Arttırma Sonrası Konuşmalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
Advertisements

AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
PUAN HESABI Puan hesabı, bir konuşma yapmaya hazırlanan her oyuncunun vazgeçilmez silahıdır. Pierre Albarran tarafından ortaya atılıp yaygınlaştırılmış.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI
İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.
ŞLEMLER VE MODERN KONVANSİYONLAR
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
Standart Normal Dağılım
Prof. Dr. Halil İbrahim Karakaş
TOP TUTMA Bir oyuncu tarafından, durarak, yürüyerek, koşarak ve sıçrama suretiyle, yerde yuvarlanan, potada seken ve pas olarak gelen topların tek veya.
Sürekli Olasılık Dağılımları
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİNİN OLASILIK YOĞUNLUK FONKSİYONLARI
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
Davranış Testi Oyunumuza başlıyoruz. Bay Kemal’in yerinde olduğumuzu düşünerek oynayacağız. Haydi sana iyi şanslar.
Oyun Kuramına Giriş.
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Oyunlar.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Kİ-KARE DAĞILIMI VE TESTİ
REHBERLİK SERVİSİ.
MİKRO İKTİSAT PROBLEM ÇÖZÜMLERİ 24 Aralık 2008
SAFAH MALİYET YÖNTEMİ MALİYET YÖNTEMLERİ Prof. Dr. İbrahim Lazol
500’ DEN BİRAZ FAZLA ÇALIŞANI OLAN VE BU ÇALIŞANLARIN ŞİMDİ OKUYACAĞINIZ SUÇLARI İŞLEDİĞİ BİR KURUM DÜŞÜNÜN ?????...
MERKEZ HAKEM KURULU İL GÖZLEMCİ RAPORLARI EYLÜL 2015.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
Bulanık Mantık Kavramlar:
TAGUCHİ DENEY TASARIMLARI ıı.
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
Oyunlar. Giriş YZ da oyunlar 3 sınıfa ayrılarak incelenir. – Rasgele sonuçlu (tavla vb) – Ustalık gerektiren (futbol, golf vs) – Stratejik (satranç,dama,
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER. Profesyonel Ortam.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Şimdi buradasınız: Girişim ile ilgili çalışmalar> Tanı ve tarama > Prognoz, Nedensellik, Etiyoloji, Zarar > Sistematik Derlemeler & Meta-analizler >
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Zekâ Oyunları.
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
Hipotez Testinde 5 Aşamalı Model
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
YKS 2018 TERCİH SÜRECİ
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Deklarasyonun Amaçları
Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Üste konuşmalar (Overcall)
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
1.6.Çoklu kıyaslama testleri
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
TEST.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar

Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar Elinizi Yeniden Değerlendirmek Bu derste, partneriniz sizin renginizi arttırdığında takip etmeniz gereken prosedürler açıklanacak. Her bir olası durum için puan hesaplama tablolarını hatırlamak yerine her bir durumu muhakeme etmeyi öğrenmeniz, hem daha kolay hem de briç eğitiminizde daha verimli olacaktır. Böylece doğru düşünme yöntemini öğrenecek ve mantıksal olarak doğru deklare verebileceksiniz.  Elinizi Yeniden Değerlendirmek Eğer bir koz kontratında deklare veren tarafsanız ve kozunuzda en az beş karta sahipseniz ek puanları hesaba katabilirsiniz. Uygulanabilir olması halinde aşağıda puanlar elinizin başlangıçtaki puanlarına eklenebilir Eğer bunlara sahipseniz  Bu puanları ekleyebilirsiniz  5+ koz Eğer 5 kart vaat edilmemişse 1 puan 5 kartın üzerindeki her bir kart için 2 puan 4+ yan renk 3 kartın üzerindeki her bir kart için 1 puan

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar Örneklerle açıklamak için 1'den 4'e kadar verilen ellerde oyunu  sırasıyla ile 1 ,1 -,1 ve 1 açtığınızı ve partnerinizin renginizi artırdığını varsayalım: 1. A Q 8 2 K 9 7 8 K 10 8 6 2 1. 14 başlangıçta + 1 beşinci trefl için + 1 dördüncü pik için = 16 puan.

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar 2. A J 4 A K 2 Q 9 8 7 5 4 10 2. 16 başlangıçta + 1 beşinci karo için + 2 altıncı karo için = 19 puan. 3. A 8 3 A Q 8 7 5 4 8 4 K 7 3. 15 başlangıçta + 2 altıncı kör için = 17 puan (5. kör başlangıçta vaat edilmişti).

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar 4. A K 6 3 2 ---- K 10 2 A 9 6 5 4 4. 17 başlangıçta + 1 dördüncü trefl için + 1 beşinci trefl için = 19 puan. Majör Renk Arttırmasından Sonra  Eğer partneriniz majör renginizi artırmışsa şanslı gününüzdesiniz demektir! Doğru koz rengini buldunuz; şimdi geriye kalan tek soru hangi seviyede deklare vereceğinizdir. Bu, partnerinizin gösterdiği puan aralığına kendi puanlarınızı (yeniden değerlendirme sonrasındaki) ekleyerek belirlenir. İlk olarak puanlarınızı partnerinizin maksimumuna ekleyin. Bu toplam 26' dan daha az ise zona ulaşılamayacak demektir ki bu durumda pas demelisiniz. Böylece doğru kontratta olacaksınız ve eğer daha yüksek seviyede deklare verseydiniz muhtemelen batacaktınız.

