AÇIK İLKÖĞRETİM OKULUNUN GELECEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi
Advertisements

ÇIRAKLIK EĞİTİMİYLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OKUR – YAZARLIK, EĞİTİM VE İÇ GÖÇ GÖSTERGELERİ TÜİK İzmir Bölge Müdürü
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
ZONGULDAK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ Hazırlayan Aysel Akpolat
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ KURS İSTATİSTİKİ BİLGİLERİ 2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı ( – ) Kurs İstatistikleri KURS TÜRÜ KURS SAYISI.
Halkapınar Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GENEL KURSLAR MESLEKİ VE TEKNİK KURSLAR OKUMA YAZMA KURSLARI.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2015/2016 BAHAR DÖNEMİ PROGRAMLARI.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
UZAKTAN EĞİTİM.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Karşılaştırmalı Eğitim
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

AÇIK İLKÖĞRETİM OKULUNUN GELECEĞİ Ali DÖNGEL Prof. Dr. Zeki KAYA

“Okuma yazma öğrenmek bir insanlık hakkıdır.” Kofi ANNAN BM’nin tahminlerine göre dünyada okuma yazma bilmeyenlerin Sayısı 860 milyonu geçiyor. BM 2003 ile 2012 arasında geçecek 10 yıllık süreyi ‘Dünya Okuma Yazma Dönemi’ ilan etti.

Okuma yazma bilmeyen genç ve yetişkinlerin büyük bölümü, Güney ve Doğu Asya, Arap dünyası ve Afrika’da Sahra Çölü’nün güneyinde kalan bölgelerde rastlanıyor. BM Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü UNESCO’nun Pedagoji Enstitüsü Başkanı Dr. Adama Ouane, söz konusu ülkelerde insanlara sunulan eğitim olanaklarının çok kısıtlı olduğunu belirtiyor.

UNESCO’nun tahminlerine göre, ciddi bir şekilde çaba gösterilmezse 2015 yılında okuma yazma bilmeyenlerin sayısı yaklaşık 800 milyon olacak. UNESCO, 10 yıl sürecek Dünya Okuma Yazma Seferberliği kapsamında Dakar’da konulan hedeflere ulaşılabilmesi için etkin bir şekilde çaba gösterilmesini ve böylece eğitim hakkının birçok insan için gerçekleştirilemez bir hayal olmaktan çıkmasını istiyor. (Deutsche Welle)

TOPLAM NUFUSA ORANI (%) EĞİTİM DURUMU NUFUS TOPLAM NUFUSA ORANI (%) Toplam (Bin) Erkek Kadın 58.859 30.245 29.613 O-Y Bilmeyen 7.589 1.857 5.732 12,68 3,10 9,58 Bilen 52.259 28.384 23.857 87,30 47,42 39,86 Okul Bitirmeyen 12.886 6.512 6.374 21,53 10,88 10,65 Bilinme-yen 10.205 4.047 6.158 0,02 0,01

Uzaktan Eğitim Uzaktan Eğitim Yaşam Boyu Eğitim Kişisel bilgisayarların, Video araçlarının, CD-ROM'ların ve internet üzerinden gerçekleştirilen online hizmetlerinin kullanımının yaygınlaşmasıyla uzaktan eğitim etkileşimli, dinamik ve oldukça canlı bir boyut kazanmıştır.

Türkiye’de Durum OKUR-YAZAR OLMAYANLARA SON FIRSAT Milli Eğitim Bakanlığı, açık üniversite ve açık lisenin ardından şimdi de açık ilköğretim uygulaması başlatıyor. Uluğbay, Açık ilköğretim okulunun, 9,5 milyon okur-yazar olmayan kişi ile yaklaşık 8 milyon ilk ya da ortaokulu terk etmiş kişi için büyük fırsat olduğunu dile getirdi. (BYEGM 1 Mayıs 1998)

Kuruluş Açık İlköğretim Okulu, Bakanlık Makamının 12.09.1997 tarih ve 1651 sayılı onayı ile Film Radyo Televizyonla Eğitim Başkanlığına bağlı olarak kuruldu. 1998-1999 Öğretim Yılında Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde öğretime başladı ve halen hizmet vermektedir.

