ÖĞRENME MODELLERİ 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET- OKULDA ÖĞRENME MODELİ ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Öğretimden Yararlanma Y. Öğretimin Niteliği Yetenek Sabır/Sebat Fırsat 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET-TAM ÖĞRENME MODELİ ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ TÖM’ün Değişkenleri TÖM’ün Temel İlke. TÖM’ün Uygulanması TÖM’de Ek Öğrenmeler 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET-ÖĞRENME DURUMLARI MODELİ ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Ö-Ö süreci sonunda K Davranışlar Dayandığı Varsayımlar Zihinsel Beceriler Uygulama Adımları Dikkat Ç. / Hedeften H E / Güdüleme / Önkoşul öğrenmeleri H. / Uyarıcı mat Sun. / Öğrenme rehberliği / Performansı ortaya Ç. / Dönüt V. / Performansı D. / Hatırlama ve transferi G. Farklı öğrenme tür. v. Öğrenme bir örüntü içinde gerçekleşir Farklı öğrenme ürün. farklı ö-ö stratej. ge. Öğrenci yaşayarak öğ Zihinsel beceriler Sözel beceriler Psikomotor beceriler Tutumlar Bilişsel stratejiler İşaret Ö. / U-T ilişkisini Ö / Basit Zincirleme Ö. / Sözel ilişkilendirme / Ayırt etmeyi Ö. / Kavram Ö. / İlke Ö./ Problem Ç. 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET-ÇOKLU ZEKA KURAMI ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Zeka Özellikleri ÇZK’da Öğrenci BD Zeka Türleri ÇZK Sınıf Uygulamaları Zeka Türlerini GE ÇZK’da Ders Planı Öğretim Menüleri 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET-YAPILANDIRMACI ÖĞRENME M ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Bilişsel Yapılandır. Sos-Kültürel Yapılandır. Sos-KY Uygulamalar YS İlkeleri BY Uygulamalar YS Öğretmenler YS Öğrencileri 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET- BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ 1. Beyin paralel işlemcidir, aynı anda pek çok etkinlik yapar. 2. Öğrenme fizyoloji ile ilgilidir. 3. Anlamı araştırma doğuştandır. 4. Anlamı araştırma örüntü yoluyla oluşur. 5. Örüntü oluşturmada duygular önemlidir. 6. Beyin parçaları ve bütünleri aynı zamanda işler. 7. Öğrenme hem çevresel/organsal algıyı hem de odaklanmış dikkati gerektirir. 8. Öğrenme her zaman bilinçli ve bilinçdışı süreçleri içerir. 9. En az iki tür belleğimiz vardır: uzamsal ve mekanik (ezber). 10. Gerçekler uzamsal bellekte yapılandırıldığı zaman en iyi şekilde anlar ve hatırlarız. 11. Öğrenme zorlanma ile zenginleşir, tehdit ile engellenir. 12. Her beyin kendine özgüdür. 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET-PROBLEME DAYALI ÖĞRENME ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ PDÖ’nin Temel Adımları PDÖ’nin Uygulanması PDÖ’de Dikkat EH PDÖ’nin Avantajları PDÖ’nin Sınırlılıkları 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ
ÖZET-İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ İDÖ Becerileri İDÖ Özellikleri İDÖ Dikkat E Hususlar İDÖ Teknikleri ÖTBG TG AB TOT 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