Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
WEBQUEST (WEB MACERASI)
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EMPATİK İLETİŞİM 1.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Test Geliştirme Süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

Gerçek Yaşama Yönelik Durum Belirleme “Authentic ( gerçekçi)” testler ilk olarak 1988 yılında Archbald ve Newman tarafından kullanılmıştır. Wiggins’e (1989) göre “Authentic Assessment” öğrencilere verilen görevlerin bir bağlam içinde gerçekçi bir şekilde oluşturulmasıdır. 90’lı yılların başından itibaren, birçok araştırmacı gerçek yaşama yönelik durum belirlemenin daha geçerli ve üretken bir yaklaşım olduğunu düşünmüşlerdir. Ayrıca Wiggins (1989) gerçek yaşama dayalı durum belirlemenin üst düzey zihinsel süreçlere dönük olarak öğrenciyi harekete geçirdiğini savunmaktadır.

Performansa dayalı durum belirleme ve gerçek yaşama yönelik durum belirleme arasındaki ilişki birçok araştırmacı tarafından dile getirimli ve aşağıda bu farklılıklar kısaca özetlenmeye çalışılmıştır. Gerçek yaşama dayalı durum belirlemeler performansa dayalıdır (Oosterhof, 2003).

Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirlemenin Özellikleri Gerçekçi bir aktivite ya da bağlam içinde ele alındığında; Okuldaki başarının ötesinde bir değere sahip bir ürünle ya da o konu hakkında yapılan bir sunumla sonuçlanan aktivitelerdir. Durum belirleme, okulda öğrenilen ve gerçek hayatta karşılaşılan konuların birbirleriyle olan ilişkisine vurgu yapar. Öğrencilerin sergiledikleri performans, gerçek yaşamda karşılaşabilecekleri bir bağlam içerisinde ele alınmıştır.

Sürece dayalı durum belirleme olarak ele alındığında; Öğrencinin öz değerlendirme yapması gerektiğine vurgu yapar. Öğrencinin, öz değerlendirmeyi sağlıklı bir şekilde yapabilmesine olanak sağlar. Bu tür durum belirleme, öğrenciye yaptığı işin kontrolünü kendisinin sağlamasına imkan verir.

Wiggins (1989), gerçek yaşama yönelik durum belirlemenin sınıf içi uygulamalarındaki dört temel özelliğinden bahsetmiştir. 1- Verilen görevler bir alandaki performansın göstergesi niteliğinde olmalıdır. 2- Durum belirlemede dikkatin, öğretme ve öğrenme ölçütlerinde yoğunlaştırılması gerekmektedir. 3- Bu süreçte, öz değerlendirmenin önemi göz önünde bulundurulmalıdır. 4- Mümkün olduğu durumlarda öğrenciler, yaptıkları çalışmaları başkalarına sunmalı ve onları savunabilmelidir

Burada vurgulanması gereken en önemli nokta olan gerçek yaşama dayalı durum belirlemede kullanılacak görevlerin niteliğidir. Bu bağlamda öğrenciye verilen görevler gerçek yaşama uygun olmalı, bilişsel olarak öğrencinin düzeyini yakalamalı ve değerlendirme süreci öğrenciye önceden ayrıntılı olarak anlatılmış olmalıdır.

Gerçek yaşama dayalı durum belirlemenin bir çok olumlu yönünden bahsedilebilir. Wiggins (1989) bunları aşağıdaki gibi özetlemiştir; Üst düzey bilgi ve becerilerin gelişip gelişmediğini ya da ne derecede geliştiğini ölçmede kullanılır. Yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarır. Öğrenciye kendi güçlü ve zayıf yönlerini görmesi için fırsat tanır.

Kaynakça Oosterhof, A. (2003). Developing and using classroom assessment. USA: Merrill/Prentice Hall. Wiggins, G. (1989). A true test: Toward more authentic and equitable assessment. Phi Delta Kappan, 79(7), 703-713.