Yöntem Bu araştırmanın verilerinin elde edilmesinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Dokümanlar diğer araştırma yöntemleriyle kullanılabileceği gibi “sadece tek başlarına bir araştırmanın tüm veri setini oluşturabilirler”. (Yıldırım ve Şimşek, 1999:150)

TOPLAM NUFUSA ORANI (%) EĞİTİM DURUMU NUFUS TOPLAM NUFUSA ORANI (%) Toplam Erkek Kadın 58.859.243 30.245.445 29.6137.98 Okuma-yazma Bilmeyen 7.589.657 1.857.132 5.732.525 12,68 3,10 9,58 Okuma-yazma bilen 52.259.381 28.384.266 23.857.115 87,30 47,42 39,86 Bir okul bitirmeyen 12.886.331 6.512.324 6.374.007 21,53 10,88 10,65 Okuma-Yazma Durumu bilinmeyen 10.205 4.047 6.158 0,02 0,01

Bulgular Bu sonuçlara göre 2000 yılında bir okul bitirmeyenlerin sayısı 12.886.331 kişidir. 18.08. 1997 tarih ve 23084 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 4306 sayılı Kanunla Kesintisiz 8 yıllık zorunlu eğitim dönemi

15 yaşından gün almış; İlkokul mezunları, Ortaokulun 1, 2 veya 3.sınıfından ayrılanlar, İlköğretim okullarının 5. sınıfını bitirenler ile 6, 7 veya 8. sınıfından ayrılanlar, Ortaokul dışardan bitirme sınavından ayrılanlar, Yetişkinler II. Kademe Eğitimini bitirenler, Yurtdışında öğrenim görüp İlköğretim Okullarının 6, 7 veya 8. sınıfına denklik yaptıranlar,

Bedensel engelliler, tutuklu veya hükümlüler, askerliğini yapmakta olanlar, çalışanlar ve ev hanımları da yukarıdaki koşullardan birini taşıyorlarsa başvuru yapabilirler

Halk Eğitim Merkezleri I. Kademe Kurs (90 saat) II. Kademe Kurs (180 saat)

Eğitim Hizmetleri Merkez Müdürlükleri Açık ilköğretim okulunun 81 il merkezi ve İstanbul’un Kadıköy, Üsküdar, Bahçelievler, Beyoğlu, Fatih ilçelerinde öğrenci büroları ve sınav merkezleri bulunmaktadır. Yurt dışında; Almanya, Cidde, Medine, Riyad ve Trablus

Öğrencilerin Değerlendirilmesi Açık İlköğretim Okulu Yönetmeliğinin “Sınıf Geçme” bölümü (Madde 38) karşılaştırıldığında örgün ilköğretim öğrencilerinin daha avantajlı olduğu görülmektedir. Örgün eğitimde öğrencinin sınıf geçmesinde branş öğretmenleri veya şube öğretmenler kurulu tarafından verilecek karar yeterli olabilmektedir. Bazen bir dönem not almış öğrencilerin de sınıf geçmesi mümkün olabilmektedir (MEB,2003).

Karayolları ve Trafik Kanununda yapılan (12. 03 Karayolları ve Trafik Kanununda yapılan (12.03.2000 tarih ve 23991 sayılı resmi gazetede yayımlanan) değişiklikle 31.12.2004 tarihine kadar ilkokul mezunlarının A1, A2, B, C, D, E sınıfı sürücü belgesi alabilecekleri, 31.12.2004 tarihinden sonra sürücü belgesi almak isteyenlerin 8 yıllık ilköğretim okulu mezunu olmaları gerektiği hükmü getirilmiştir.

Hizmet Alanlar Şubat 2004 tarihi itibarıyla AİO’nun 108.000 aktif öğrencisi bulunmaktadır. 6 yaş üstünde bulunup bir okul bitirmeyen toplam 12.886.331 bulunmaktadır. Bu sayılar karşılaştırıldığında AİO’nun binde sekiz (0,008 ) oranında bir gereksinimi karşıladığı görülmektedir.

Sayısal Veriler Bir okul bitirmeyenlerin genel nüfusa oranına bakıldığında % 22 gibi çok yüksek bir yüzde görülmektedir. Her yıl 250.000 öğrencinin örgün eğitim kurumlarında devamsız duruma düşmektedir.

Öneriler HEM’lerin sistem içine alınması, Köy İlköğretim okullarında başvuruların alınması, Yıl içinde başvuru sayısının artırılması,

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi 2 dersten başarısız olup derslerin başarı ortalaması 2 olan öğrencilere bir üst sınıfa geçme hakkı tanınmalı, AİO’nu bitirmek için zorunlu 3 yıllık süre 2 yıla indirilmeli, AİO’nda kullanılmakta olan ölçme araçları temel konuları kapsayan başarıyı artırıcı nitelikte olmalı Kodlama konusunda sorunlar

KAYNAKÇA http://www.byegm.gov.tr/ http://egitek.meb.gov.tr/aok/aio/tanitim.html Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) verileri 2000 yılı nüfus sayımı sonuçları KAYA , Zeki. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara :Pegem A Yayıncılık . YILDIRIM, Ali ve H. Şimşek.(1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara :Seçkin Yayıncılık. DİE (Devlet İstatistik Enstitüsü) 2000 yılı nüfus sayımı sonuçları. MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Açık İlköğretim Okulu Yönetmeliği Ankara 2001. MEB Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğünün 2000/39 sayılı genelgesi. MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Açık İlköğretim Okulu Başvuru Kılavuzu 2003. MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Ankara Ağustos 2003. http://egitek.meb.gov.tr