gelen gelişme alanlarından biridir. Bilgisayar, aritmetiksel mantıksal işlemler yapabilen, bilgi depolayan, hatasız ve hızlı işlem yapabilen aptal bir makinedir.

BİLGİSAYARIN TARİHÇESİ Hesap işlemleri için kullanılan aygıtları bilgisayarın ilk temelleri olarak kabul edersek “Abaküs” ilk bilgisayardır diyebiliriz.

İlk Bilgisayar ENIAC (1945) Günümüz II. Dünya Savaşı sürecinde, ordunun daha hızlı bilgisayarlara gereksinim duyması, bilgisayar tarihinde bir devrim yaratan ENIAC'ın yapılmasına yol açmıştır.  Askeri topların üretimi için gereken hesaplamaları kolaylaştırmak amacıyla ABD'li bilimadamları tarafından inşa edilmiştir. Geniş bir ev kadar (167 m2) yer kaplıyor, yaklaşık 30 ton ağırlığında ve saatte yaklaşık 180 kW elektrik harcıyordu. Electronic Numerical Integrator And Computer - elektronik sayısal entegreli hesaplayıcı

MÜHENDİS yeteneklerine sahip kişidir. Arthur Mellen Wellington (demiryolları inşaat mühendisi)'a göre mühendislik, “Beceriksiz birinin iki dolara kötü yaptığı bir şeyi bir dolara iyi yapma sanatıdır.” Mühendis, bilim ve matematiksel prensipleri, tecrübe ve yaratıcılığı kullanarak insana faydalı ürünler ortaya koyan kişidir. Bilgiyi pratik amaçlara uygular, insanların her türlü ihtiyacını karşılamaya yönelik ürünler ortaya koyar. Uygun karar verme, sorunlara yeni çözümler bulabilme, yeni araçların, süreçlerin maliyetini, işleyişini, önceden görebilme yeteneklerine sahip kişidir. Mühendislik çok geniş bir alan olarak, bünyesinde çok sayıda alt bölümü barındırıyor.

NEDEN BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ? Bilgisayar teknolojisinin hızlı gelişimi Bilgisayar bilimindeki teknolojik gelişmelere bağlı olarak yeni ürünler ve sistemler geliştirme ihtiyacı Bilgisayar Mühendisliği her yerde Farklı ihtiyaçlara alternatif yaklaşımlar sunması İş olanakları Dijital çağ, bilgisayar mühendisleri için uçsuz bucaksız fırsatlar sunuyor.  Bilgisayarlar hayatımızın her alanında hem işlevsel hem de keyfi anlamda yer alıyor. farklı ihtiyaçlara alternatif yaklaşımlar sunması açısından Google, mesajlaşma, internet bankacılığı… Bilgisayar tüm dünyada çok büyük bir hızla gelişen ileri teknolojinin temelini oluşturmaktadır. Dolayısı ile bu bölümden mezun olanların çalışabilecekleri iş alanları oldukça geniştir.

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ Veri İşleme Siber Güvenlik Robotik Bilgisayar Ağları İşletim Sistemleri Gömülü Sistemler Bilgisayarlı Görme Yazılım Mühendisliği Yazılım /Donanım Sayısal tasarım, veri yapıları, nesneye dayalı programlama … İlk iki yılda, temel bilim ve bilgisayar mühendisliği dersleri yer almaktadır. Son iki yılda öğrencilerin bilgisayar mühendisliğinin farklı alanlarında uzmanlaşmasına imkan sağlayan ders seçme sistemi uygulanmaktadır. İş Yeri Eğitimi Sonraki iki yılda ise, daha çok öğrencilerin yazılım veya donanım konularına veya bilgisayarla görme, yazılım mühendisliği, büyük veri, bilgisayar ağları, güvenlik, yapay zekâ gibi bilgisayar mühendisliğinin farklı alanlarına yönelebilmelerini sağlamak amacı ile seçmeli dersler konulmuştur. Öğrenciler son sınıfa geçmeleri durumunda bir dönemlik iş yeri eğitimine tabi tutulacaklar ve bu eğitimden başarı sağlayanlar öğrenciler mezun olmaya hak kazanacaklardır. Öğrenim süreleri içinde kazandıkları mühendislik bilgilerini kullanabilme ve uygulamaya aktarma, İşyerlerindeki organizasyon yapısını tanıma ve iş disiplini kazanma, İşyeri Eğitimi yaptıkları kurumlarda takım içerisinde birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazanma, Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme. Hedefler: Bilgisayar ve bilişim alanındaki gelişmeleri takip eden, araştırma ve geliştirmeler yapabilen ve sürekli kendilerini yenileyen öğrenciler yetiştirmek Üniversite-Sanayi işbirliği gereksinimleri kapsamında Bartın ve çevre illerdeki bilişim sektöründe etkin rol almak

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ Bilgisayar Mühendisi olabilmek için üniversitelerin Mühendislik Fakülteleri, Mühendislik – Mimarlık Fakülteleri, Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi, Elektrik – Elektronik Fakülteleri Teknoloji Fakültelerinin “Bilgisayar Mühendisliği” bölümünden mezun olmak gerekmektedir. 

