Pazarlama İletişimi ve Marka

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Advertisements

BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fiyat ve Fiyatlandırma
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Pazarlama Çevresi.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
DR. ÖZGÜR KARAMANLI ŞEKEROĞLU MARKA VE YÖNETİMİ. MARKA “Bir ürün veya serviste belirgin olmayı ve rakipten farklılaşmayı sağlayan isim, anlam, sembol,
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
Pazarlama İlkeleri.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Betül GÜLER
Metinlerin Sınıflandırması
Uluslararası Pazarlama Araştırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
Ürün veya Hizmet Satışı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama ve Marka Yöneticisi
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Pazarlama İletişimi ve Etik
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Tüketici Davranışları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1
Avukat Barkın Gültekin
DİNLEME.
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Pazarlama İletişimi ve Marka

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Marka Benzer ürünleri yada hizmetleri başkalarının ürün yada hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan yada belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan AYIRT EDİCİ İŞARET marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, Sayılar, Harfler, Şekiller, Ürünün Şekli veya Ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir. AMA: marka bir isim, işaret, sembol tasarım veya hepsinin bir birleşimi olarak, bir satıcının veya satıcılar grubunun ürünlerinin veya servislerinin tanıtılması ve rakip şirketler için farklılık yaratmasıdır 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Tüketicinin Haber Aldığı Kaynaklar Planlanmış mesajlar Planlanmamış mesajlar Taşınan Mesajlar Algılanan Mesajlar 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Marka Konumlandırma Çok farklı kanallardan çok farklı mesajlarla karşılaşan tüketici, markalar hakkındaki tutumlarını oluştururken söz konusu markayla ilgili olarak genel bir kurumsal itibar tanımlaması yaparlar. Bu tanımlama, ayrıca onların o markaya kendi hafızalarında ayırdıkları alanı ve önemi ifade etmektedir. 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Pazarlama İletişimi Süreci ve Marka Değeri 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Markanın İçerdiği Altı Anlam Nitelik: Marka bir ürünün niteliklerini simgeler. (Porsche-Hızlı,prestijli, pahalı) Yararlar: Niteliklerin uzantılarıdır (Porsche- alıcının önemli bir şahıs gibi hissetmesini sağlar) Değerler: Markanın üretici hakkında öne çıkardığı değerlerdir (Porsche-Hızlı-Klasik-Güvenli) Kültür: Marka bir kültürü temsil eder (Porsche-Alman kültürü) Kişilik: Marka kişiliği yansıtır. (Porsche- Aktif dinamik kişilik) Kullanıcı: Marka ürünün kimler tarafından kullanıldığının hakkında fikir verir. 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Marka Değeri ve Marka Sadakati Marka Değeri: tüketicilerin varolan bir marka hakkında ne düşündüğüdür. Teknik olarak marka değeri finansal bir kavramdır. Muhasebe raporlarında bulunur ve şirketin varlığı olarak gözükür Hesaplamak kolay değildir, tüketicilerin gözünde oluşan bir değerdir. 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

…Marka Değeri ve Marka Sadakati Marka Sadakati şöyle ölçülür; Marka bilinirliği: İnsanların ürün hakkında bilgisinin olması Marka tercihi: İnsanların markayı (markanın ürünlerini) satın alması Marka Israrcılığı: Sürekli o markayı satın almayı istemek 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Marka Oluşturmak Marka Adı Seçmek Logo, Slogan, Sembol, Renk Belirleme Paketleme ve Etiketleme 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Marka Adı Seçmek Kişisel Adlar Aile Adı Ayrı Aile Adları Ticari Ad ve Kişisel Ürün Adını Beraber Kullanma 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Logo, Slogan, Sembol, Renk Belirleme Hepsi de markaların öğeleridir. İnsanlar ürünler için bilinçli yargıya, ilk baktıkları 90 saniye içerisinde varmaktadır. Bu yargının da %62-%90’ı arası da yalnız renge dayalı olmaktadır. 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Paketleme ve Etiketleme Birincil Paketleme İkincil Paketleme Nakil İçin Paketleme Önemi; Kendiliğinden Satış Tüketici Zenginliği Şirket ve Marka İmajı Yenilik Fırsatları 17.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU