Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Powerpoint Sunum İlkeleri
Powerpoint Sunum İlkeleri
Ders Kitaplarında Tasarım
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Görsel Okur-Yazarlık *
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
ÜNİTE 8 SUNUM PROGRAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Ünite 8 sunum programları
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
Araçları Sınıflandırma İşlemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Mimio İle İnteraktif Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Fatih İlköğretim Okulu Merve ÖZDEMİR
BÖLÜM 6.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Hazırlayan: Mustafa Akdağ & Salman Çakır
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
GÖRSEL TASARIM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
My Colorful World.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
(İki başlıktan birisini seçiniz) ya da sizin belirlediğiniz
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
BİTİRME PROJESİ BAŞIĞI Danışman: Unvan Ad SOYAD
TASARIM/BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Sunum transkripti:

Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen, tahtayı etkili biçimde kullanma becerisine sahip olmalıdır.

Yararları Kullanan için geniş bir yazı alanı sunar. Çizilen şekil ve şemalarla konunun öğrencinin kafasında somutlaşmasını sağlar. Farklı renkte tebeşir kullanarak öğrenci ilgisi farklı alanlara çekilir. Defalarca silinip yazılabilir, kullanışlıdır. Sınırsız gösteri alanı sunar, kullanışlıdır. Gruba dönük öğrenme çalışmalarını destekler.

Sınırlılıkları Tahtayı kullanan sınıfa sırtını dönmek zorunda kalır. Yazılanlar silinebildiği için kalıcı değildir. Sık kullanımı monotonluğa yol açabilir. Yazma sırasında zaman kaybı olur. Yazının okunaklı olup olmaması anlamayı etkiler.

Ders Notları Öğrencinin ders esnasında veya sonrasında kendince hazırladığı, - öznellik özelliği taşıyan veya - dışardan öğrenciye verilebilecek özet yazılı araçlardandır.

Çalışma Kartları Elde taşınabilecek ebatlarda renkli karton veya kağıtlara konu özetlerini, formülleri, tarihleri, kısa bilgiler vb. yazılır. Bu kağıtları öğrenci yanında taşıyıp istediği zaman çıkarıp bakabilir. Bu ise bilgilerin akılda kalmasını kolaylaştırır.

Slaytlar Fotoğrafçılık bilgisi gerektirse de kolaylıkla hazırlanır. Bilgisayar ortamında grafik görüntülerini içeren slaytlar üretmek de mümkündür.

Yararları Bir sürecin aşamalar halinde öğretilmesi olanağı verir. Küçük cisimlerin büyütülerek incelenmesi sağlanır. Hafif ,taşınması ve saklaması kolaydır. Bireysel ve grupla kullanıma elverişlidir. Çoğaltılabilir

Sınırlılıkları Hazırlanması zaman alır. Kullanımı esnasında az da olsa oda karartılır. İlginç şeyler gösterilmediği takdirde öğrencilerin dikkati dağılabilir.

Dikkat Edilecekler Konuyu ve hedefi belirten bir başlıkla başlanmalıdır. Her slaytta kısa bilgiler verilmelidir. Zemin ve şekil arasında zıtlık olmalıdır. Slaytların doğru sıralandığına dikkat edilmeli. Görsel çeşitlilik sağlanmalıdır.

Yazılı Materyaller Yazılı materyaller kullanılırken materyalin okunabilirlik düzeyi, içeriği ve tasarımı önemlidir.

Gerçek Eşyalar ve Modeller İlköğretim kademesinde daha çok gerçek eşyalar ve modeller kullanılır. Mesela öğretmenin ilköğretimde toplama, çıkarma yaparken fasulye vb. kullanması. Modeller, gerçek eşyaların üç boyutlu temsilleridir. - Üç boyutlu insan modelleri, - Güneş ve çevresindeki gezegenler modeli, - Bina ve uçak maketleri modellere örnek oluşturur.

Kullanırken Dikkat Edilecekler Öğretmen kullanmadan önce model ve eşyayı iyi bilmelidir. Nesnelerin görünebilir olduğuna dikkat edilmelidir. Derste nesne gerektiğinde gösterilmelidir. Nesnenin gerçek boyutu, rengi ve şekli belirtilmeli ve sınıfta elden ele dolaştırılmaktan kaçınılmalıdır.