BÖLÜMÜMÜZ

BARTIN ÜNİVERSİTESİ Bartın Üniversitesi, 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı Kanunla kurulmuştur. 16 binin üzerinde öğrenci öğrenim görmekte ve 560 öğretim elemanı yer almaktadır. Bu sayılar günden güne artarak değişmektedir. Kampüslerdeki birimler: ?? 16638 öğrenci 560 akademisyen 249 idari personel Bartın Üniversitesi, Ağdacı Kampüsü ve Kutlubeyyazıcılar Kampüsü olmak üzere iki ayrı yaşam alanına sahiptir. Türkiyenin en yeşil üniversitelerinden biridir. Ağdacı Kampüsü Kutlubeyyazıcılar Kampüsü

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Bartın Üniversitesi, akademik performans sıralamasında Türkiye’de 108 üniversite arasında 18’inci sırada, Mühendislik Fakültemiz, fakülteler bazında 13’üncü sıradadır. Mühendislik Fakültesi, Kutlubeyyazıcılar Kampüsü’ndedir. Mimar Sinan Dersliği ve idari binasında faaliyetlerini yürütmektedir. Mühendislik Fakültemizde altı bölüm bulunmaktadır; Bilgisayar Mühendisliği, Çevre Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Makine Mühendisliği ve Metalürji ve Malzeme Mühendisliği’dir. Mimar Sinan Dersliği

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ Bartın Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, 2008 yılında kurulmuştur.  2018-2019 akademik yılında Eğitim-Öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bilgisayar Mühendisliği eğitimi: İlk iki yıl temel mühendislik ve bilgisayar mühendisliği dersleri zorunludur. 5. yarıyıldan itibaren belirli alanlarda uzmanlaşılmasına imkan sağlayacak eğitimler verilir. 7. ya da 8. yarıyılda İş Yeri Eğitimi Sayısal tasarım, veri yapıları, nesneye dayalı programlama … İlk iki yılda, temel bilim ve bilgisayar mühendisliği dersleri yer almaktadır. Son iki yılda öğrencilerin bilgisayar mühendisliğinin farklı alanlarında uzmanlaşmasına imkan sağlayan ders seçme sistemi uygulanmaktadır. İş Yeri Eğitimi Sonraki iki yılda ise, daha çok öğrencilerin yazılım veya donanım konularına veya bilgisayarla görme, yazılım mühendisliği, büyük veri, bilgisayar ağları, güvenlik, yapay zekâ gibi bilgisayar mühendisliğinin farklı alanlarına yönelebilmelerini sağlamak amacı ile seçmeli dersler konulmuştur. Öğrenciler son sınıfa geçmeleri durumunda bir dönemlik iş yeri eğitimine tabi tutulacaklar ve bu eğitimden başarı sağlayanlar öğrenciler mezun olmaya hak kazanacaklardır. Öğrenim süreleri içinde kazandıkları mühendislik bilgilerini kullanabilme ve uygulamaya aktarma, İşyerlerindeki organizasyon yapısını tanıma ve iş disiplini kazanma, İşyeri Eğitimi yaptıkları kurumlarda takım içerisinde birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazanma, Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme. Hedefler: Bilgisayar ve bilişim alanındaki gelişmeleri takip eden, araştırma ve geliştirmeler yapabilen ve sürekli kendilerini yenileyen öğrenciler yetiştirmek Üniversite-Sanayi işbirliği gereksinimleri kapsamında Bartın ve çevre illerdeki bilişim sektöründe etkin rol almak

AKADEMİK VE İDARİ KADROMUZ Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Eyüp Burak CEYHAN Bölüm Başkan Yardımcısı: Dr. Öğr. Üyesi Nesibe YALÇIN Bölüm Öğretim Üyeleri: Dr. Öğr. Üyesi Melih ONUŞ Dr. Öğr. Üyesi Onur ÇAKIRGÖZ Dr. Öğr. Üyesi Aslı EYECİOĞLU ÖZMUTLU Bölüm Araştırma Görevlileri: Arş. Gör. Furkan AYAZ Arş. Gör. Belkıs BÜYÜKPATPAT İdari Personel: Alparslan HİLAL (Bölüm Sekreteri) Durmuş Yusuf BAYSAL (Öğrenci İşleri) Abdurrahman AĞTAŞ (Öğrenci İşleri) Bilgisayar Yazılımı A.B.D. Bilgisayar Donanım A.B.D. Bilgisayar Bilimleri A.B.D. Programlama Dilleri Ayrık Matematik Biçimsel Diller ve Otomata

LABORATUVARLARIMIZ Bartın Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği uygulama ağırlıklı bir bölümdür. 2 adet Bilgisayar Laboratuvarı 1 adet Biyometri Laboratuvarı bulunmaktadır. 2019-2020 eğitim öğretim yılından itibaren İşletim Sistemleri Laboratuvarı, Ağ Laboratuvarı ve Donanım Laboratuvarı da faaliyete başlayacaktır.

https://bilgisayar.bartin.edu.tr/ BÖLÜM WEB SAYFAMIZ https://bilgisayar.bartin.edu.tr/

İMKANLAR Öğrenci Değişim Programları Erasmus Mevlana Farabi Çift Anadal - Yandal Kurum İçi Yatay Geçiş öğrenci değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağlamaktadır. Böylece o ülkenin insanlarını ve kültürünü de tanıma imkanı elde etmektedir. İtalya, Almanya, Portekiz, İspanya, BULGARİSTAN, Çek, Polonya,… Erasmus ile öğrenciler; akademik becerilerini geliştirmenin yanı sıra iş hayatına yönelik profesyonel donanım edinirken, dil bilgilerini ilerletme ve farklı kültürleri deneyimleme şansına erişiyor. Farabi Değişim Programına katılan öğrencilere karşılıksız burs verilmektedir.