NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ halkla ilişkiler 9. Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Gazeteler: Geniş halk kitlelerine halkla ilişkiler amaçlı mesajların iletilmesinde basılı araçların en önemlisidir. Gazetelerde işletme veya ürünle ilgili olarak haber niteliğinde yayınlanan mesajın etkisi büyüktür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Basın Toplantıları: Çok önemli bir konunun kamuoyuna açıklanması vb. bazı durumlarda sadece basın bildirisi yeterli olmayabilir. Basın mensuplarının daha detaylı bilgi alabileceği basın toplantıları düzenlenir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Basın bildirileri: Kişilerin, grupların, örgütlerin çalışmalarından basını haberdar etmek için kullandıkları araçlardan biridir. Basın bildirileri periyodik olmayan haberlerin iletilmesinde kullanılırlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Basın Turları: Basın mensupları ile ilişkilerin geliştirilmesi, kuruluşun faaliyetleri, teknolojisi vb. konular hakkında detaylı bilgi verilmesi amacı ile gerçekleştirilir. Bu kişiler kuruluşu yakından tanıma, yetkililer ile tanışma, bilgi alma fırsatı yakalayarak kendi gözlemleri ile haber yapma yaparlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Röportaj: Bir gazetecinin herhangi bir yeri, kuruluşu gezerek bir kişi ile konuşarak edindiği izlenimleri kendi görüşleri ile birleştirerek yazmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Kurum Yayınları: İşletme dergileri, firma gazeteleri vb .araçlardır. Basılı olanları tekrar gözden geçirilebilir. İç halkla ilişkiler (kurum içi) çalışmalarında iş görenlerin eğitimi, işe yeni alınanlarına örgüt ve faaliyetlerinin tanıtımı, örgüt amaçlarının çalışanlara verilmesi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar Televizyon: Tanıtım aracı olarak geniş bir alana ve güce sahiptir. Bir konuyu anında ses ve görüntü özelliği ile izleyiciye aktarabilir. Halkla ilişkiler açısından; Radyo: Halkla ilişkiler aracı olarak çeşitli radyo programlarından yararlanmak mümkündür. Haber bültenleri, açık oturumlar, belgesel programlar, röportajlar vb. Filmler, Tanıtım Filmleri: Özellikle bayi toplantılarında, firma tanıtım toplantılarında kullanılır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Okay, A. ve Okay, A. (2013). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, (6. Basım), İstanbul: Der Yayınları. Göksel, A. B. ve Yurdakul, B, N. (2013). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©