TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Çekinip korkmadan kendini tehlike veya güçlüklere atan, acar. 2. Girişken.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Dışa Atım Bozuklukları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
AİLE TUTUMLARI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
NEDEN MANİPÜLASYON.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ İLETİŞİM ENGELLERİ TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Öğretmen-öğrenci arasında kurulan sağlıklı iletişim, çocuğun sağlıklı kişilik geliştirmesini sağlayan faktörlerden bir tanesidir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Öğrenciler günlük ilişkilerinin yanında; özel sorunlarını da öğretmenleriyle paylaşma ihtiyacı duyabilirler. Her iki durumda da öğrencilerle iletişimimizde kullandığımız dile dikkat etmek gerekmektedir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özellikle öğrencimiz bizimle problemini paylaşmaya geldiyse! Şunu unutmamalıyız…! Karşınızdaki öğrencinin bir sorunu var. Kabul görme ve anlaşılma ihtiyacının yüksek olduğu bir durumda sizin yanınıza gelmeye karar vermiş. Verdiğimiz tepkiler farkında olmadan daha kötü sonuçlar doğurabilir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

İletişimin Engelleri 1. Emir vermek ve yönlendirmek: Derhal dışarı çık! Hemen yerine otur! Yaramazlık yaparsa bir daha onunla konuşmuyorsunuz! Korku ya da aktif direnç yaratabilir TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2. Olumsuz davranışı uyarmak, tehdit etmek - Bir daha bunu yaparsan seni bu sınıftan atarım. - Bir daha koridorda koşmayacaksın. Korku, boyun eğme yaratabilir, kızgınlık ve isyankarlığa neden olabilir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 3. Yargılamak, eleştirmek, utandırmak, ad takmak: - Bebek gibi davranıyorsun... - Şikayetten başka bir şey bilmezsin zaten - Sulu göz, bir arkadaşınla oynamasını bile bilmiyorsun... Bu iletiler çocuğun kendisini suçlu hissetmesine ve benlik saygısının azalmasına neden olmaktadır. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Oyalamak, şakacı davranmak, konuyu saptırmak, avutmak, teselli etmek: - Aldırma boşver… üzülme... - Düzelir canım, bunu dert etme... - Olur böyle şeyler, geçer... Bu iletiler çocuğun kendisini değersiz hissetmesine, sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir, çocuğun algılamasında olumsuz etkiler yaratabilir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ İLETİŞİM ENGELLERİ ; Öğrencilerin kendi isteklerine kendi becerileriyle yanıt verme şansını ellerinden alır. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