KUR’AN VE SÜNNETULLAH(TARİH YASALARI)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Siyaset Sosyolojisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
Hemen hemen her toplumda önem verilen İnsanların davranışlarına yön veren Dini ve ahlaki ilkelerdir.
Ramazan ayı girdiği zaman Cennet kapıları açılır, Cehennem kapıları kapanır, Şeytanlar zincire vurulur. (Hz.Muhammed)
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
Program Tasarım Modelleri
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
40 ALTIN. Küçük Abdulkadir okumak, bilgili, kültürlü bir insan olmak istiyordu. Annesi, babasından kalan 40 altını kıyafetinin koltuğunun altına dikti.
4 oğul 4 mevsim... SLAYTCAFE.COM
İbrahim SUCUOĞLU MUHAMMEDİYE CAMİİ İMAM-HATİBİ ERZİNCAN MÜFTÜLÜĞÜ
KAZA VE KADER.
Tarih Felsefesi.
KÖROĞLU KAYNAKÇA; HAZIRLAYAN; Miraç öksüz 10rdtvtkn-91.
Şaban ayının ondördüncü gününü onbeşinci gününe bağlayan gece
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
İLK EMRİ ‘OKU’ OLAN BİR DİNİN MENSUPLARIYIZ
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
Bugün neler öğreneceğiz?
Aile Okulu Dersleri-1 Hoş geldiniz.
REHBERLİK SERVİSİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Yaşlanmanın ayrıcalıkları …
Peygamber Efendimizden
Program Tasarım Modelleri
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Öğretim Görevlisi Emel ALTINTAŞ
Ahlak Gelişimi.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Hz. Muhammed’in Sözleri
TARİHSEL VARLIK ALANI Doğal varlık alanının tam karşıtı olan bir varlık alanı da “tarihsel varlık alanı”dır. Bu varlık alanına tarihsel varlık alanı adının.
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. Başka bir deyişle, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Ünite Konuları için tıklayınız
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İş ve Meslek Sosyolojisi
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
AİLE VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Sunum transkripti:

KUR’AN VE SÜNNETULLAH(TARİH YASALARI)

Determinizm nedensellik ilkesini kapsar ve ister doğada ister tarihte olsun olayların birbirine zincirleme neden-sonuç ilişkisine bağlı olduğu düşüncesine dayanır. Her olayın bir nedeni vardır ve bundan kaçınılamaz.

Mazharuddin Sıddıki-Kur’an’da Tarih Tarihsel Süreç Tarafsız Değildir. Tarihsel süreç zalimlerin amaçlarını yerle bir eden ahlaki bir süreçtir. “Allah kendisinden korkanlardan ve iyilik yapanlardan yanadır.” ( Nahl, 128) Tarihsel Sürecin Seçmeci Özelliği: Tarihsel süreç ahlaki anlamda seçmecidir. “ Gökten bir su indirdi de dereler kendi ölçüsünce çağlayıp aktı, Sel üstüne çıkan köpüğü yüklenip götürdü. Süs, yahut eşya yapmak için ateşte yakıp erittikleri madenlerde de bunun gibi bir köpük vardır. Allah, hak ile batılı böyle bir benzetme ile anlatır. Köpük yok olup gider. İnsanlara yararlı olan ise yeryüzünde kalır. İşte Allah böyle meseller verir.(Ra’d, 17) “ İnkar edenler, kendilerine vermiş olduğumuz mühletin sakın kendileri için hayırlı olduğunu sanmasınlar. Biz onlara ancak, günahları çoğalsın diye mühlet veriyoruz. Küçültücü azap onlaradır. Allah inananları sizin durumunuzda bırakacak değildir, temizi pisten ayıracaktır.” (Al-i İmran, 178-179)

Tarihsel Değişimde Zaman Faktörü: Kur’an tarihsel değişimlerin bir anda oluvermediğini açıklamaktadır. “ Senden başlarına acele azap getirmeni istiyorlar. Allah sözünden asla caymayacaktır. Rabbinin katında bir gün, saydıklarınızdan bin yıl gibidir. Nice kasabalara haksız oldukları halde mühlet vermiştim. Sonunda onları yakalayıverdim. Dönüş ancak banadır.” (Hac, 47-48) “ Eğer Allah insanları zulümleri yüzünden hemen cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı. Fakat Allah onları belli bir vakte kadar erteler. Vadeleri geldiğinde onu ne bir an erteleyebilir, ne de bir an önceye alabilirler.” (Nahl, 61) Ceza Biçimleri: “ De ki: “ Üstünüzden veya ayaklarınızın altından size azap göndermeye veya sizi parçalara bölüp bir bölümünüzün kötülüğünü diğer bir bölümünüze tattırmaya kadir olan O’dur.” (En’am, 65)

Toplumsal Çöküntü: “Rabbin kasabalıları, haksız yere, halk gaflette iken helak etmez.” (En’am, 131) Tarihsel Değişimin Mekaniği: “Eğer, Allah’ın kimi insanları diğerleriyle yok etmesi olmasaydı, yeryüzü mutlaka fesada boğulurdu.” (Bakara, 251) Tarihte Manevi Gücün Üstünlüğü: “Kafirlerin diyar diyar dolaşmaları seni aldatmasın. Bu az bir geçimliliktir. Sonra onların varacakları yer Cehennemdir. O ne kötü bir döşektir.” (Al-i İmran, 195-196)

Sünnetullah: (Ömer Özsoy) Allah’ın ötedenberi süregelen ve sürecek olan, kendine özgü, değişmeyen bir davranış tarzı.Tarih yasaları. “Kur’an, tarihte geçerli bir takım kanunlar bulunduğunu kabul eder.”

“Allah’ın tarih içerisinde nasıl davranacağının belirsiz olmadığı, aksine Allah’ın hangi durumlarda nasıl davranacağına dair kendisine ve bu ilahi tavrın muhatabı olması itibarıyla insanlığa söz verdiği fikri. “Allah ezelde tarih içerisinde nasıl davranacağını belirlemiş ve bu davranış tarzını değiştirmeyeceğine dair söz vermiştir.”

Dua: “Sünnetullah’ın cari olduğu alanda dua gerçek bir faktör değildir Dua: “Sünnetullah’ın cari olduğu alanda dua gerçek bir faktör değildir.” Örnek verilen ayet Hud/11:45-46 “..o senin ailenden değildir..” diyerek duayı reddetmesi. Toplumların helakı meselesi. “Peygambersiz toplumlar için azap söz konusu değildir.”