PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
HAFTA 6 DAĞITIM KARARLARI
Fiyat ve Fiyatlandırma
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Toptancılık ve Perakendecilik
Betül GÜLER
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
Dağıtım Kanalı Yönetimi
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TEDARİK ZİNCİRİNDE PAZARLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK BÖLÜM XIII PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK

PERAKENDECİLİK (1) Perakendecilik ürünleri nihai tüketicilere kişisel tüketim ya da kullanım için satma eylemidir.

PERAKENDECİLİK (2) Perakendeciliğin çoğu perakendeci mağazalarda yapılmasına rağmen son yıllarda perakende mağazası olmadan yapılmaya başlayan perakendecilik oldukça hızlı bir büyüme göstermektedir. Mağazasız perakendecilikte nihai tüketicilere doğrudan posta, katalog, telefon, internet, TV deki alış veriş kanalları, ev ve ofis partileri, kapıdan kapıya satış, otomatik satış makineleri ve diğer doğrudan satış yaklaşımları kullanılmaktadır

PERAKENDECİLİK (3) Perakendeciler, tüketicilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ürün arzını düzenlerler yani tüketici hesabına üreticiden veya toptancıdan ürünleri satın alırlar. Bunu yaparken de kendileri için en fazla kâr sağlayacak ürünleri seçerler. Toptancılardan büyük miktarlarda ürün satın alıp, tüketicilere istedikleri kadar yani az miktarda satış yaparlar.

PERAKENDECİLİK (4) Perakendeciler pazarlama kanalları arasında maliyeti en yüksek olan aracılardır. Perakendecilerin bir işlevi satışların taksitli yapıldığı durumlarda tüketiciyi finanse etmesidir. Perakendecilerin diğer bir önemli işlevini de tüketicilere hizmet satması oluşturmaktadır.

Perakendeci Çeşitleri (1) Hizmet Miktarına Göre Kendin seç-al yöntemini kullanan perakendeciler Sınırlı hizmet sunan perakendeciler Tam hizmet sunan perakendeciler

Perakendeci Çeşitleri (2) Ürün Hattına Göre Genel Mağazalar Özel Mağazalar Departmanlı Mağazalar Sınırlı Türde Ürün Satan Mağazalar Hipermarketler Hizmet Perakendecileri

Perakendeci Çeşitleri (3) Fiyat Uygulamalarına Göre Perakendeciler Iskonto Mağazaları Toptancı Fiyatının Altında Alan ve Perakendeci Fiyatının Altında Satış Yapan Mağazalar Bağımsız indirimli mağazalar Fabrikadan Halka Satış Mağazaları Toptan Satış Kulüpleri

Perakendeci Çeşitleri (4) Örgütsel Yapılarına Göre Perakendecilik Bağımsız Perakendeci Mağazalar Zincirleme Perakendeci Mağazalar

Kontratlı Dikey Pazarlama Sistemleri Perakendeci Kooperatifleri Tüketici Kooperatifleri Lisanslı Perakendeciler (Franchising)

Perakendecilikte Pazarlama Kararları Hedef pazar ve konumlandırma Ürün çeşidi ve hizmet Perakendecinin ürün çeşidi Hizmet karması Mağaza atmosferi Fiyatlandırma Tutundurma Yer

PERAKENDECİLİĞİN GELECEĞİ Yeni Perakende Formları ve Perakende Yaşam Döngüsünü Kısaltma Mağazasız Perakendeciliğin Gelişmesi Perakende Uyumu MegaPerakende Perakendecilerin Artışı Teknolojilerinin Artan Önemi Başlıca Perakendecilerin Küresel Büyümesi Bir Araya Gelme ve Sosyalleşme Yerleri Olarak Perakende Mağazaları

TOPTANCILIK (1) Toptancılık kişisel tüketim ya da kullanım için ürün satın alan en son tüketicilerin dışında, her tür alıcıya, her tür işletmenin yaptığı satış etkinliği olarak tanımlanmaktadır.

TOPTANCILIK (2) Toptancılık, hanelere ya da bireylerle satış işlemi içermez. Toptancılar üreticilere ve endüstriyel müşterilere, perakendecilere, devlet kuruluşlarına, diğer toptancılara ve okul, hastane gibi kurumsal müşterilere satış yaparlar. Üreticiler dışında uzman kişiler ya da işletmeler özellikle toptancılıkla uğraştıkları için toptancı olarak adlandırılırlar

TOPTANCILIK (3) Pazarlama kanalında toptancılar da dâhil olmak üzere her bir aracının en az bir fonksiyonu diğer kanal üyelerinden daha iyi yerine getirmesi beklenir. Toptancılar için bu fonksiyon ürüne kanaldan geçerken değer eklemektir

TOPTANCILIK (4) Toptancılar perakendecilere göre daha çeşitli ürünler satarlar ve daha değişik işletme yöntemleri kullanırlar. Perakendeciler gibi düzenli ve çekici satış mağazalarına değil, şehir dışında demiryolu, karayolu ve denizyoluna yakın yerlerde kurulmuş depoları mevcuttur.

Toptancıların Dağıtım Kanalındaki Başlıca Fonksiyonları Satış ve tutundurma Satın alma ve bir araya getirerek çeşitlendirme Büyük hacimli ürünleri küçük parçalara bölme Depolama Taşıma, finans Risk paylaşma Pazar bilgisi oluşturma Yönetim hizmetleri ve tavsiyelerde bulunma

Üreticilerin Toptancıları Tercih Etmelerinin Başlıca Üç Ekonomik Nedeni: Toptancı, kaynaklarını en etkin, en uygun biçimde kullanmak isteyen bir üretici işletme için, daha düşük oranda işletme maliyetiyle ürünlerin fiziksel dağıtımını sağlar. İşgücü kaynağını en verimli biçimde kullanmak ve işgücü pazarlarıyla yakın ilişki kurmak isteyen bir üreticinin var olan dağıtım kolaylıklarından yararlanmasına olanak verir. Toptancı, üreticiye toplam maliyeti yükseltmeden, satışlarını daha hızlı arttırabilme olanağı sağlar.

Toptancı Çeşitleri Tüccar toptancılar, Acenteler ve komisyoncular Üreticilerin satış şubeleri ve ofisleri

KATEGORİ Tüccar Toptancı Ürünün sahibi olurlar, yeniden satarlar, kâr elde ederler. Distribütörler, ithalat ve ihracatçılar, silo işletmecileri ve kabzımallar Acente ve komisyoncu toptancılar Ürünün sahibi olmazlar, ürünü yeniden satarak üreticiden komisyon alırlar. Üreticilerin satış şubeleri ve büroları Üreticinin sahipliğinde, varlığını devam ettirmek zorunda olan ve üreticiye kârlılık sağlayan yerler Tam Hizmet: Genel ürünler, sınırlı ürün hattı, özellikli ürünler Sınırlı İşlev: Spot toptancı, kamyoncu, öde - götür, katalog toptancısı, toptancı kulüpleri Üreticinin acentesi, İthalat ve İhracat acentesi, komisyoncu tüccar, müzayede şirketleri Satış şubeleri (stokları vardır) Satış büroları (stokları yoktur) KATEGORİ ÇEŞİT