ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
PROJE Üniversite Döner Sermayesi kapsamında proje hizmetlerinden yararlanmak isteyen kurum/kuruluş/kişi(ler) Dekanlık/Müdürlük Makamına, isteklerini belirten.
ERASMUS OFİSİ.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU BELGELERİNİN HAZIRLANMASI Adet Aday Öğrenci Başvuru Formu (Duyurular Bölümündeki linkten indirebilirsiniz) 2- 2 Adet Transkript.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Şubat Aşama: İletişim -Bölüm Erasmus Temsilcisi ve Staj Danışmanı: Erasmus sürecinde akademik danışmanınızdır. -AB Ofisi Erasmus Koordinatörü:
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
ERASMUS PROGRAMINA KATILACAK OLAN ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEMELERİ GEREKEN YOL Yrd. Doç. Dr. Sevinç Hatipoğlu Erasmus Öğrenci Sorumlusu
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
Tanışma Toplantısı 07 Ekim 2009 Değişim Sürecinde Gerekli Bilgiler Doç.Dr.Nagihan OKTAYER Erasmus Koordinasyon Komitesi Üyesi
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Bilgilendirme Toplantısı ERASMUS PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEMELERİ GEREKEN YOL Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
Erasmus+ Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ
Yurtdışı Eğitim Şartları-Diploma Denkliği
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
ALMANYA‘DA YAŞAMAK SOSYAL YARDIMLAR.
6458 SAYILI KANUN KAPSAMINDA
Uludağ Üniversitesi Gelen Öğrenciler Okt. Volkan KAHRAMAN
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
ULUSLARARASI ÖĞRENCİ YURDU İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İÜYÖS NEDİR? İÜYÖS, Türkiye’de ön lisans ve lisans düzeyinde üniversite eğitimi almak isteyen uluslararası öğrencilere yönelik olarak hazırlanan temel.
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kenan Altaş Yasama Uzmanı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
 5, 6, 7 inci sınıflara yönelik olarak Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı, 28 Mayıs 2016 tarihinde Türkiye saatiyle saat 10.00’da yapılacaktır.
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BİRİMİ FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Click here to download this powerpoint template : White Floral Background Free Powerpoint TemplateWhite Floral Background Free Powerpoint Template For.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
BAHAR DÖNEMİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
Erasmus+ Oryantasyon Toplantısı Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği 17 Nisan 2017 Erasmus+ Değişim Programı Uzm. Pınar UÇAK Nesibe ZİRZAKIRAN.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Erasmus Online Başvuru Kılavuzu - Staj Hareketliliği
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
KISMİ ZAMANLI ÖĞRENCİ ÇALIŞTIRILMASI İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
REHBERLİK YÖNETMELİK-2
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR
ERASMUS KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü
ÜCRET GARANTİ FONU UYGULAMASI
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİNE YURT DIŞINDAN BAŞVURU YAPACAK ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN BAŞVURU İŞLEMLERİ.
Sunum transkripti:

ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi 2018

İKAMET İZİN BAŞVURUSUNDA YAPILACAK İŞLEMLER Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İKAMET İZİN BAŞVURUSUNDA YAPILACAK İŞLEMLER

İKAMET İZNİ BAŞVURULARI Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İKAMET İZNİ BAŞVURULARI 1. grup; Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin işlemleri 2. grup; Üniversitelerimiz bünyesinde görev yapmakta olan araştırmacı ve akademisyenlerin yabancı eş ve çocuklarının işlemleri, 3. grup; Doktora yapan yabancıların eş ve çocuklarının işlemleri,

