TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ İLETİŞİM ENGELLERİ TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Öğretmen-öğrenci arasında kurulan sağlıklı iletişim, çocuğun sağlıklı kişilik geliştirmesini sağlayan faktörlerden bir tanesidir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Öğrenciler günlük ilişkilerinin yanında; özel sorunlarını da öğretmenleriyle paylaşma ihtiyacı duyabilirler. Her iki durumda da öğrencilerle iletişimimizde kullandığımız dile dikkat etmek gerekmektedir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özellikle öğrencimiz bizimle problemini paylaşmaya geldiyse! Şunu unutmamalıyız…! Karşınızdaki öğrencinin bir sorunu var. Kabul görme ve anlaşılma ihtiyacının yüksek olduğu bir durumda sizin yanınıza gelmeye karar vermiş. Verdiğimiz tepkiler farkında olmadan daha kötü sonuçlar doğurabilir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İletişimin Engelleri 1. Emir vermek ve yönlendirmek: Derhal dışarı çık! Hemen yerine otur! Yaramazlık yaparsa bir daha onunla konuşmuyorsunuz! Korku ya da aktif direnç yaratabilir TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2. Olumsuz davranışı uyarmak, tehdit etmek - Bir daha bunu yaparsan seni bu sınıftan atarım. - Bir daha koridorda koşmayacaksın. Korku, boyun eğme yaratabilir, kızgınlık ve isyankarlığa neden olabilir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 3. Yargılamak, eleştirmek, utandırmak, ad takmak: - Bebek gibi davranıyorsun... - Şikayetten başka bir şey bilmezsin zaten - Sulu göz, bir arkadaşınla oynamasını bile bilmiyorsun... Bu iletiler çocuğun kendisini suçlu hissetmesine ve benlik saygısının azalmasına neden olmaktadır. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Oyalamak, şakacı davranmak, konuyu saptırmak, avutmak, teselli etmek: - Aldırma boşver… üzülme... - Düzelir canım, bunu dert etme... - Olur böyle şeyler, geçer... Bu iletiler çocuğun kendisini değersiz hissetmesine, sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir, çocuğun algılamasında olumsuz etkiler yaratabilir. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ İLETİŞİM ENGELLERİ ; Öğrencilerin kendi isteklerine kendi becerileriyle yanıt verme şansını ellerinden alır. TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