NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
Advertisements

I.ÜNİTE: BİLİM ARAŞTIRMA VE PROJE
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
Kültür.
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER BİLİM VE HAYAT.
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
Çağdaş Dünya Sanatı.
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER Buluş: Bir şeyin ilk kez ortaya koyulması, icat edilmesidir. Mucit: Yeni bir buluş ortaya koyan, icat eden kimsedir.
SANAT TARİHİ.
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FELSEFE ÖĞRETMENLİĞİ TOPLUM VE SOSYOLOJİ (ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERSİ) DERS SORUMLUSU: YRD. DOÇ. DR.
MADDELERİ TANIYALIM.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
GİRİŞGİRİŞ İ Ç İ NDEK İ LER TANITIM L İ STE Türkiye'deki Milli Parklar Dünyamızdaki gelişen teknolojilerin bilinçsiz ve kontrolsüz kullanımı nedeni ile.
MODA TASARIMCILIĞI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KÜLTÜR TURİZMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK KENT VE KENTLİLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
Kentbilimin Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Sanat sosyolojisi 13.hafta NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

13.Hafta Kültür Yozlaşması ve Sanat Kültür yozlaşması büyük ölçüde kültürün tahribatıdır. Giderek toplumun beğenilerinin olumsuz yönde değişmesiyle ortaya çıkar. Beğeni, insanı insan yapan duygunun ölçüsüdür, güzelliğe ilişkin sorunlar konusunda yargıda bulunma yetisidir. Genelde ortaya çıkan olumsuzlukların topluma etkileri. Giysilerimizden müziğe, resim sanatımıza, mimarimize, yazınımıza, mutfak kültürümüze, yaşamımızın her alanındaki değişimler. Çağımızdaki bilimsel ve teknolojik gelişmelerin, yaşamımızı kolaylaştırdığı bir gerçektir. Ancak özellikle son elli yıldır insanoğlunun düşünemeyeceği kadar hızla gelişen bilim ve teknoloji ile yakalanan konfor içinde insanlığın aynı hızla bu moral ve kültürel değişime ayak uydurduğu söylenemez. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanayileşmeyle gelen üretim biçimi, endüstrileşmeyle gelen yoğun iş bölümü insanları robotlaştırmış ve yaratıcılığı yok etmiştir. Sanayileşmenin getirdiği kentsel yaşama biçimi insanı doğadan koparmıştır. Buhar, elektrik ve giderek atom ve benzeri güç kaynaklarının sanayiye uygulanışı, üretimde makinanın insan gücünün yerini alması insan emeğine dayanan el sanatlarını ortadan kaldırmıştır. Sanayileşme ile kentlerde açılan fabrikalara gereken işçi gücü kırsal kesimden şehre akını sağlamış ve yeni gelenler şehrin dış semtlerinde yaptıkları gecekondularla işçi gettoları oluşturmuştur. Kitle iletişim araçlarının en önemlisi olan televizyon toplumu kültür açısından belli bir odaktan yönlendirmiştir. Beğeni ve kültür yozlaşmasının önemli nedenlerinden biri de kitle iletişim araçlarının bilinçsizce kullanılmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©