NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
7. BASAMAK İlişki Yönetimi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
Tehlikeyi Görmek.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SINAV KAYGISI.
Adalet.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DUYGUSAL ZEKA.
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
: HAZIRLAYAN : SUDENAZ DELİOĞLU
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NEDEN MANİPÜLASYON.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ iletişim becerileri AFFETME NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © AFFETME Olgunluk ve mantık çerçevesinde düşünerek değerlendirme yapan, ardından da duygusal yapısının desteklemesi ile karar verme aşamasına gelen insanın davranışı; İnsan olarak bizler kasıtlı veya kasıtsız bir şekilde ama mutlaka hata yapıyoruz; Hata karşısında iki türlü tavır takınabiliyoruz; ya affediyoruz ya da hatayı cezalandırıyoruz; İnsan egoları, öç alma duygusu, tepki gösterme dürtüsü ve benzeri birkaç unsur da düşünüldüğünde, bireylerin birbirlerini affetme durumu oldukça güçleşmektedir; Saldırgan tutumlar, saldırgan hareketleri ve anlayışları diri tutmaktadırlar. Alışkanlık haline gelen ofansif yapı ve saldırgan tutum, bireyler arası diyalogların kesilmesine ya da bu iletişimin zarar görmesine neden olacaktır; Bireye yapılan yanlışlıkların görmezden gelinmesi, hiç değilse bağışlama tavrının ardından olay hiç yaşanmamış gibi hareket edilmesi, gerek saldırgan olana utanma duygusu şeklinde, gerekse mağdur olan bireye özgüven ve erdemlilik şeklinde dönecektir; NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © AFFETME Affetmek, işlenen suçun-hatanın hoş görülmesi, hoş görülmeye çalışılması, unutulması ya da unutulmaya çalışılması…. Affetmenin affedeceğimiz kişiyle hiçbir alakası yoktur. Affetmek bizim kendi içimizde tamamlayacağımız bir süreçtir; Affetmek sanılanın aksine bir güç kaybı değil aksine güçlenmektir???; Geçmişin serbest bırakılmasıdır. Geçmişe olan bağlantıya son vermektir. Geçmişe ait sıkı sıkı tuttuğumuz yoğun duygulardan ve hislerden kurtuluşumuz demektir????; Suçladığımız kişinin bizim hayatımızı etkilemesine son vermek demektir; Affederek değişim gücünü kişi tekrar eline alır???? NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © AFFETME Affetmek biraz da vazgeçmektir. Kendimizi savunmaktan vazgeçmektir; Onun neden bizi anlamadığını anlamaya çalışmaktan vazgeçmektir; Ona kendimizi ispat etmekten vazgeçmektir. Ona kendimiz sevdirme uğraşından vazgeçmektir????? Affetmek, onu içine almaya ve gerçeklerden uzaklaştırmaya çalışan duyguların özgür bırakılmasıdır. Bu olayla birlikte gelen duyguları temizleyerek ve salarak ulaşmaya çalıştığımız düzeydir????; Affetme tamamlandığı zaman daha üst düzeyde ve geniş açılı bir bakış kazanırsınız. Olayları bambaşka bir açıdan anlamaya başlarsınız????? Öfke kontrolü: Öfkeyi kontrol etmenin amacı, insanın bu duygusunu saldırgan davranışlara dönüştürmeden, kendisine ve çevresine zarar vermeden doğru olarak ifade etme becerisini kazanabilmesidir; Yetersizlik, acizlik, kıskançlık, korku, endişe, yalnızlık, itilmişlik ve de anlaşılamamak öfkeyi ortaya çıkaran duygulardır. Öfkenin kaynağı olan bu duyguları paylaşabildiğiniz, anlayabildiğiniz ve doyurabildiğinizde aktarımı da daha olumlu olacaktır; NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © AFFETME Amaç öfkeyi tamamen yok etmek değil, öfkenin aktarımında çevrenize zarar vermesini önlemektir. Öfke, doğal ve geçici bir duygudur, her insan yaşar. Önemli olan sinirimizin ve öfkemizin saldırgan davranışlara ve kine dönüşmemesidir; Öfkeyi sağlıklı bir biçimde aktarabilmek için önce kendimizi tanımamız ve isteklerimizi bilebilmemiz gerekir; Öfkenin sağlıklı bir şekilde ifade edilebilmesi için öncelikle bazı farkındalıkları kazanmanız gerekir. Ne istediğini bilen, duygularını tanıyan ve düşüncelerini tespit eden insan, hislerini de doğru bir şekilde ifade eder; Öfke duygusunu yok edemeyiz, mutlaka öfkelenmenize sebep olacak olaylar yaşanacaktır. Yaşamda her zaman için engellerle, kayıplarla ve istemediğiniz durumlarla karşılaşma olasılığınız vardır. Olaylara bakış açımızı değiştirmek bizim elimizde. Bakış açısının değişmesi, olayların bizde yarattığı öfke duygusunu taşınabilir boyuta indirgememize ve doğru biçimde ifade etmemize yardımcı olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©