ÖĞRENME MODELLERİ 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Farklılaştırılmış Öğretim
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
ASSURE Modeli.
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Psikolojinin Gelişimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Tezin Olası Bölümleri.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÖĞRENME MODELLERİ 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET- OKULDA ÖĞRENME MODELİ ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Öğretimden Yararlanma Y. Öğretimin Niteliği Yetenek Sabır/Sebat Fırsat 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET-TAM ÖĞRENME MODELİ ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ TÖM’ün Değişkenleri TÖM’ün Temel İlke. TÖM’ün Uygulanması TÖM’de Ek Öğrenmeler 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET-ÖĞRENME DURUMLARI MODELİ ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Ö-Ö süreci sonunda K Davranışlar Dayandığı Varsayımlar Zihinsel Beceriler Uygulama Adımları Dikkat Ç. / Hedeften H E / Güdüleme / Önkoşul öğrenmeleri H. / Uyarıcı mat Sun. / Öğrenme rehberliği / Performansı ortaya Ç. / Dönüt V. / Performansı D. / Hatırlama ve transferi G. Farklı öğrenme tür. v. Öğrenme bir örüntü içinde gerçekleşir Farklı öğrenme ürün. farklı ö-ö stratej. ge. Öğrenci yaşayarak öğ Zihinsel beceriler Sözel beceriler Psikomotor beceriler Tutumlar Bilişsel stratejiler İşaret Ö. / U-T ilişkisini Ö / Basit Zincirleme Ö. / Sözel ilişkilendirme / Ayırt etmeyi Ö. / Kavram Ö. / İlke Ö./ Problem Ç. 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET-ÇOKLU ZEKA KURAMI ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Zeka Özellikleri ÇZK’da Öğrenci BD Zeka Türleri ÇZK Sınıf Uygulamaları Zeka Türlerini GE ÇZK’da Ders Planı Öğretim Menüleri 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET-YAPILANDIRMACI ÖĞRENME M ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Bilişsel Yapılandır. Sos-Kültürel Yapılandır. Sos-KY Uygulamalar YS İlkeleri BY Uygulamalar YS Öğretmenler YS Öğrencileri 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET- BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ 1. Beyin paralel işlemcidir, aynı anda pek çok etkinlik yapar. 2. Öğrenme fizyoloji ile ilgilidir. 3. Anlamı araştırma doğuştandır. 4. Anlamı araştırma örüntü yoluyla oluşur. 5. Örüntü oluşturmada duygular önemlidir. 6. Beyin parçaları ve bütünleri aynı zamanda işler. 7. Öğrenme hem çevresel/organsal algıyı hem de odaklanmış dikkati gerektirir. 8. Öğrenme her zaman bilinçli ve bilinçdışı süreçleri içerir. 9. En az iki tür belleğimiz vardır: uzamsal ve mekanik (ezber). 10. Gerçekler uzamsal bellekte yapılandırıldığı zaman en iyi şekilde anlar ve hatırlarız. 11. Öğrenme zorlanma ile zenginleşir, tehdit ile engellenir. 12. Her beyin kendine özgüdür. 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET-PROBLEME DAYALI ÖĞRENME ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ PDÖ’nin Temel Adımları PDÖ’nin Uygulanması PDÖ’de Dikkat EH PDÖ’nin Avantajları PDÖ’nin Sınırlılıkları 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ

ÖZET-İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ İDÖ Becerileri İDÖ Özellikleri İDÖ Dikkat E Hususlar İDÖ Teknikleri ÖTBG TG AB TOT 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