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi 1. Grup: Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin işlemleri 1- İlk olarak öğrenci okul kaydını yaptıracaktır. 2- İlgili birim tarafından ikamet izni başvuru süreçleri hakkında öğrenciye bilgi verilecek ve öğrenci e-İkamet sistemine yönlendirecektir. 3- Öğrenci e-İkamet sisteminden ikamet izni başvurusu yapacaktır. 4- Öğrenci başvuru formunu istenilen diğer belgelerle birlikte ilgili birime teslim edecek.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi 1. Grup: Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin işlemleri 5- Belgeler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Biriminde toplanacak. Toplanan belgeler il göç idaresi müdürlüğü personeline teslim edilecek. 6- İl göç idaresi müdürlüğü gerekli değerlendirmeleri yaptıktan sonra ikamet iznini onaylayacak. 7- Basılan ikamet izni belgesi posta ile yine üniversitenin ilgili birimine gönderilecek. 8- Öğrenci randevu günü beklemeden ve il göç idaresi müdürlüğüne gitmeden ikamet izni belgesini üniversitenin ilgili biriminden teslim alacak.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi 1. Grup: Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin işlemleri Üniversitenin ilgili birimi ikamet başvurusu için bilgilendirici broşür vererek yabancıyı E-İkamet Sistemine yönlendirir. E-ikamet Sisteminde yabancıdan istenilen belgeleri üniversitenin ilgili birimi teslim alır ve dosyalar. Dosyalanan belgeler ilgili birim tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimine teslim eder. Yabancı öğrenci Üniversitenin ilgili birimine kaydını yapar. Değerlendirmesi tamamlanan başvurular için ikamet İzni Belgeleri posta ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimine gönderilir. İl Göç İdaresi Müdürlüğü evrakların değerlendirmesini yapar. (Değerlendirmenin 15 günden fazla süreceği anlaşılanlar için Üniversiteye «İkamet İzni Müracaat Belgesi» gönderilir. Bu belge öğrenciye imza karşılığında teslim edilir.) Uluslararası Öğrenci birimi teslim alınan belgeleri İl Göç İdaresi Müdürlüğü personeline imza karşılığında teslim eder İkamet Belgeleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimi ve diğer ilgili birimler tarafından öğrencilere imza karşılığında teslim edilir. 6 aylık süre içerisinde teslim alınmayan ikamet izni belgeleri İl Göç İdaresi Müdürlüğüne iade edilir. Öğrencinin ikamet işlemi tamamlanır.

2. Grup: Akademisyenlerin Eş ve Çocuklarının İşlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi 2. Grup: Akademisyenlerin Eş ve Çocuklarının İşlemleri 1- Uluslararası öğrencilerde olduğu gibi üniversitemizde çalışan Yabancı Uyruklu akademik personelin Yabancı Uyruklu eş ve çocukları da e-İkamet sisteminden başvuru yaptıktan sonra belgelerini ilgili birime teslim eder. Teslim edilen belgeler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimi tarafından İl Göç İdaresi personeline teslim edilir. 2- İl Göç İdaresi tarafından değerlendirilen ve onaylanan ikamet izinleri yabancıların adreslerine postalanacak.

3. Grup: Doktora Öğrencilerinin Eş ve Çocuklarının İşlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi 3. Grup: Doktora Öğrencilerinin Eş ve Çocuklarının İşlemleri 1- Uluslararası öğrencilerde olduğu gibi üniversitemizde öğrenim gören Yabancı Uyruklu doktora öğrencilerinin yabancı Uyruklu eş ve çocukları da e-İkamet sisteminden başvuru yaptıktan sonra belgelerini ilgili birime teslim eder. Teslim edilen belgeler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimi tarafından İl Göç İdaresi personeline teslim edilir. 2- İl Göç İdaresi tarafından değerlendirilen ve onaylanan ikamet izinleri yabancıların adreslerine postalanacak.

