BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

YAYIN TARAMA VE VERI TABANLARI Tacettin İnandı. Kapsam Veri tabanı Sınıflandırmalar İndeksler Atıflar.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
YAPAY SİNİR AĞLARINA GİRİŞ. Yapay Sinir Ağlarının Genel Tanımı İnsan beyninin özelliklerinden olan öğrenme yoluyla yeni bilgiler türetebilme, yeni bilgiler.
DONANIM VE YAZILIM.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
İŞLETİM SİSTEMLERİ ISE 206 DR. TUĞRUL TAŞCI. Dersin Amacı Bilgisayar sistemlerinin temel organizasyonunu tanımak İşletim sistemlerinin ana bileşenlerini.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DONANIM VE YAZILIM.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Yazılım Mühendisliğine Giriş Ders Notu I
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
YAZILIM (SOFTWARE).
İŞLETİM SİSTEMLERİ ISE 206 Dr. Tuğrul TAŞCI.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Akademik Yılı Güz Dönemi Sistem Analizi ve Tasarımı I Dersi
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİLİŞİM SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ (2016)
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
DOSYA BÜYÜKLÜKLERİ İkili Sistem Dosya Büyüklükleri ve Hesaplamalar
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Temel Bilgisayar Bilgileri
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Arduino ile Köprülü Vinç Kablosuz Kontrolü
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
UZAKTAN EĞİTİM.
CS0: TOBB ETÜ’DE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ DERSİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİL 112 Programlamaya Giriş
İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektronik ve Otomasyon Bölümü Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı Akademik Yılı.
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
BLGM471 Özdevinirler Kuramı
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Hata ayıklama da denilen programlama hatalarını bulma ve düzelme işlemine ne denir? a) Veri b) Yazılım c) Bug d) Debugging e) Donanım.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş Ankara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

Computer Science: An Overview, J. Glenn Brookshear DERS KİTABI İngilizce Computer Science: An Overview, J. Glenn Brookshear 9th Edition

DERS KİTABI Türkçe Çeviri Computer Science: An Overview, J. Glenn Brookshear

Dersin Amacı Bu ders; Bilgisayar bilimi için bilimsel temel oluşturmayı amaçlamaktadır.

Dersin Ana Konu Başlıkları Giriş Veri Depolama Veri İşleme İşletim Sistemleri Ağ ve İnternet Algoritmalar Programlama Dilleri Yazılım Mühendisliği Veri Soyutlamaları Bilgisayar Grafikleri Yapay Zeka Hesaplama Teorisi

Bölüm 0-Giriş Bu başlangıç bölümünde bilgisayar biliminin kapsamı değerlendirilecek, tarihi bir perspektif geliştirilecektir. Bunların sonucunda da bundan sonraki süreçte başlatılacak çalışmalara temel oluşturması amaçlanmaktadır.

Bölüm 0-Giriş Bu bölümde ele alınan konular; Algoritmanın rolü Hesaplamanın tarihçesi Bu derste yapılacak çalışmaların hatları Bilgisayar Bilimlerini kapsayan temalar

Bölüm 1: Veri Depolama Bu bölümde bir bilgisayardaki veri depolama ve veri gösterimi ile ilgili konuları göz önünde bulunduracağız. Değerlendireceğimiz veri tipleri; metin sayısal değerler, görüntüler, ses ve videoyu içermektedir. Bu bölümdeki bilgilerin çoğu aynı zamanda dijital fotoğrafçılık, ses/görüntü kaydetme ve oluşturma ve uzun mesafe iletişim gibi geleneksel hesaplamadan farklı alanlarla ilgilidir.

Bölüm 1: Veri Depolama Bu bölümde ele alınan konular Bitler ve depolanmaları Ana bellek Yığın depolama Bit desenleri olarak bilgi gösterimi

Bölüm 2: Veri İşleme Bu bölümde, bir bilgisayarın veriyi nasıl işlediğini ve yazıcı, klavye gibi çevresel birimlerle nasıl haberleştiğini öğreneceğiz.

Bölüm 2: Veri İşleme Bu bölümde ele alınan konular; Bilgisayar mimarisi Makine dili Program yürütme

Bölüm 3: İşletim Sistemleri Bu bölümdeki amacımız işletim sistemlerinin neyi nasıl yaptığını anlamaktır.

