Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
Advertisements

Avrupa Yükseköğrenim Alanı ve Gezgin Öğrenciler- Bologna Süreci Bilgilendirme Toplantıları 22. Şubat Mart 2011 Prof. Dr. Petek Aşkar İzmir Ekonomi.
Avrupa Birliği.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
ERASMUS ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ..
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
CAOBISCO Avrupa Çikolata, Bisküvi ve Şekerleme Endüstrileri Derneği FILIPPO CERULLI, Başkan CAOBISCO.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
ERASMUS PROGRAM TANITIMI*
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
PROGRAM İÇERİĞİ ERASMUS+ 1 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ 2 ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ 3 4 ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Özlem Keçim.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ DIŞİLİŞKİLER OFİSİ. Erasmus Programı Neler Kazandırır? Öğrencilere Kazandırdıkları Yurtdışı deneyimi Çok kültürlü ortamda ders işleme.
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
AETR KONVANSİYONU
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ): Kavram ve Uygulamalar
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki Bologna Süreci Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki

Bologna Süreci (Bologna Process) nedir? Bologna Süreci, Avrupa bölgesinde ortak bir Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) oluşturmak üzere başlatılan bir reform sürecidir. Üye ülkelerle karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim alanı oluşturmak hedefiyle ortaya çıkan Bologna Süreci’nde ülkelerin uygulamalarına bağlı olarak, belirlenen hedefler de ihtiyaçlar çerçevesinde geliştirilmektedir. Bologna Süreci durağan bir sistem değil sürekli gelişen bir süreçtir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği ile 47 üye ülke tarafından oluşturulan ve sürdürülen, alışılmışın dışında bir süreçtir. Sürece üyelik hükümetler/devletler arası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. Bologna Süreci kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler Bologna Süreci'nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler.

Bologna Sürecine Üye olan Ülkeler:    Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovak Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere, İrlanda, Hırvatistan, Kıbrıs, Lihtenştayn ve Türkiye, Arnavutluk, Andora, Bosna-Hersek, Vatikan Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Sırbistan-Karadağ, Makedonya, Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova, Ukrayna ve Karadağ.  

Bologna Sürecine Üye olan Uluslararası Kuruluşlar: Bologna İzleme Grubu (Bologna Follow-Up Group, BFUG)'nda oy kullanma hakkına sahip olan Avrupa Komisyonu dışında kalan kuruluşlar, BFUG'nin resmi danışman üyeleridir. European Commission (Avrupa Komisyonu), Council of Europe (Avrupa Konseyi), EUA – European University Association (Avrupa Üniversiteler Birliği), EURASHE – European Association Institutions in Higher Education (Avrupa Yükseköğretim Kurumları Birliği), ESIB – The National Unions of Students in Europe (Avrupa Ulusal Öğrenci Birlikleri), UNESCO-CEPES – Center for Higher Education , (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Organizasyonu – Yükseköğretim Merkezi) EI – Education International Pan-European Structure (Uluslararası Eğitim Avrupa Yapısı), ENQA – European Association for Quality Assurance in Higher Education (Avrupa Yükseköğretim Kalite Güvencesi Birliği), ETUCE – Union of Industrial and Employers' Confederations of Europe (Avrupa Sanayi ve İşverenler Konfederasyonları Birliği)

Bologna Süreci Temel Faaliyet Alanları Kolay Anlaşılabilir ve Karşılaştırılabilir Bir Akademik Derece Sistemi: Yükseköğretimde 3’lü derece (Lisans/Yüksek Lisans/Doktora) sisteminin oluşturulması Düzeyler arasında geçişin nasıl yapılacağının tanımlanması Yükseköğretimde Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi oluşturulması Kalite Güvencesi: Avrupa ilke ve standartları ile uyumlu ulusal kalite güvence sisteminin kurulması Öğrencinin yükseköğretimde karar süreçlerine katılımının sağlanması Ulusal kalite güvence faaliyetlerine uluslararası katılımının temin edilmesi

Diplomaların ve Öğrenim Sürelerinin Tanınması: Üye ülkelerde Diploma Eki (DE/DS: Diploma Supplement) uygulamasına geçilmesi Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi’nin (AKTS/ECTS: European Credit Transfer and Accumulation System) tüm üye ülkelerde hayata geçirilmesi Lizbon Tanıma Sözleşmesi çerçevesinde sözleşmeye dahil ülkelerde diploma ve derecelerinin tanınması için gerekli düzenlemelerin yapılması Hayat Boyu Öğrenme: Tecrübeye ve okul dışı öğrenmelere dayalı yeterliliklerin formel öğretimdeki derecelere denkliğinin tanınmasına yönelik düzenlemelerin yapılması Formel, informel ve non-formel yollarla elde edilen yeterliliklerin ölçülmesi ve belgelenmesi Ortak Dereceler: Ülkeler arasında yükseköğretim alanında ortak derece ve diploma programlarının oluşturulması ve bunların karşılıklı olarak tanınması