İKAMET İZİN BAŞVURULARINDA TESLİM EDİLECEK BELGELER Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İKAMET İZİN BAŞVURULARINDA TESLİM EDİLECEK BELGELER

İKAMET İZNİ İÇİN İSTENECEK BELGELER Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İKAMET İZNİ İÇİN İSTENECEK BELGELER 1- Öğrenci İkamet izni başvuru formu (e-İkamet sistemi üzerinden başvuru tamamlandığında sistem tarafından oluşturulur. Başvuru formunun çıktısı alınıp yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanır.) 2- Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi (Talep edilen ikamet izni süresinden altmış gün daha uzun süreli pasaport ya da pasaport yerine geçen belgeye sahip olunmalıdır.) 3- Fotoğraf (Son altı ay içinde çekilmiş, fonu beyaz, biyometrik ve dört adet olmalıdır.) 4- Geçerli sağlık sigortası Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkana sahip olduğuna dair beyan (Başvuru formunda beyan edilir. Ancak idare destekleyici belge isteyebilir.) Yaptırılan sağlık Sigortasının süresi istediğin ikamet izni süresini kapsamalıdır.

İKAMET İZNİ İÇİN İSTENECEK BELGELER Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İKAMET İZNİ İÇİN İSTENECEK BELGELER Yaptırabileceği sigorta türleri a- İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik biriminden alınan e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge, b- Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli provizyon belgesi, c- Sosyal Güvenlik Kurumuna Genel Sağlık Sigortalısı olmak için yapılan başvuruya (isteğe bağlı sigorta) dair e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge,  d- Özel Sağlık Sigortası,

İKAMET İZNİ İÇİN İSTENECEK BELGELER Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İKAMET İZNİ İÇİN İSTENECEK BELGELER 5- Geçerli ve doğru bir adres beyanı ( Yurtta kalıyor ise e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli yurt belgesi, kira sözleşmesi ile kalıyorsanız noter onaylı kira sözleşmesi) 6- Aktif olarak öğrencilik hakkından faydalanabileceğini gösterir nitelikte Öğrenci Belgesi ve EK 7 belgesi

İŞ AKIŞLARININ TANIMLANMASI Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İŞ AKIŞLARININ TANIMLANMASI ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ Yabancı öğrenci Üniversitenin ilgili birimine kaydını yapar. Üniversitenin ilgili birimi ikamet başvurusu için bilgilendirici broşür vererek yabancıyı E-İkamet Sistemine yönlendirir. İstenen Belgeler 1- Öğrenci İkamet izni başvuru formu 2- Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi 3- Geçerli sağlık sigortası 4- Geçerli ve doğru bir adres beyanı 5- Öğrenci ve EK 7 belgesi 6- Fotoğraf E-ikamet Sisteminde yabancıdan istenilen belgeleri üniversitenin ilgili birimi teslim alır ve dosyalar. Dosyalanan belgeler ilgili birim tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimine teslim eder. Uluslararası Öğrenci birimi teslim alınan belgeleri İl Göç İdaresi Müdürlüğü personeline imza karşılığında teslim eder İl Göç İdaresi Müdürlüğü evrakların değerlendirmesini yapar. Değerlendirme 15 günden uzun sürecek Evet Hayır

