İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
KATKI SAĞLAYAN TÜM PERSONELİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ…
Strateji Geliştirme Başkanlığı
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
Prof.Dr.Recep Güloğlu Prof.Dr.Haydar Sur Prof.Dr.Alper Cihan Prof.Dr.Şükrü Öztürk Prof.Dr.Mustafa Erelel Prof.Dr.Fatiş Altındaş Prof.Dr.İbrahim İkizceli.
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü. Devlet Konservatuvarı Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Fakültesi Fen Edebiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Tasarım ve.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
KURUMSAL DÖNÜŞÜM STRATEJİK PLANLAMA.
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
İTÜDEK İTÜ Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Faaliyetler 2006/2007.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MARMARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
Pamukkale Üniversitesi (PAÜ)
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ İstanbul Gedik Üniversitesi Kalite Farkındalık Toplantısı - 2 11.12.2018

Üniversitelerde kalite çalışmaları; Kurumsal İç/Dış Değerlendirme Stratejik Plan Hazırlanması Akreditasyon

İÇ/DIŞ DEĞERLENDİRME İç Değerlendirme: Bir yükseköğretim kurumunun, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının, senato tarafından kurulan komisyonlar tarafından değerlendirilmesidir. Dış Değerlendirme: Bir yükseköğretim kurumunun veya bir programının, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalitesini, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler tarafından yürütülen dış değerlendirme sürecidir.

KURUMSAL STRATEJİK PLANLAMA Üniversitelerin belirlediği misyon, vizyon çerçevesinde rekabetçi bir kurum olabilmeleri için, faaliyetlerini planlı bir şekilde yürütmesi önem taşır. Üniversitelerde uygulanmakta olan stratejik yönetim süreci; orta ve uzun vadede odaklanılması gereken önceliklerin belirlenmesi, stratejik amaç ve hedefler; bunlara yönelik faaliyetler, kaynak kullanımı, performans kriterleri belirlenmesi; performans izlenmesi ve değerlendirilmesi konularını kapsar.

AKREDİTASYON Bir dış değerlendirici kurum tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçme, değerlendirme ve dış kalite güvence ve sertifikasyon sürecidir.

YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE KURULU (YÖKAK) Yükseköğretim Kalite Kurulu web sayfasına www.yokak.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİNDE KALİTE ÇALIŞMALARI

İstanbul Gedik Üniversitesi Kalite Komisyonu, 23 Temmuz 2015 tarihli ve 29423 sayılı Resmi Gazete ’de ilan edilen “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’nin yedinci maddesi gereği, 13.12.2017 tarih ve 2017/35 sayılı Senato Kararı ile oluşturulmuştur. Kalite Komisyonu Üyeleri Başkan Rektör Prof. Dr. Zafer UTLU Komisyon Başkanı Üye Rektör Yardımcısı Prof. Dr. H. Şaduman OKUMUŞ Komisyon Başkan V. Üye Spor Bilimleri Fakültesi Prof. Dr. Mustafa Kamil ÖZER Üye Fen Bilimleri Enstitüsü Prof. Dr. Sunullah ÖZBEK Üye Sağlık Bilimleri Enstitüsü Prof. Dr. Haydar ÖZPINAR Üye Mühendislik Fakültesi Prof. Dr. Güner ARKUN Üye Güzel Sanatlar ve Mim. Fakültesi Prof. Hayriye KOÇ BAŞARA Üye İktisadi, İdari ve Sosyal Bil. Fakültesi Doç. Dr. Burcu YAVUZ TİFTİKÇİGİL Üye Sosyal Bilimler Enstitüsü Doç. Dr. Üyesi Tuna USLU Üye Mühendislik Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi İlknur KOÇAŞ KOZBE Üye Meslek Yüksekokulu Dr. Öğretim Üyesi Polat TOPUZ Üye Sağlık Bilimleri Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Hasan Uğur ÖNCEL Üye Yabancı Diller Yük. Müdürü Dr. Olcay ŞEMİEOĞLU Üye Genel Sekreter M. Tevfik TETİK Üye Genel Sekreter Yardımcısı Gülperen KORDEL Üye Strateji Geliştirme Daire Başkan V. Nilgün DENİZ KORKMAZ Üye Öğrenci Temsilcisi Öğrenci Konsey Başkanı

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı bünyesinde kalite güvence sistemini tesis etmek amacıyla iki alt birim oluşturulmuştur. Bu birimler; * Kurumsal Strateji Planlama Birimi ve * Kalite Koordinasyon Biriminden oluşmaktadır. Üniversitenin Stratejik Planı ile Kalite Güvence Sistemi koordineli bir şekilde üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı bünyesinde yapılacak çalışmalarla yürütülecektir.

İç Kalite Güvencesi Vizyon , Misyon ve Değerler ifadeleri Stratejik Amaçlar Politikalar Kurumsal performans göstergeleri: - İyi tanımlanmış ve ölçülebilir olmalıdır - Hedefinize ulaşma derecesini söylemelidir - Güçlü ve zayıf yönlerimizi ortaya çıkarmalı - Karar vermemize yardımcı olmalı - Kurum içi ve dışı ile paylaşılmalıdır

Program Değerlendirme İçeriği 1. Eğitim -Öğretim Planlama 2 Program Değerlendirme İçeriği 1. Eğitim -Öğretim Planlama 2. Araştırma 3. Öğrenciler 4. Öğretim kadrosu 5. Fiziksel İmkanlar 6. Kurumsal Destek 7. Karar Alma Süreçleri 8. Sürekli İyileştirme Planları

YAPILACAKLAR Kalite güvencesine sistemine yönelik olarak mevzuat ve yönetimsel altyapı çalışmaları büyük oranda tamamlanmış olup, çalışmalar sürdürülmektedir. Kalite ekipleri (Kurullar, komisyon, temsilci) oluşturulmuştur. Dijitalleşme (Yönetim Bilgi Sistemi) ve fiziksel alt yapı imkanlarının geliştirilmesi devam edecektir. Üniversitemiz hedeflerinin gerçekleştirilmesine yönelik olarak akademik ve idari birimlerin performans metriklerinin tespit edilebilmesi için akademik ve idari personel ile toplantılar düzenlenecektir.

YAPILACAKLAR Gedik Üniversitesi Stratejik Planı 2019-2023 hazırlanmaktadır (Nisan 2019 teslim) Gedik Üniversitesi İç Değerlendirme Raporu (2018 ) 2017 yılı raporu güncellenerek sunulacaktır (Mart 2019) Üniversitemiz Dış Değerlendirmeye Girecektir (Dış Değerlendirme Raporu alacağız)

Kalite çalışmalarına Üniversitemiz Web sayfasında “Kalite Yönetimi” sekmesinden erişilebilir. Kaliteye ilişkin bilgi/belge ve süreçler geliştirildikçe bu sayfaya eklenmektedir. (http://www.gedik.edu.tr/universitemiz/kurumsal/kalite-yonetimi/). Üniversitemiz henüz Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmemiştir. Kurumumuz tarafından bildirilen dış denetim tarihi 2019 yılıdır.

Kalite güvence sisteminin oluşturulması ve bu süreçlerin detaylandırılarak uygulamaya alınmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir. Bu kapsamda Kalite Komisyonu tarafından Fakülte/Müdürlük/Yüksekokullar seviyesinde öğretim elemanları, idari personel ve öğrencilere yönelik düzenli olarak kalite farkındalık ve bilgilendirme seminerleri sürdürülecektir.

KATILIMCILIK Üniversitemizdeki Kalite süreçlerine tüm üniversite çalışanlarımızın aktif katılımı beklenmektedir. Kalite sistemlerinin kurulması ve sürdürülebilmesi için katılımcılık önemlidir. Yükseköğretimde kalite sistemleri ile eğitim-öğretimde kalitenin yükseltilmesi, eğitim-öğretim süreçlerinin yönetimini ve izlenebilirliğin kolaylaştırılmasını amaçlanmaktadır. Öğrenci odaklı olan sistem, öğrenciye nitelikli bilgi ve beceri kazandırmayı hedeflemektedir.

Teşekkür Ederim…