Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“ UFRS İLE UYUMLU FİNANSAL RAPORLAMA ÜZERİNE BAZI GÖZLEMLER: TÜRK VE AVRUPA SİGORTA ŞİRKETLERİ ” Dr. Can Öztürk 1 Ankara, 6-7 Haziran.
Advertisements

ÖĞRETİM ÜYESİ YETİŞTİRME PROGRAMI 2547 SAYILI KANUN’UN 39. MADDESİ UYARINCA BAŞKANLIĞIMIZCA VERİLEN DESTEKLER YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
TÜRKİYE ENDOKRİNOLOJİ VE METABOLİZMA DERNEĞİ EN İYİ GENÇ ARAŞTIRICI ÖDÜLÜ-2010.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
TTH Türkiye; EIF tarafından BST Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu ve Avrupa Komisyonu Bölgesel Politika Genel Müdürlüğü işbirliğinde tasarlanmıştır.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Bitlis Eren Üniversitesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Kaynak Gösterme Teknikleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Farabi Değişim Programı
Tezin Olası Bölümleri.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Marmara Üniversitesi Kütüphane Bibliyometri Uygulamaları
Kültürel Bellek Çalışmalarının Görsel Bir Haritası Güleda Doğan
Bilgi Yönetimi ve Matematik Kümeler
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

Güleda Doğan gduzyol@hacettepe.edu.tr Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar Güleda Doğan gduzyol@hacettepe.edu.tr Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Sıralamalara atfedilen değer Sorun Sıralamalara atfedilen değer Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

150-200 bandında Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

775 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Sırasıyla THE 2018 ve 2019 sıralamaları Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Gerçekten öyle mi? University of Groningen Durham University QS - 120, CWUR, SIR, US - 101 Durham University THE 114 URAP 257 ARWU 201-300 NTU 284 CWUR 192 US 185 Durham QS 74 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Auckland University of Tech. US 585 > %46,8 ARWU’da yok THE 301-350 Tablo QS için Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Gerçekçi bir hedef mi? URAP 534 CWUR 775 THE 201-250 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Veri kaynağı değişikliği THE 2015-2016 sıralaması WoS > Scopus Kaynak: IREG, 2016 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Üniversite 2013-2014 (400) 2014-2015 (400) 2015-2016 (800) Boğaziçi 2013-2014 (400) 2014-2015 (400) 2015-2016 (800) Boğaziçi 199 139 501-600 Sabancı - 182 351-400 ODTÜ 201-225 85 İTÜ 165 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Berlin Prensipleri Sıralamaların amaç ve hedefleri, nasıl algılanması gerektiği Ölçütlerin tanımlanması ve ağırlıklandırılması Veri toplama ve işleme ile sıralama sonuçlarının sunumu 2006, IREG > Sıralamalara bir standart getirmek ve sıralamaların kalitesini artırmak Kaynak: IREG, 2016 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Uygulanıyor mu? Ağırlıklandırma gerekçesi > YOK Ham veriler > Çok büyük kısmı için erişilebilir değil! THE > ölçüt bazlı puanlar YOK Metodolojik ayrıntı > Aynı hesaplamalarla aynı sonuçlara ulaşmak Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Neden yokuz? Nasıl girebiliriz? Türkiye’deki durum Neden yokuz? Nasıl girebiliriz? 30 Ekim 2018 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

TÜBİTAK 2011 BTYK 23. toplantı "üniversite sıralama sistemleri akademik kalitenin önemli bir göstergesi" "iyi tasarlanmış bir sıralamanın kamunun hesap verebilirliği açısından etkili bir araç olarak hizmet edebileceği" Kaynak: TÜBİTAK BTYK, 2011 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