Bölüm 3: İşletim Sistemleri Bu bölümde ele alınan konular; İşletim sistemlerinin tarihçesi İşletim sistemi mimarisi Bilgisayar aktivitelerini koordine etmek Güvenlik

Bölüm 4: Ağ ve İnternet Bu bölümde ağ olarak bilinen, bilgi ve kaynak paylaşımı için bilgisayarların nasıl birbirlerine bağlandığını ele alacağız. Burada öne çıkan konu internet olarak bilinen ağların dünya çapındaki ağ şebekesi olacaktır.

Bölüm 4: Ağ ve İnternet Bu bölümde ele alınan konular; Ağ temelleri Dünya çapında ağ Güvenlik

Bölüm 5: Algoritmalar Bu bölümde; giriş bölümünde özetle anlatılacak olan algoritmaları daha detaylı incelemektir.

Bölüm 5: Algoritmalar Bu bölümde ele alınan konular; Bir algoritma kavramı Algoritma gösterimi Algoritma keşfi İteratif yapılar Özyinelemeli yapılar Verimlilik ve doğruluk

Bölüm 6: Programlama Dilleri Bu bölümde programlama dilleri üzerinde bilgilendirme yapacağız.

Bölüm 6: Programlama Dilleri Bu bölümde ele alınan konular; Tarihsel bakış Geleneksel programlama kavramları Yordamsal birimler Dil uygulaması Nesne yönelimli programlama

Bölüm 7: Yazılım Mühendisliği Bu bölümde, karmaşık yazılım sistemlerinin geliştirilme sürecinde karşılaşılan problemleri inceleyeceğiz. Konu yazılım mühendisliği olarak adlandırılmaktadır.

Bölüm 7: Yazılım Mühendisliği Bu bölümde ele alınan konular; Yazılım mühendisliği bilim dalı Yazılım yaşam döngüsü Yazılım mühendisliği metodojileri Modülerlik İş araçları Kalite güvencesi Dökümantasyon İnsan-makine arayüzü Yazılım sahipliği ve yükümlülük

Bölüm 8: Veri Soyutlamaları Bu bölümde bilgisayar ana belleğinin sakladığı hücre-hücre organizasyonunun dışında veri ayarlamalarının- diğer bir deyişle veri yapılarının nasıl gerçekleştirileceğini inceleyeceğiz.

Bölüm 8: Veri Soyutlamaları Bu bölümde ele alınan konular; Temel veri yapıları İlgili kavramlar Veri yapılarının gerçekleştirilmesi Kısa bir durum çalışması Özelleştirilmiş veri tipleri Sınıflar ve nesneler

Bölüm 9: Veritabanı Sistemleri Bir veritabanı sistemi, büyük bir veri bütününü kullanıcıların kendilerine faydalı olabilecek bilgileri aramalarına olanak tanıyan ve ilgili bilgiyi çekip çıkarmalarına yardımcı olabilecek soyut araca çeviren bir sistemdir. Bu bölümde bu konular üzerinde duracağız.

Bölüm 9: Veritabanı Sistemleri Bu bölümde ele alınan konular; Veritabanı temelleri İlişkisel model Veri madenciliği Veritabanı teknolojisinin sosyal etkileri

Bölüm 10: Bilgisayar Grafikleri Bu bölümde, film ve etkileşimli video yapımında ciddi bir etkisi olan, bilgisayar grafikleri alanını inceleyeceğiz.

Bölüm 10: Bilgisayar Grafikleri Bu bölümde ele alınan konular; Bilgisayar grafiklerinin kapsamı 3D grafiklere genel bakış Modelleme Görsel gerçekleme Animasyon

Bölüm 11: Yapay Zeka Bu bölümde, bilgisayar bilimlerinin yapay zeka olarak bilinen dalını keşfediyoruz. Bu alan nispeten genç olmasına rağmen, şimdiye kadar şaşırtıcı sonuçlar üretmiş durumdadır. Elektronik oyun gösteri yarışmacıları, öğrenir ve akıl yürütür gibi görünen bilgisayarlar örnekler arasındadır.

Bölüm 11: Yapay Zeka Bu bölümde ele alınan konular; Zeka ve makineler Algı Akıl yürütme Diğer araştırma alanları Yapay sinir ağları Robotik

Bölüm 12: Hesaplama Teorisi Bu bölümde bilgisayar bilimlerinin teorik temelleri incelenecektir. Bu bölümdeki bilgiler bir anlamda bilgisayar bilimine gerçek bir bilim durumunu vermektedir.

Bölüm 12: Hesaplama Teorisi Bu bölümde ele alınan konular; Fonksiyonlar ve hesaplamaları Turing makineleri Evrensel programlama dilleri Hesaplanamaz bir fonksiyon Problemlerin karmaşıklığı