MİMARİ PROJE V--KAVRAMLAR;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
23 Haziran 2014 Gazi Gelecektir. Birimi Makale IF 0,1-0,5 Makale IF 0,51- 1,00 Makale IF 1,01- 2,00 Makale IF 2,01- 5,00 Makale IF 5,01- 10,00 Makale.
Advertisements

PLANLAMA 2 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
YGS ne demektir? YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir. YGS 1,2 : Sayısal puanla öğrenci alan bölümler içindir. YGS 3,4 : Sözel puanla öğrenci alan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Drama etkinlikleri planlanırken;
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İl Temsilcisi Başvuru ve Değerlendirme Sistemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİTOLA veya MANASTIR Evet, yurtdışı seyahatimden sunum için bu şehri neden seçtiğimi bu resimlerde göreceksiniz. Şehir merkezindeki yayaların kullandığı.
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MİMARİ PROJE VI--KAVRAMLAR;
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

MİMARİ PROJE V--KAVRAMLAR; SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, KALİTELİ ZAMAN, KENTLE İLETİŞİM, DOĞAL YAŞAM, ESNEKLİK

KLÜ MİMARLIK FAK. MİM. BÖL KLÜ MİMARLIK FAK. MİM.BÖL. EĞİTİM KAMPÜSÜ TASARIMI ( ORTAOKUL + LİSE)   Ortaokul +Lisenin eğitim türü OLARAK; *GÜZEL SANATLAR LİSESİ, *FEN LİSESİ, *SOSYAL BİLİMLER LİSESİ *MESLEK LİSESİ seçeneklerinden birisi belirlenecektir. Ayrıntılı bina ihtiyaç programı; kapalı alan yaklaşık 7000 m2 olmak üzere, öğrenci tarafından asgari yapım Standartları Kılavuzu’ na göre hazırlanacaktır.

YER: Tasarım için, Lüleburgaz- Silivri arasında öğrenciler tarafından belirlenecek yeterli büyüklükteki arsalardan yararlanılacaktır. İNCELENECEK BAŞLICA KAYNAKLAR: Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları, YEM Yayınları, 2016 Karabey, H., 2004, Eğitim Yapıları, Literatür Yay, İstanbul MEB, 2015, 2015 Eğitim Yapıları Asgari Tasarım Standartları Kılavuzu, Ankara MEB, 2015, Okul Bahçeleri Düzenleme İlkeleri, İhtiyaç Programları Açıklamaları Ve Örnek Projeler Tanka, S., 2015, Eğitim Yapılarının Esneklik Kavramı Bağlamında Değerlendirilmesi, M.S.Güzel San.Üniv. FBE, Y.Lisans Tezi, İstanbul Bu kaynaklarla birlikte dergi, internet ve diğer basılı kitap, makale, bildiri, vbn. Yayınlar.

TASARIMA İLİŞKİN İLKESEL YAKLAŞIMLAR Tasarlanacak “Eğitim Kampüsü” teknolojinin getirdiği en son yenilik ve olanakları kullanabilmelidir. Belirlenen arsa ile yapılı çevre/ topoğrafya ilişkisi iyi kurulmalıdır. İklim kuşağına uygun mekânsal çözümler üretilmelidir. Doğal ve yerel yapı malzemelerinin kullanılabilirliği araştırılmalıdır. Tasarımın tüm aşamalarında “Herkes için tasarım” kriterleri göz önünde bulundurulmalıdır. Tasarım, kent ile etkin bir araç trafiği ilişkisini kurarken; alana ve binaya giriş-çıkışlarda “Güvenlik” konusu önemle ele alınmalıdır. Tasarımda sürdürülebilir kaynakların kullanımı dikkate alınmalıdır. Tasarımda dönüştürülebilir/ kullanışlı esnek mekan, mekanlararası ilişki ve sirkülasyon iyi çözümlenmelidir. Öğrenciler tasarımlarının tema/tasarım/senaryo ilişkisini bir “tasarım raporu” ile açıklamalıdır. Tasarım aşamasında gerekli yönetmelikler dikkate alınmalıdır. Eğitim yapıları; Ortaokul ve Liseler : Bodrum + Zemin + 3 Kat olmalıdır. Tasarım sürecinde belirlenecek programda dolaşım/sirkülasyon alanı en az %20 oranında toplam inşaat alanına katılacaktır.