İŞ AKIŞLARININ TANIMLANMASI Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İŞ AKIŞLARININ TANIMLANMASI Değerlendirmesi tamamlanan başvurular için ikamet İzni Belgeleri posta ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimine gönderilir. İkamet Belgeleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimi ve diğer ilgili birimler tarafından öğrencilere imza karşılığında teslim edilir. Değerlendirme sonucu olumlu Hayır Evet İkamet Belgeleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Birimi ve diğer ilgili birimler tarafından öğrencilere imza karşılığında teslim edilir. İkamet izni belgeleri süresi içinde teslim alındı. Hayır Evet Yabancı İl Göç İdaresi Müdürlüğünce çağırılır. 6 aylık süre içerisinde teslim alınmayan ikamet izni belgeleri İl Göç İdaresi Müdürlüğüne iade edilir. Yabancı İkamet izni tamamlanır.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi Öğrenci İkamet İzni 1- Üniversitemizde önlisans, lisans, yüksek lisans ya da doktora öğrenimi görecek yabancılara öğrenim süresince düzenlenir. 2- Öğrenci ikamet izni, öğrencinin anne ve babası ile diğer yakınlarına ikamet izni alma konusunda hiçbir hak sağlamaz. 3- Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununu hükümlerine göre ilk kayıt tarihinden itibaren 3 ay içinde genel sağlık sigortalısı olmak için talepte bulunan yabancı öğrencilerden ayrıca sağlık sigortası istenmez aksi takdirde özel sağlık sigortası yaptırmak zorundadırlar.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi Aile ikamet izni 1- Türk vatandaşlarının, 5901 sayılı Kanunun 28 nci maddesi kapsamında olanların (mavi kart hamili yabancılar) veya ikamet izinlerinden birine sahip olan yabancıların (Ülkemizde bir yıl süreli yasal kalış hakkı bulunan yabancı araştırmacı ve akademisyenlerin aile üyelerine verilebilecek ikamet izni türüdür) 2- Yabancı eşine, 3- Kendisinin veya eşinin ergin olmayan yabancı çocuğuna, 4- Kendisinin veya eşinin bağımlı yabancı çocuğuna üç yılı aşmayacak şekilde düzenlenebilir. 5- Destekleyicide aranan şartlar; a- Ailedeki fert başına asgari ücretin üçte birinden az olmamak üzere aylık geliri bulunmak. b- Aile düzenine karşı işlenen suçlardan hüküm giymemiş olmak. c- Adres kayıt sisteminde kaydı bulunmak. 6- Yabancıda aranan şartlar; a- Destekleyici ile birlikte yaşadığını veya yaşama niyetini ortaya koymak b- Evliliği sırf ikamet izni almak amacıyla yapmamış olmak, c- Eşlerin her birinin 18 yaşını doldurmuş olması

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi Kısa Dönem İkamet İzni 1- Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu anlaşmalar ya da öğrenci değişim programları kapsamında Üniversitemizde eğitim veya benzeri amaçlarla gelecekler (ERASMUS, MEVLANA, Avrupa Gönüllü Hizmeti vb.) 2-Türkçe öğrenme kursuna katılacaklar 3- Kamu kurumları aracılığıyla Türkiye’de eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacaklar 4- Türkiye’de yükseköğrenimini tamamlayanlardan mezuniyet tarihinden itibaren altı ay içinde müracaat edenler (doktora sonrası ülkemizde kalmak isteyen yabancılara kısa dönem ikamet izni düzenlenir) 5- En fazla iki yıllık sürelerle düzenlenir.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisi İkamet İzni Harç ve Belge Bedeli 1- İkamet izni harç bedeli 492 sayılı Harçlar Kanunu kapsamında, 01.04.2011 tarihinde mütekabiliyet esası uyarınca belirlenen miktar üzerinden tahsil edilir. 2- İkamet izni belge bedeli için tahsil edilen miktar ise her yıl Maliye Bakanlığınca belirlenir. Belge bedelinden herhangi bir ülke vatandaşı için muafiyet söz konusu olmamakla birlikte, ikamet izni belge bedelleri 2017 yılı itibariyle 63 TL olarak belirlenmiştir. 3- Öğrenci ikamet izni müracaatında bulunan ve diğer ikamet izni türlerinden biri ile ülkemizde kalıyor olsa bile ülkemizde öğrenim gören yabancılar, 492 sayılı Kanunun 88 nci maddesine göre ikamet izni harcından muaftır. 4- ERASMUS vb. değişim programları çerçevesinde Türk fakülte ve okullarında okuyan yabancı öğrencilere ikamet izni 88/(a) ‘ya göre harçsız düzenlenir. 5- 492 sayılı Kanunun 88 inci maddesinin (c) bendine göre … resmi müesseseler tarafından istihdam edilen profesör ve uzmanlarla iş sahibi olmayan eş ve çocukları ikamet izni harcından muaftır.