YÖK "2 Ekim 2014 itibariyle misafir araştırmacı olarak yurt dışına gönderilecek öğretim elemanları için kabul alınan üniversitenin THE, URAP, ARWU ve QS tarafından yapılan genel sıralama ya da alan sıralamalarında son üç yıl içinde ilk 500 listesinde yer almış olması" Kaynak: YÖK, 2014 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Erciyes Üniversitesi "Yard. Doç. kadrosuna ilk kez atanacaklar için, uluslararası akredite bir kuruluşun (QS, ARWU vb) yaptığı sıralamada ilk 500 arasına giren yurt dışındaki bir üniversitede doktora (veya uzmanlık) yapmış ve denkliği onaylanmış olanlarda herhangi bir kriter aranmaz" Kaynak: Erciyes Üniversitesi, 2017 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Hacettepe Üniversitesi "Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Kriterlerinde toplam puan hesaplanırken en az bir ay süreli bilimsel etkinliklerin dikkate alınacağı, yurt dışı akademik çalışmanın THE ya da ARWU sıralamalarında gidilen tarihte ilk 200’e giren bir üniversitede yapılması gerektiği" Kaynak: Hacettepe Üniversitesi, 2017a, 2017b Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

"THE ya da ARWU" Kaynak: Doğan, 2017, s. 110 2015 yılı İlk 100 için benzerlik 0,53 Kaynak: Doğan, 2017, s. 110 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Konumdaki değişkenlik Utrecht University NTU 35, URAP 276 École Normale Supérieure QS 23, URAP 446 Darthmouth College CWUR 44, URAP 322 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017, s. 172 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Konumdaki değişkenlik King Abdulaziz University ARWU 170, URAP 179, CWUR 995 Keio University CWUR 34, THE 599 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017, s. 172 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Aynı sıralamada durum nasıl? Osaka City University CWUR 2014 > 150 CWUR 2015 > 474 University of Science and Technology of China THE 2010 > 49 THE 2011 > 192 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Aynı sıralamada durum nasıl? King Abdulaziz University URAP 2010 > 1213 URAP 2015 > 179 King Saud University URAP 2010 > 910 URAP 2015 > 197 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Sorular Hal bu iken üniversite sıralamalarına güvenilebilir mi? Metodolojik ayrıntılara ne kadar dikkat ediyoruz? Sıralamada iyi konuma sahip olmak mı, "iyi" olmaya çalışmak mı? 2015 yılı Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Güleda Doğan gduzyol@hacettepe.edu.tr Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar Güleda Doğan gduzyol@hacettepe.edu.tr Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara

Kaynakça Doğan, G. (2017). Akademik performans odaklı uluslararası üniversite sıralama sistemlerinin genel sıralamalarına ve ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi. Erişim adresi: http://www.bby.hacettepe.edu.tr/akademik/guledadogan/tez_guleda-dogan_forWeb-7-6-2017(1).pdf Erciyes Üniversitesi, Personel Daire Başkanlığı. (2017). Erciyes Üniversitesi Akademik Yükseltme ve Atama Kriterleri. Erişim adresi: http://personeldb.erciyes.edu.tr/AltMenu/Personel-Daire-Baskanligi/19/0/3 Hacettepe Üniversitesi. (2017a). Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Kriterleri (Ankara Devlet Konservatuvarı ve Güzel Sanatlar Fakültesi Hariç). Erişim adresi: https://www.hacettepe.edu.tr/akademik/atama/2015sonrasi_GENELKRiTERLERYOKGonderilen230315.pdf Hacettepe Universitesi. (2017b). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Kriterleri. Erişim adresi: https://www.hacettepe.edu.tr/akademik/atama-kriterleri_2015oncesi IREG. (2016). Berlin principle on ranking higher education institutions. Erişim adresi: http://ireg- observatory.org/en/index.php/berlin-principles-english TÜBİTAK BTYK. (2011). Üniversitede yenilikçiliğin ve girişimciliğin tetiklenmesi amacıyla politika araçlarının geliştirilmesi [2011/104], Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu 23. Toplantısı. Erişim adresi: http://tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//BTYPD/BTYK/btyk23/ 2011_104.pdf YÖK. (2014). Öğretim üyesi ve araştırmacı yetiştirilmesi amacıyla yurtdışına gönderilecek öğretim elemanlarına sağlanacak destekler ile diğer hususlara ilişkin esas ve usuller. Erişim adresi: http://www.yok.gov.tr/documents/202887/204919/39+Destekler+Us%C3%BCl+ve+Esas/9de24593-023f-4a4b-8177- 0a04064ee7f7 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara