E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Advertisements

- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
OKUL ÖNCESİNDE.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Yaratıcı Proje Fikirleri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU ELAZIĞ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

E-TWINNING NEDİR? E-Twinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. Bu topluluğa www.etwinning.net adresinden ulaşılmaktadır.

E-TWINNING NEDİR? İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek ve paylaşmak amacıyla Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan okul yöneticileri ve öğretmenlere yönelik bir platform sunmaktadır.

E-TWINNING NEDİR? Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa'da okul işbirliğini teşvik etmektedir.

E-TWINNING’IN AMAÇLARI E-Twinning faaliyeti temelde Avrupa’nın farklı ülkelerinden öğretmenlerin, deneyimlerini paylaşıp, fikir alış verişinde bulunabileceği çevrim içi bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Projelerde teknolojinin eğitime adaptasyonu ve eğitim süreçlerinde uygun şekilde kullanımı temel amaçlardan biridir.

E-TWINNING’IN ÖĞRETMENLER İÇİN FAYDALARI Avrupa ülkelerinde gerçekleşen eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olma, Yabancı dil pratiğini geliştirme, Bilişim teknolojilerini derslerinde etkin biçimde kullanabilme, Derslerini öğrencilerin daha fazla motive olmasını sağlayarak, daha eğlenceli hale getirebilme, Mesleki açıdan kendini geliştirebilme.

2013 yılında Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından yapılan 770 öğretmenin katıldığı araştırma sonuçlarına göre: Katılımcı öğretmenlerin %86,3’ü eTwinning projelerinin teknolojiyi kullanma becerilerini artırdığını, %89,5’i derslerde farklı öğrenim yöntemleri kullanmaya teşvik ettiğini, %90,3 iş motivasyonunu artırdığını, %90,9’u alanıyla ilgili bilgilerini güncellemesini sağladığını, %95’i yeni ve yaratıcı projeler üretmeye teşvik ettiğini belirtmiştir.

E-TWINNING’IN ÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALARI Derse daha fazla motive olma, Başka ülkelerden akranları ile iletişim kurarak, farklı kültürleri tanıma, Yabancı dilde iletişim kurabilme, Web teknolojilerinin eğitim amacıyla da kullanabileceğini fark etme, Projede yer aldığı için derslere daha etkin katılma.

E-TWINNING PORTALI

E-TWINNING PROJE PLANLAMASI E-Twinning’de yer alan Avrupa Ülkelerinden her hangi biri ile proje başlatabilirsiniz. eTwinning projelerinde resmi olarak herhangi bir zaman sınırlaması yoktur. Yılın her hangi bir zamanında başlatılabilirler. Süreleri genellikle 6 ay ila 1 yıl arasıdır. Projeye başlayacağınız öğretmenin mutlaka sizin bağlantı kişilerinizden biri olması gerekir(Contact List).

E-TWINNING PROJE PLANLAMASI Projenin çok karmaşık olması iyi bir proje olduğu anlamına gelmez. PROJEYİ OLABİLDİĞİNCE BASİT TUTUN. Projenin uyguladığınız müfredat ile uyumlu olması gerekmektedir. PROJE KONUNUZU ÖĞRETTİĞİNİZ KONULARDAN SEÇİN. Projenizi ve süreçlerini okulunuzun ve öğrencilerinizin gerçeklerini göz önüne alarak planlayın. Mesela okulunuzda internet bağlantısı yeterli değilse, proje etkinlikleri arasında online görüşmenin yer alması sorun olabilir. PROJENİZİ PLANLARKEN GERÇEKÇİ OLUN.

E-TWINNING PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ Her projenin bir Twinspace’i vardır. E-Twinning projesi başladığı an, sistem proje etkinliklerinin yürütüleceği, projeye ait bir Twinspace alanı oluşturur. Bu alan proje faaliyetlerinin yürütüleceği alandır. Öğrenciler ile öğretmenler arasında bilgi alışverişi yapmak için Twinspace kullanılmaktadır.

TWINSPACE

E-TWINNING PROJELERİNDE OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 1-Proje ortak hedeflere sahip olmalı ve plan kapsamında olmalıdır. 2-Proje uygulayıcısı öğretmenlerin projeye önemli katkıları olmalıdır. 3-Proje aktivitelerinde öğrenciler aktif biçimde yer almalıdır. 4-Etkili bir işbirliğine yer vermek şarttır. 5-Proje sonuçları gözle görülebilir olmalıdır.

E-TWINNING PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ E-twinning projeleri değerlendirilirken 6 ölçüt göz önünde bulundurulmaktadır:

PROJE BAŞARI ÖLÇÜTLERİ 1: Pedagojik Yenilik 2: Öğretim Programına Uyum 3: Okullar arası İletişim ve Bilgi Paylaşımı 4: Ortak Okullar Arası İşbirliği 5: Teknoloji Kullanımı 6: Sonuçlar, Etki ve Belgeleme

E-TWINNING BAŞARI ÖDÜLLERİ ULUSAL KALİTE ETİKETİ AVRUPA KALİTE ETİKETİ AVRUPA ÖDÜLÜ

1.ULUSAL KALİTE ETİKETİ E-Twinning projenizin ek bir başarı işaretini hak ettiğini düşünüyorsanız, eTwinning masaüstünde bulunan «Etiketler» bölümünde yer alan Ulusal Kalite Etiketi için başvuruda bulunabilirsiniz. Her ülkenin Ulusal Destek Servisi (NSS), Ulusal Kalite Etiketi için okullar tarafından yapılan başvuruları değerlendirir.

ULUSAL KALİTE ETİKETİ ALMAK İÇİN GEREKLİ OLAN KRİTERLER 1. Projenin ortak amaçları ve ortak bir planı olmalıdır. 2. Proje, bitirilmiş ya da en son aşamasında olmalıdır. 3. Başvuran öğretmenin, projeye önemli bir katkıda bulunmuş olması gerekir. 4. Belirli ölçüde iş birliği yapılmış olmalıdır. 5. Proje sonuçlarının görünür olması gerekir.

2. AVRUPA KALİTE ETİKETİ  Avrupa Kalite Etiketi, yılda sadece bir defa verilmekte ve eTwinning Portalı üzerinden duyurulmaktadır. Avrupa Etiketi için başvuru yapılmamaktadır.

AVRUPA KALİTE ETİKETİ İÇİN GEREKLİ OLAN KRİTERLER 1. Bir tarama sürecinden sonra, en az iki Ulusal Destek Servisi tarafından Avrupa Kalite Etiketi için önerilmiş olması. 2. En az iki ortağın daha önce Ulusal Kalite Etiketini almış olması.

AVRUPA ÖDÜLÜ Sadece Avrupa Kalite etiketi almış olan bir projenin ortakları Avrupa Ödülü için başvurabilir ve bu ödüle sahip olabilirler. Projeler, eTwinning Ödülleri için sadece bir defa başvurabilirler. Ancak, zaman içinde önemli bir gelişim göstermiş olan projeler, ilgili Ulusal Destek Servislerinin takdirine bağlı olarak ikinci kez başvurabilirler.

AVRUPA ÖDÜLÜ KATEGORİLERİ Mevlana Kültürlerarası Anlayış Ödülü  İkinci Dil olarak İngilizce Ödülü Marie Curie Ödülü İspanyol Dili Ödülü Fransız Dili Ödülü