EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ ve
EQUIZSHOW.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Çoklu Doğrusal Bağlantı X3X3 X2X2 r X 2 X 3 = 1 Tam Çoklu Doğrusal Bağlantı.
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME ARAÇ VE YÖNTEMLERİNDE ARANAN NİTELİKLER
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
TEST GELİŞTİRME.
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Tipik Performans Testlerinde Güvenirlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Test Geliştirme Süreci
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr. Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Konu Başlıkları Madde ve test Madde puanları matrisi Varyans ve standart sapma Madde güçlüğü Madde ayırt ediciliği Madde güvenirliği Ölçmenin standart hatası

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ve Madde Analizi Bir test geliştirilirken madde istatistiklerine bakılarak hangi maddelerin test içinde yer alması, hangi maddeler üzerinde düzeltmeler yapılması ve hangi maddelerin testten çıkarılması gerektiği gibi kararlar verilebilir. Test ve madde analizleri ile şu sorulara cevap verilebilir: “Testte, sadece çok az sayıda öğrencinin doğru yanıtlayabildiği maddeler var mı?” “Testten yüksek puan alan öğrencilerin yanlış yanıtladıkları maddeler var mı?” “Testte çok sayıda öğrencinin boş bıraktığı ya da yanlış yanıt verdiği maddeler var mı?” “Öğrencilerin testten aldıkları ham puanların dağılımı nasıl?

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde puan matrisi

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde güçlüğü Madde güçlük indeksi, bir maddeyi doğru yanıtlayan öğrencilerin sayısının testi alan öğrenci sayısına oranıdır Ya da öğrencileri başarısına göre alt %27 ve üst %27 olarak ayırdıktan sonra alt ve üst gruplar üzerinden ortaya koyulan orandır Bu index p ile gösterirlir ve aşağıdaki gibi hesaplanır

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde güçlüğü örneği

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde güçlüğü Madde güçlük indeksi, bir maddeyi doğru yanıtlayan öğrencilerin sayısının testi alan öğrenci sayısına oranıdır p1=? p7=?

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ayırt ediciliği Madde ayırt edicilik indeksi bir testle ölçülmek istenen özelliğe sahip olan öğrencilerle bu özelliğe sahip olmayan öğrencileri ayırt etmek için kullanılır. Bu nedenle madde geçerliği olarak da adlandırılır Eğer bir madde öğrencilerin okuma becerilerini ölçmeye yönelik ise, madde ayırt ediciliği iyi okuma becerisine sahip olanlarla bu konuda zayıf olanları ayırabilmesi bakımından niteliğini göstermektedir.

Madde ayırt ediciliği örneği Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ayırt ediciliği örneği

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ayırt ediciliği

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ayırt ediciliği Korelasyona bağlı olarak da madde ayırt ediciliği hesaplanabilir nokta iki serili korelasyon Bu yöntem testten alınan toplam puanlarla madde puanları arasındaki ilişkiye dayanmaktadır Test puanı yüksek olan bireylerin maddeyi doğru cevaplamaları, düşük puanlı bireylerin de maddeden puan almaması beklenir Bu nedenle bir maddeden alınan puanlarla testin tamamından alınan puanlar arasındaki pozitif yönde ilişki maddenin ayırt ediciliğinin yüksek olduğu hakkında bilgi verir Korelasyona dayalı ayırt edicilik yönteminde verilerin tamamı analize dahil edilebilir

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ayırt ediciliği Korelasyona bağlı olarak da madde ayırt ediciliği hesaplanabilir nokta iki serili korelasyon

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Madde ayırt ediciliği r1=? r7=?

Nihai test için madde seçimi Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Nihai test için madde seçimi Öncelikle ayırt edicilik gücü incelenmelidir Eğer deneme formuna aynı davranışı yoklayan birden fazla madde alındıysa, madde analizi sonucunda ayırt ediciliği en yüksek olan nihai teste alınmalıdır

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Çeldirici Analizi Bir maddede alt grubun çeldiricilere, üst grupta yer alanların da doğru cevaba yönelmesi beklenir İstenen ve en ideal olanı alt gruptaki öğrencilerin tamamı tarafından çeldiricilerin eşit sayıda işaretlenmesidir. Ancak uygulamada bu durum çok mümkün değildir Çeldiricilerin işaretlenme oranı birbirine ne kadar yakınsa maddenin niteliği artmış sayılır Örneğin beş seçenekli bir maddede çeldiricilerden biri kimse tarafından işaretlenmediyse bu madde dört seçenekli olarak işlemiş sayılır ve öğrencinin şans başarısının artmasına neden olur Yine çeldiriciler alt grup yerine üst grup tarafından daha çok işaretlendiyse çeldirici ve maddenin doğru cevabı yeniden gözden geçirilmelidir

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Çeldirici Analizi Çeldiricilerin daha çok alt gruptaki öğrencileri çekmesi istenir Çeldiricilerin işaretlenme oranının birbirine yakın olması maddenin niteliğini arttırır Beş seçenekli bir maddede çeldiricilerden biri kimse tarafından işaretlenmediyse bu madde dört seçenekli olarak işlemiş sayılır ve öğrencinin şans başarısının artmasına neden olur Yine çeldiriciler alt grup yerine üst grup tarafından daha çok işaretlendiyse çeldirici ve maddenin doğru cevabı yeniden gözden geçirilmelidir

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Çeldirici Analizi

Ders # 10 - Test Puanları ve Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD