KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
KALİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRÜ KALİTE BİRİM SORUMLUSU MÜNFERİT BİRİMLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRMEYE
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
TEOG SINAVI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Bilgilendirme Toplantısı
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU Prof.Dr.S.Seyhan TÜKEL

Sunum Planı Mevzuat Analizi Kurumsal Dış Değerlendirme ve Yeni Yükseköğretim Sistemi Yaklaşımı Yüksek Öğretim Kalite Kurulu Kurumsal Dış Değerlendirme Ölçütleri Kurumsal Dış Değerlendirme Sürecinin Üç Evresi Kurum Ziyareti Sonrası Etkinlikler

Mevzuat Analizi YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ YÖNETMELİĞİ Dış Değerlendirme: Bir yükseköğretim kurumunun, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin kalitesinin, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler tarafından yürütülen dış değerlendirme sürecini ifade eder. Eylül 2017-SGDB

Mevzuat Analizi: Ölçütler ve Kılavuzlar Eylül 2017-SGDB

Kurumsal Dış Değerlendirme ve Yeni Yükseköğretim Sistemi Yaklaşımı

Kurumsal Dış Değerlendirme Programı Üniversitenin Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından organize edilen bir değerlendirme takımı aracılığıyla değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu süreç, program değerlendirmesi ve akreditasyonundan farklı olarak kurumun genel değerlendirmesi üzerine odaklıdır.

Yüksek Öğretim Kalite Kurulu Kurumsal Dış Değerlendirme Ölçütleri Eğitim ve Öğretim Araştırma ve Geliştirme Yönetim Sistemi

Eğitim ve Öğretim Programın tasarımı ve onayı Programların sürekli izlenmesi ve güncellenmesi Öğrenme kaynakları, erişilebilirlik ve destekler Eğitim-Öğretim kadrosu Öğrenci merkezli öğrenme, öğretme ve değerlendirme Öğrencinin kabulü ve gelişimi, tanınma ve sertifikalandırma

Araştırma ve Geliştirme Araştırma stratejisi ve hedefleri Araştırma kaynakları Araştırma kadrosu Araştırma performansının izlenmesi ve iyileştirilmesi

Yönetim Sistemi Kaynakların yönetimi Bilgi yönetim sistemi Kurum dışından tedarik edilen hizmetlerin kalitesi Yönetimin etkinliği ve hesap verebilirliği Kamuoyu bilgilendirme Yönetim ve idari birimlerin yapısı

Bir Günlük Ön Ziyaret Ön ziyaret ((Muhtemel tarih Ekim ayının ilk haftası)kapsamında, ziyaret tarihinden 2-3 hafta önce takım üyelerinin kendi aralarında ve kurum yöneticileri ile gerçekleştirdikleri toplantı, Kalite Komisyon Üyeleri ile görüşme ve kurumu tanımak üzere bazı mekanların ziyareti yer alır. Bir gün olarak planlanan ön ziyaret sırasında, saha ziyaretinin programı da netleşir.

Birinci Gün

İkinci Gün

KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ Eylül 2017-SGDB

Üçüncü Gün

Kurum Ziyareti Sonrası Etkinlikler Kurum ziyaretinin tamamlanmasıyla başlar ve KDDK tarafından son şekli verilerek Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından onaylandıktan sonra kuruma gönderilen KGBR’nin tamamlanması ile sona erer.

Kurum Ziyareti Sonrası Sürecin 3 Amacı 1) Ziyaret bulguları ile ilgili kurum tarafından yapılacak değerlendirmelerin kuruma verilecek KGBR'ye dâhil edilmesinin sağlanması, 2) Kuruma ek görüş belirtme olanağı verilmesi, 3) Aynı değerlendirme döneminde farklı kurumlarda yapılan değerlendirmelerde, belirli bir ölçüt için değerlendirmeler arasında tutarlığın sağlanması.

Taslak KGBR’nin kuruma iletilmesi 21 gün cevabının değerlendirme ekibine iletilmesi 21 gün cevabı dikkate alınarak taslak KGBR’nin hazırlanması ve 60 gün içinde KDDK Başkanlığı’na sunulması KDDK üyelerinden oluşan Tutarlılık Kontrol Komitesinin hazırlanan taslak raporu kontrol etmesi KDDK nihai KGBR’yi oluşturur ve YKK sunar. Nihai KGBR YÖK Başkanlığı tarafından kuruma resmi yazı ile bildirilir.

Soru-Cevap TEŞEKKÜRLER