Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Google Analytics Nedir?
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
Bulut Depolama.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
Bilgi ve İletişim Teknolojisi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
E-TİCARET NEDİR? E-TİCARET NEDİR? E-Ticaret internet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılı ğ ında satın.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
WEB 2.0 VE EĞİTİM CEM UÇAN
E-Devlet E-Dönüşüm Vize Projesi
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
BILIŞIM KOMISYONU Kurumsallıkta Bilişimin Önemi ve Bilgi Güvenliği Ocak 2016.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Önemli Olan Her Şeyinizi Korur 2013 NORTON RAPORU SİBER SUÇ VAKALARI Hayatlarında en az 1 kez siber saldırıya maruz kalan yetişkinlerin oranı% 63 % 61.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
WEB TABANLI DESTEK.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
SOSYAL MEDYA.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Sunum transkripti:

Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya

E-Ticaret’in Tanımı E-Ticaret, insanların internet kanalını kullanarak para karşılığında gerçek veya sanal ürün satın almasıdır.

E-Ticaret’in Avantajları Firmanın internet üzerinden müşterilerine ulaşabileceği 7/24 açık bir şubesi yani online dükkanı olur. Elektronik ortamda alışveriş süreci hızlı gerçekleştiğinden zamandan tasarruf sağlanır. İnternet ortamında ürün çeşitliliği için mekan sıkıntısı olmadığından, müşteriye daha fazla ürün çeşidi sunulabilir.

E-Ticaret’in Avantajları Müşteri kısa süre içinde pek çok ürünü inceleyebilir. Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir. Müşteri açısından sanal ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği firma olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir. Klasik bir mağaza sadece bulunduğu bölge içindeki müşteri potansiyeline hitap eder. Oysa e-ticaret firmaları için böyle bir sınırlandırma söz konusu değildir.

İnternet Kullanım İstatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2014 yılında yaptığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, sonuçlarına göre Bilgisayar ve internet kullanım oranları 16-74 yaş grubundaki bireylerde %53,8 oldu. İnterneti 2014 yılının ilk üç ayında hemen her gün veya haftada en az bir defa kullanan 16-74 yaş grubu düzenli internet kullanıcılarının oranı %44,9 oldu. Bu oran, 2013 yılının aynı döneminde %39,5’ti.

E-Ticaret Kullanım İstatistikleri Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre ülkemizde elektronik ticaret her sene büyük bir ivmeyle artış göstermiştir.. 2009 yılından 2010 yılına %40,61’lik büyüme, 2010 yılından 2011 yılına %46,3‘lik büyüme, 2011 yılından 2012 yılına %34,35‘lik bir büyüme, 2012 yılından 2013 yılına ise %37,44 ‘lük bir büyüme oranı gerçekleşmiştir.

E-Ticaret Kullanım İstatistikleri BKM verilerine bakmaya devam ettiğimizde ülkemizde 2009 yılında 9 Milyar TL rakamlarında olan E-Ticaret hacmi geçtiğimiz 2013 yılını 35 Milyar TL’ye yakın olarak kapatmıştır. 2009 yılından 2013 yılına E- Ticaret hacmi %379,91 oranında büyüyerek inanılmaz bir potansiyel göstermiştir

E-Ticaret Kullanım İstatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2012 yılında yaptığı anket verilerine göre internetten alışveriş yapmayan Türk kullanıcılarının %77’sinin elektronik ticaret ile alışverişe ihtiyaç duymadığı tespit edilmiş olup, %33’ü mağazadan almayı tercih ettiğini söylemiştir. Günümüz güvenlik teknolojilerine rağmen insanların sanal ortamda alışveriş yapmayı güvenli bulmadığı, %28’inin güvenlik endişelerinin bulunduğu sonucuna varılmıştır.

Sosyal Medya & Sosyal Ağ Sosyal medya; kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların bütünüdür. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan internet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği içeriklere ulaşılabilmektedir.

