7.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA VERİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tacettin İnandı Halk sağlığı 1. Kapsam Epidemiyolojide araştırmaların sınıflandırılması Araştırmaların benzerlik ve farklılıkları Temel kaynak, S. Tezcan.
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİLERİN ANALİZİ Öğr. Gör. Funda Veren.
Değişkenler ve Hipotezler
Istatistik I Fırat Emir.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Din Psikolojisinde Yöntem A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 5. Hafta
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
İŞLU İstatistik -Ders 1-.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
NİTEL VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Adınız | Öğretmeninizin adı | Okulunuz
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

7.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA VERİLER

VERİLERİN SINIFLANDIRMASI VERİ KAYNAKLARI: Doğa, kitap, dergi, gazete vb yayınlar, yazıtlar, kalıntılar, eski eserler, yayınlanmamış tezler, raporlar, dosyalar, arşivler, internet kaynakları, bireyler, aileler, firmalar, kooperatifler, kamu kurum ve kuruluşları, sendikalar, dernekler, vakıflar ve diğer sivil toplum örgütleri

VERİLERİN SINIFLANDIRMASI VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ: Deney, gözlem, görüşme, tartışma, klasik anketler, omnibus anketler, projektif anketler, literatür taraması, içerik ve söylem analizi, arşiv incelemesi

VERİLERİN SINIFLANDIRMASI VERİ ÇEŞİTLERİ: Nicel veriler, nitel veriler, kesitsel veriler, zaman serisi verileri, sürekli veya kesikli değişkenler, kohort veriler, panel verileri, bağımsız değişkenli veriler, bağımlı değşkenli veriler, özgün, ilk el veriler, ikinci el veriler, nominal ölçekli veriler, ordinal ölçekli veriler, interval ölçekli veriler, rasyo ölçekli veriler, endojen ve exojen veriler

VERİ ÇEŞİTLERİ

VERİ ÇEŞİTLERİ-TEMEL Nesnel olarak ölçülebilen, herkesin üzerinde anlaştığı standart ölçü birimleri olan gözlemcinin yargı ve yorumuna göre değişmeyen verilerdir (cinsiyet, yaş, kan biyokimyası vb) Somut Veriler Gözlemciye özgü yargı ve yorumlara bağlı, doğrudan gözlenemeyen ve ölçülemeyen, standart ölçü birimi olmayan ayrıca bir yorumu gerektiren verilerdir. Soyut Veriler

SÜREKLİ DEĞİŞKEN (INTERVAL VERİ) Standart ölçü birimleri olan, doğrudan ya da dolaylı yöntemlerle ölçülerek elde edilen verilerdir Nicel ve parametrik değişkenlerdir Yaş, boy, kilo, biyokimya gibi gözlemden gözleme değişen ve farklı sonuçlar veren verilerdir

SÜREKSİZ DEĞİŞKEN (NOMİNAL VERİ) Doğrudan ölçülemeyen, sadece söz ve kelimelerle tanımlanabilen verilerdir. Buna kesikli/süreksiz özellik de denir. Birimlerle ifade edilir, parçalanamaz, bölünemez, alt birimlere ayrılamaz, alt ve üst sınırlardan başka değer alamazlar. Cinsiyet, ırk, medeni durumbunlara örnektir.

Gözlemle Veri Toplama Teknikleri Yazılı tasvirler Video kayıtları Fotoğraf ve malzemeler Yazılı kaynaklar

Bireyin kontrolü dışında birçok faktörün etkisi ile meydana gelebilen, bu faktörlerle kendisi arasındaki ilişkinin niteliği, derecesi, yönü saptanmaya çalışılan değişken (harcamalar-gelire bağımlı, kan basıncı-metabolizmaya bağımlı gibi) Bağımlı değişken Kontrol edilemeyen, istendiği zaman değiştirilemeyen, bağımlı değişkeni ne ölçüde etkilemeye çalıştığı tespit edilmeye çalışılan değişkenlerdir. (yaş, cinsiyet gibi) Bağımsız değişken Ordinal veri Gruplandırmalar niceliksel ve niteliksel olarak küçükten büyüğe, azdan çoğa, hafiften şiddetliye doğrudur. (İlkokuldan üniversiteye, bir dili hiç bilmiyordan o dile mükemmel hakime kadar sıralama gibi)

Kaynaklar: Rauf Arıkan, Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Yay., Ankara, 2011 Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yay., Ankara, 2011