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar Majör Renk Arttırmasından Sonra  Daha sonra puanlarınızı partnerinizin minimumuna* ekleyin. Eğer bu toplam 26' dan az ise zon mümkün olabileceğinden arttırılan majör rengi üç seviyesinde deklare ederek partnerinizi zona davet edin. Bu durumda partneriniz, göstermiş olduğu puan aralığının üst limitinde ise dört deklare etmeli aksi halde pas geçmelidir. Eğer sizin puanlarınız ile partnerinizin minimumu 26 veya üzerinde ise zon kesin demektir. Bu durumda bir şilem şansı söz konusu olmadıkça (ders 11'e bakın) arttırılan majör rengi dört seviyesinde deklare etmelisiniz.  Majör renk arttırması sonrasındaki rebidler aşağıda özetlenmektedir: Zon (oyun) Deklare Yakalanamaz Pas Mümkün Arttırılan majör 3 seviyesinde Kesin Arttırılan majör 4 seviyesinde *Partnerin minimumunu hesaplarken eğer gösterdiği puan aralığı  dört veya daha fazla ihtimal içeriyorsa en kötü olasılık üzerinden hesap yapmanız gerekmez. Örneğin eğer partner 6-10 puan (beş ihtimal var) göstermişse minimumunu 7 puan olarak düşünün.

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar Minör Renk Arttırmasından Sonra  Eğer partneriniz minör renginizi arttırmış ise minör-renk kontratlarının düşük öncelikli olması sebebiyle durum biraz daha karışıktır. Eğer minör renkte oyun deklare etmeyi umuyorsanız min. 29 puana ihtiyacınız vardır. Fakat bekleyin! Sadece 26 puan gerektiren bir üç sanzatu deklare etme şansınız olabilir. Hangisini hedeflemelisiniz? Cevap genellikle elinizin dağılımına bağlıdır. Dengeli bir el ile 26-puanlık zonu amaçlamalısınız. Dengesiz bir el ile sanzatudaki görünüş tatsızdır. Bu sebeple hedefiniz 29 puan olmalı ancak elinizi yeniden değerlendirmeyi de unutmamalısınız.  Eğer zon (hedefiniz her ne ise) ulaşılamaz gibiyse ulaşılan kontratın ideal olmadığı durumlarda bile pas geçmelisiniz. Durumu iyileştirmeye çalışmak dengeyi bozacak ve daha kötü sonuçlara yol açacaktır. Eğer oyun mümkün ancak kesin değilse deklare edilmemiş renklerdeki durdurucular ile (veya 4-3-3-3 dağılım ile) partneri üç sanzatuya davet etmek üzere iki sanzatu deklaresi verebilirsiniz. Veya partneri minör rekte zona davet etmek üzere arttırılmış minörü üç seviyesinde deklare edebilirsiniz. Eğer zon kesinse deklare edilmemiş renklerdeki durdurucular ile (veya 4-3-3-3 dağılım ile) üç sanzatu deklare edebilir veya arttırılmış minör rengi beş seviyesinde konuşabilirsiniz.

Arttırma Sonrası Konuşmalar Ders 10 Arttırma Sonrası Konuşmalar Minör Renk Arttırmasından Sonra  Minör renk arttırması sonrasındaki rebidler aşağıda özetlenmektedir: Zon (oyun) Deklare Yakalanamaz Pas Mümkün 2 NT veya 3 seviyesinde minör Kesin 3 NT veya 5 seviyesinde minör Emin Olamadığınızda... Bazen ya uygun deklare olmadığından yada henüz siz öğrenmemiş olduğunuzdan, elinizi mükemmel olarak tarif edeceğiniz bir deklare bulamadığınız anlar olacak. Bu durumda elinizi en iyi açıklayabilecek deklareyi seçmelisiniz. Ayrıca tereddüt halinde zon deklare edilerek kazanılmış başarılar zon altında kalınanlara oranla daha fazladır. Diğer bir deyişle:  Eğer zon deklare etme kararının sınırındaysanız şansınızı kullanın ve deklare edin.

Ders 10 Test 10 Her bir elde dağıtan olduğunuzu varsayarak açış deklarenizi ve rebidinizi yazın. Her bir durum için partnerinizin cevabı aşağıda verilmektedir. 1. A K Q 2 Q 9 8 7 2 Q 3 10 2 Batı Doğu ---------- 2

Ders 10 Test 10 2. 2 A 8 6 5 K J 8 6 2 A K 2 Batı Doğu ----------

Ders 10 Test 10 3. A K 9 8 7 5 3 A Q 9 2 4 2 Batı Doğu ---------- 2

Ders 10 Test 10 4. K 3 A Q 8 2 K 10 3 A K 5 2 Batı Doğu ---------- 2

Ders 10 Test 10 5. 10 4 A J 9 8 4 K 2 A K Q J 7 Batı Doğu ---------- 2

Ders 10 Test 10 6. A 10 5 4 K J 7 2 Q 9 2 K 3 Batı Doğu ---------- 2

Ders 10 Test 10 Şimdi partnerinizin oyun açtığını ve gösterildiği şekilde rebid yaptığını varsayarak cevabınızı ve rebidinizi yazın.    7. 9 7 5 A Q 9 2 4 2 10 8 4 3 Batı Doğu 1 ------------ -----------

Ders 10 Test 10 8. Q J 9 6 10 4 K Q 7 5 A 8 2 Batı Doğu 1 ----------- ------------

Ders 10 Test 10 9. K J 2 A 8 2 K J 9 6 9 7 5 Batı Doğu 1 ----------- 2 ------------

Ders 10 Test 10 10. 9 7 5 2 A Q 10 7 5 10 8 6 4 Batı Doğu 1 ----------- 3 ------------

Ders 10 Test 10 11. A J 9 7 3 Q 2 4 2 9 7 4 2 Batı Doğu 1 -----------

Ders 10 Test 10 12. 2 A Q 9 8 6 9 8 6 5 J 10 7 Batı Doğu 1 -----------

Bölüm Sonu