Temel Kavramlar: Yeterlilik: Geçerliliği Kabul edilen bir öğretim programının başarıyla tamamlanması sonucu o program için öngörülen öğrenme çıktılarının (kazanımlarının) kazanıldığını onaylayan ve yetkili otorite tarafından basılı olarak verilen derece, diploma veya sertifika türü belgedir. Öğrenme Çıktıları (kazanımları): Bir öğrenme sürecinin tamamlanmasının ardından öğrenenin neleri bileceğinin, neleri yapabileceğinin ve nelere yetkin olacağının ifade edilmesidir. Yeterlilikler Çerçevesi: Yeterlilikleri, öğrenme çıktılarına göre sınıflandıran ve organize eden yapıdır. Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi: Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan, ulusal ve uluslararası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Bu sistem aracılığıyla, yükseköğretimde tüm yeterlilikler ve diğer öğrenme kazanımları açıklanabilir ve tutarlı bir şekilde birbiri ile ilişkilendirilebilir. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi: Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin ilgi tutulabileceği ve bu sayede farklı ülkelerin yeterliliklerinin de birbirleriyle ilişkilendirilebileceği üst çerçevedir.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Öğrenciyi merkeze alan, öğrenme çıktıları ve öğrenme sürecinin şeffaflığına önem veren bir sistemdir. AKTS Avrupa yükseköğrenim alanında Bologna sürecine üye tüm ülkelerde kullanılan bir kredi sistemidir. Bologna sürecinin en önemli temel taşlarından biridir. Birçok ülke yasal düzenlemelerle AKTS sistemini tamamen benimsemiştir. Akreditasyon süreci için önemli bir araçtır.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) AKTS kredisi: Hdeflenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmek amacıyla her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren sayısal değerdir (1-60). Ön Lisans-120 AKTS Lisans-240 AKTS Yüksek Lisans-120 AKTS Doktora- 180-240 AKTS

Diploma Eki: Diploma Eki (DE), yükseköğrenim diploması ile birlikte verilen, diploma sahibinin çalışmalarının seviyesi, çerçevesi, içeriği ve durumu hakkında standart bilgi veren bir belgedir. Diploma Eki, yükseköğretimde şeffaflığı ve yeterliliğe dair kararların adil ve gerekli bilgi çerçevesinde alınmasını teşvik etmektedir. Diploma Eki, bir özgeçmiş belgesi değildir veya orijinal yeterliliğin yerini alamaz ve tanınmayı garantilemez. Bologna Süreci’ne katılan 48 Avrupa Ülkesi, kendi ülkelerinde her mezun öğrenciye ücretsiz ve çok kullanılan bir Avrupa Dilinde otomatik olarak Diploma Eki vermeyi kabul etmişlerdir.

Diploma Eki Sadece verildiği ülkede ne anlama geldiği bilinen diplomanın başka ülkeler tarafından da anlaşılmasına yardımcı olur Diploma Eki, ulusal kurumlar tarafından, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO tarafından ortaklaşa hazırlanmış bir şablona göre düzenlenir.

Diploma Eki Aşağıdaki öğelerin ifade edildiği sekiz bölümden oluşur: Diploma Ekini hak etmiş olan kişinin kimliği Diploma Ekini hak etme nedenini teşkil eden, kazanılmış yeti Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin düzeyi Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin içerik ve sonuçları Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin işlevi Ek bilgiler Diploma Ekinin resmî tasdiki Ulusal yükseköğrenim sistemi hakkında bilgi

Diploma Eki Öğrenciler için Diploma Eki Yurt dışında rahat okunabilen bir belge Eğitim süresince edinilen akademik kariyer ve yeterliliklerin kesin bir tanımı Başarı ve yeterliliklerin objektif bir tanımı Yurtdışında eğitim veya kolay iş fırsatlarına kolay erişim ve istihdamına teşvik

IŞIK Üniversitesi Bologna Süreci Sayfası ve Diploma Eki IŞIK Üniversitesi Bologna Süreci sayfasına http://www.isikun.edu.tr/bologna-sureci linkinden ulaşılabilmektedir. İlgili sayfada Ön lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Programları hakkında detaylı bilgi, ders planları, güncel ders katalogları (açılan dersler/seçmeli dersler, ders kredisi ve AKTS kredisi) ve birçok bilgiye erişilebilmektedir. Işık Üniversitesi tüm Lisans ve Ön lisans , Lisans Üstü programlarında Diploma Eki vermeye hak kazanmıştır.