Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen, tahtayı etkili biçimde kullanma becerisine sahip olmalıdır.
Yararları Kullanan için geniş bir yazı alanı sunar. Çizilen şekil ve şemalarla konunun öğrencinin kafasında somutlaşmasını sağlar. Farklı renkte tebeşir kullanarak öğrenci ilgisi farklı alanlara çekilir. Defalarca silinip yazılabilir, kullanışlıdır. Sınırsız gösteri alanı sunar, kullanışlıdır. Gruba dönük öğrenme çalışmalarını destekler.
Sınırlılıkları Tahtayı kullanan sınıfa sırtını dönmek zorunda kalır. Yazılanlar silinebildiği için kalıcı değildir. Sık kullanımı monotonluğa yol açabilir. Yazma sırasında zaman kaybı olur. Yazının okunaklı olup olmaması anlamayı etkiler.
Ders Notları Öğrencinin ders esnasında veya sonrasında kendince hazırladığı, - öznellik özelliği taşıyan veya - dışardan öğrenciye verilebilecek özet yazılı araçlardandır.
Çalışma Kartları Elde taşınabilecek ebatlarda renkli karton veya kağıtlara konu özetlerini, formülleri, tarihleri, kısa bilgiler vb. yazılır. Bu kağıtları öğrenci yanında taşıyıp istediği zaman çıkarıp bakabilir. Bu ise bilgilerin akılda kalmasını kolaylaştırır.
Slaytlar Fotoğrafçılık bilgisi gerektirse de kolaylıkla hazırlanır. Bilgisayar ortamında grafik görüntülerini içeren slaytlar üretmek de mümkündür.
Yararları Bir sürecin aşamalar halinde öğretilmesi olanağı verir. Küçük cisimlerin büyütülerek incelenmesi sağlanır. Hafif ,taşınması ve saklaması kolaydır. Bireysel ve grupla kullanıma elverişlidir. Çoğaltılabilir
Sınırlılıkları Hazırlanması zaman alır. Kullanımı esnasında az da olsa oda karartılır. İlginç şeyler gösterilmediği takdirde öğrencilerin dikkati dağılabilir.
Dikkat Edilecekler Konuyu ve hedefi belirten bir başlıkla başlanmalıdır. Her slaytta kısa bilgiler verilmelidir. Zemin ve şekil arasında zıtlık olmalıdır. Slaytların doğru sıralandığına dikkat edilmeli. Görsel çeşitlilik sağlanmalıdır.
Yazılı Materyaller Yazılı materyaller kullanılırken materyalin okunabilirlik düzeyi, içeriği ve tasarımı önemlidir.
Gerçek Eşyalar ve Modeller İlköğretim kademesinde daha çok gerçek eşyalar ve modeller kullanılır. Mesela öğretmenin ilköğretimde toplama, çıkarma yaparken fasulye vb. kullanması. Modeller, gerçek eşyaların üç boyutlu temsilleridir. - Üç boyutlu insan modelleri, - Güneş ve çevresindeki gezegenler modeli, - Bina ve uçak maketleri modellere örnek oluşturur.
Kullanırken Dikkat Edilecekler Öğretmen kullanmadan önce model ve eşyayı iyi bilmelidir. Nesnelerin görünebilir olduğuna dikkat edilmelidir. Derste nesne gerektiğinde gösterilmelidir. Nesnenin gerçek boyutu, rengi ve şekli belirtilmeli ve sınıfta elden ele dolaştırılmaktan kaçınılmalıdır.