NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Yıllara Göre Etkinliklerimiz
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Tanıtım Çalışma Grubu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ halkla ilişkiler 9. Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Gazeteler: Geniş halk kitlelerine halkla ilişkiler amaçlı mesajların iletilmesinde basılı araçların en önemlisidir. Gazetelerde işletme veya ürünle ilgili olarak haber niteliğinde yayınlanan mesajın etkisi büyüktür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Basın Toplantıları: Çok önemli bir konunun kamuoyuna açıklanması vb. bazı durumlarda sadece basın bildirisi yeterli olmayabilir. Basın mensuplarının daha detaylı bilgi alabileceği basın toplantıları düzenlenir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Basın bildirileri: Kişilerin, grupların, örgütlerin çalışmalarından basını haberdar etmek için kullandıkları araçlardan biridir. Basın bildirileri periyodik olmayan haberlerin iletilmesinde kullanılırlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Basın Turları: Basın mensupları ile ilişkilerin geliştirilmesi, kuruluşun faaliyetleri, teknolojisi vb. konular hakkında detaylı bilgi verilmesi amacı ile gerçekleştirilir. Bu kişiler kuruluşu yakından tanıma, yetkililer ile tanışma, bilgi alma fırsatı yakalayarak kendi gözlemleri ile haber yapma yaparlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Röportaj: Bir gazetecinin herhangi bir yeri, kuruluşu gezerek bir kişi ile konuşarak edindiği izlenimleri kendi görüşleri ile birleştirerek yazmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Kurum Yayınları: İşletme dergileri, firma gazeteleri vb .araçlardır. Basılı olanları tekrar gözden geçirilebilir. İç halkla ilişkiler (kurum içi) çalışmalarında iş görenlerin eğitimi, işe yeni alınanlarına örgüt ve faaliyetlerinin tanıtımı, örgüt amaçlarının çalışanlara verilmesi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Televizyon: Tanıtım aracı olarak geniş bir alana ve güce sahiptir. Bir konuyu anında ses ve görüntü özelliği ile izleyiciye aktarabilir. Halkla ilişkiler açısından; Radyo: Halkla ilişkiler aracı olarak çeşitli radyo programlarından yararlanmak mümkündür. Haber bültenleri, açık oturumlar, belgesel programlar, röportajlar vb. Filmler, Tanıtım Filmleri: Özellikle bayi toplantılarında, firma tanıtım toplantılarında kullanılır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Okay, A. ve Okay, A. (2013). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, (6. Basım), İstanbul: Der Yayınları. Göksel, A. B. ve Yurdakul, B, N. (2013). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©