Misyon Dünyayı daha iyi bir yer haline getirecek sağlıklı ve sürdürülebilir ilişkiyi birlikte yaratmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
AHMET YİĞİTALP. TARİHTE ETİK Çok eski çağlardan beri etik anlayışının olduğu bilinmektedir. 1.Dinler tarihi 2.Felsefe tarihi 3.Antropoloji 4.Arkeolojik.
Türkiye’de Aile Değerleri Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. Şifa Üniversitesi SEM - Aile Danışmanlığı Sertifika Programı / 771.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
©McGraw-Hill Education, 2014
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
ANTROPOLOJİK AÇIDAN KADIN
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
İLETİŞİM.
Bütünleştirme uygulamaları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Olgu Yönetimi Standartları
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Spiritüellik.
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
. DERS.
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bir psikolojik yapı olarak "zeka" ve madde geliştirme süreci*
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
Rastgele Nesneler Dersi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
„Ben“.
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
ÖĞRENME.
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
AİLE VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Sunum transkripti:

Misyon Dünyayı daha iyi bir yer haline getirecek sağlıklı ve sürdürülebilir ilişkiyi birlikte yaratmak.

Sen / Biz

Onun

Tanık

Tanık Tanık

Bilinc Gelişiminin 8 Asamasi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

Bilincin Evrimi Jean Gebser

20 30 40 50 60 70 Yas

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

1. Kızıl Arkaik- yaşa veya öl Temel özellik ve yetenekleri Sınırlı bakış açıları Temel içgüdüsel ihtiyaçlar, doğa ile bir olma. Geçmişle gelecekle veya iç dünya ile ilgili farkındalık yoktur.

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

2. Mor Sihir/Batıl inançlar güvende veya değil Temel Kapasite ve yetenekler Sınırları Aile grup ve kabile ile sıkı ilişkiler Bireysellik yok, doğaüstü ile ilgili yanlış inançlar

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

3. Kırmızı Egosentrik –iyi veya kötü Temel özellik ve yetenekleri Sınırlayıcı bakış açıları Güç, bağımsızlık, yaratıcılık, spontanlık, kısıtlanmayan, kayıtsız, canlı, gerçek, açık, dar sınırlar koyan.   Herşey şu an ile ve benimle ilgili

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

4. Amber Mitik/Konformist doğru veya yanlış Temel özellikleri ve yetenekleri Sınırlı bakış açısı Stabilite, düzen, amaç, kurallar, sadakat, umut, tanınma, ahlak,, geçmişi onurlandırma ve geleceği önemseme. Mitik inançlar, Sadece bir tek doğru, Uyum sağlamayanları ötekileştirme, esnek olmama, katı, ataerkil.  

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

5. Turuncu Rasyonel/Modern kazan veya kaybet Temel özellikleri ve yetenekleri Sınırlı bakış açısı Objektiflik, herkes için iyi bir yaşam, özgürlük, mutluluk, demokrasi. Rasyonel, ihtiyatlı, mesafeli, soğuk, başarı ve statüden güç alan, çevreye karşı az hassasiyet, kaybedenleri sevmez. Kepler, Copernicus, Newton, Galileo, Columbus

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

6. Yeşil Çoğulcu/Postmodern duyarlı veya ilgisiz Temel özellik ve yetenekleri Sınırlayıcı bakış açıları Eşitlik, duyarlılık, merhamet, yargısızlık, bütünsellik, çevreye duyarlılık, dişil gücü onurlandırma, hayvan hakları, cinsel özgürlük, çok eşlilik. Çok kafa yorar ancak karara varmakta zorlanır, doğal ve zorba hiyerarşileri birbirine karıştırır, eylemsel çelişkiler, erkeği ve eril gücü marjinalize eder, dişil gücü yüceltir/Tanrıça imajı. Yeni nesil narsizm görülür.

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

7. Sarı Integral bütünleşme veya bölünme Temel özellik ve yetenekleri Sınırlı bakış açıları Gelişim sürecinde kendisi de dahil olmak üzere önceki tüm seviyelerin önemini kabul eder. Kendi değerlerini başkalarına dayatmaz. Bilgi ve yetkinlik rütbe, güç, cinsiyet veya statünün yerini alır. Esneklik, spontanlık ve işlevsellik en yüksek öncelik haline gelir. Özellikle Yeşile karşı öfkeli, şüpheci, ihtiyatlı, mesafeli, fırsatçı, manipulatif, fazla analitik ve kibirli. Çok yaşadığını ve çok gördüğünü düşündüğü için çabucak sıkılabilir ve cesareti kırılır. Çoğunlukla yalnız hisseder.

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

8. Turkuaz Postintegral somut veya kavramsal Temel özellik ve yetenekler Sınırlı bakış açıları Şekillenme, tam kavrayış, tantrik, tekil olmayan derin ekoloji. Birlikte yaratmak ve üretmek ile ilgili arzu, bir partner veya başkaları ile evrensel amaçlara hizmet etmek. Egosunu aşmak söz konusu olduğunda radikal. Ruhani üstünlük ve evrimsel elitizm duyguları. Gurular / öğretmenler kör noktalar ve düzensiz gelişim hakkında ihmalkar. Sürdürülebilir organizasyon yapıları yaratılamıyor.

Uyumluluk Matrisi

Aynı bilinç düzeyinde iletişim, kadın/erkek farklılıklarını göz önüne alma Turkuaz – Ko-Kreatif Teal – Geçerlilik iddiaları (Gerçek, Doğruluk) Yeşil – Barış topluluğu Orange – Rasyonel Win-Win Amber – Mitik Rolller/Kurallar Kırmızı – Tartışma ve kavga Mor – Zorba ve kurban