Sosyal Medya İstatistikler ‘We are social’ tarafından 2014 yılında hazırlanmış olan rapora göre; Dünya üzerinde 2,5 milyar insan internet kullanmaktadır. Bu kullanıcıların 1,8 milyarının sosyal medya ağlarında hesabı var. Yalnızca 2013 yılında, 135 milyon insan daha sosyal ağlarda hesap oluşturdu.

Sosyal Medya Platformları Yine ‘We are social’ tarafından 2014 yılında sunulan rapora bakıldığında; Aktif kullanıcı istatistiklerine göre en popüler ilk 10 sosyal medya platformları şöyledir: 1- Facebook (1,184 milyar) 2- QQ (Tencent) (816 milyon) 3- Qzone (632 milyon) 4- Whatsapp (400 milyon) 5- Google+ (300 milyon) 6- Wechat (272 milyon) 7- LinkedIn (259 milyon) 8- Twitter (232 milyon) 9- Tumblr (230 milyon) 10- Tencent Weibo (220 milyon)

Sosyal Medya Platformları Türkiye’de sosyal medya hesap istatistiklerine bakıldığında 35 milyon Facebook hesabı mevcuttur. Günde ortalama 4.9 saatimizi kişisel bilgisayarlar üzerinden, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcamaktayız. Günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Google+ (%70) ve LinkedIn (%33) takip etmektedir.

E-Ticaret ve Sosyal Medya İlişkisi İstatistikler incelendiğinde Sosyal Ağ kullanım alışkanlıkları ve Sosyal Ağlarda geçirilen günlük ortalama sürenin önemli derecede fazla olduğu görülmektedir. Bu bağlamda sosyal medya ve sosyal ağlardaki kullanıcı potansiyeli E-Ticaret alanında faaliyet gösteren işletmelerin ilgisini çekmektedir.

E-Ticaret ve Sosyal Medya İlişkisi Sosyal ağların en önemli hedefi, kullanıcıyı uzun süre platformlarında aktif olarak tutabilmektir. İstatistiksel sonuçlara göre sosyal ağlarda günde ortalama 2 saat 32 dakika zaman harcandığı düşünüldüğünde sosyal platformların hedefine ulaştığı söylenebilir.

Arama Motorları Arama motorları her gün algoritmalarını daha da ileriye taşımak için çaba sarf etmektedirler. Bu çerçevede arama motorları kullanıcılarına aradıkları sonuçları daha kısa sürede bulmalarını sağlama yarışındadırlar.

Arama Motoru Kullanım İstatistikleri StatCounter.Com web sitesine göre Türkiye için arama motoru kullanım yüzdeleri incelendiğinde 2013 Kasım – 2014 Kasım tarihleri aralığında yandaki grafik görülmektedir. Grafikte görüldüğü üzere ülkemizde en çok kullanılan arama motoru açık ara Google’dır. Google’ın ardından sırasıyla; Yandex, Bing ve Yahoo gelmektedir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Arama motoru optimizasyonu, arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. Arama motorlarının sık kullanımı ve sonuç sıralamalarındaki rekabet, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) adıyla günümüzde sık duymaya başladığımız yeni bir iş alanı ortaya çıkmasına sebep olmuştur.

Arama Motoru Optimizasyonu ve E-Ticaret İnternet üzerinde ticaret yapan işletmeler; arama motorlarının ilgili ürün ve hizmetle alakalı kelime veya kelime öbekleri sıralamasında üst sıraları alarak ürüne ihtiyacı olan insanları sitelerine çekebilirler. Arama motorlarında sorgulanan ifadeler aynı zamanda sosyal ağlarda reklam olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda sosyal ağlar ile arama motorları birbirleriyle entegre şekilde çalışarak müşterinin ilgisini çeken ürün ve hizmetleri karşısına getirmektedir.

Kaynakça http://www.statcounter.com (Erişim Tarihi: 15.12.2014) ‘We are social’ 2014 Raporu http://www.eticaretport.com (Erişim Tarihi: 12.11.2014)