ODTÜMİST MENTORLUK PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
BOĞAZİÇİ DENİZ KAYAKÇILARI SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ. Boğaziçi Deniz Kayakçıları Spor Kulübü Derneği (BODEKA) 2006 yılında kurulduğu günden bu yana üyeleriyle,
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Farabi Kurum Koordinatörü: Prof. Dr. M. Banu DURUKAN
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ BAŞVURU SÜRECİ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Yıllar önce bir Millî Eğitim Bakanı’nın makam odasının kapısı çalındı. İçeriden kararlı ve tok bir ses, ''Girin'' diye seslendi. Oldukça mütevâzı’ döşenmiş.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Teknoloji Bağımlılığı ve Güvenli İnternet Kullanımı
MURATHAN MUNGAN’ DAN.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Aile Atölyeleri Projesi
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitsel Rehberlik.
2017 YILI SWISSÔTEL RESORT BODRUM BEACH MAVİ BAYRAK ÇEVRE EĞİTİM ve BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ DOSYASI Hazırlayan: Pınar Doker- Kalite Müdürü.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Sunum transkripti:

ODTÜMİST MENTORLUK PROGRAMI 2014-2019

AMAÇ Menti: Mentor: Dernek: Bursiyerlerimize, kişisel ve kariyer gelişimlerinde destek olmak, Mentor: ODTÜ Mezunları ile ODTÜ Öğrencilerini buluşturarak birlikte ve birbirinden öğrenenler, birlikte araştırıp-sorgulayanlar, yaşam boyu paylaşarak gelişenler topluluğu oluşturmak, Dernek: ODTÜMİST’i güçlendirmek mevcut üyelerle ilişkileri geliştirmek, yeni üyeler kazanmak,

PROGRAMLAR Online Mentorink platformu aracılığıyla) mentorluk Program 1: Menti (Bursiyer) – Mentor (Mezun) Program 2: Menti (Bursiyer) – Akran Mentor (Menti deneyimi olan bursiyerler ve yeni mezunlar) Program 1 Program 2 2015-2016 25 Eşleşme -------------- 2016-2017 29 Eşleşme 4 Eşleşme 2017-2018 37 Eşleşme 8 Eşleşme 2018-2019 43 Eşleşme 15 Eşleşme TOPLAM 134 Eşleşme 27 Eşleşme

MENTOR - UZMAN HAVUZU Program kapsamında içinde bulunulan yıl eşleşme yapılamayan mentor adayları uzman havuzunda mentor- menti ağına gerek duyulan zaman ve konularda bilgi - networking desteği sağlar 2018-2019 itibarıyle uzman havuzundaki mezun sayısı 101

2014’ten bu yana eşleşme oluşturduk hayata dokunduk... 161 322

SÜREÇ Başvuru (Menti & Mentor) Birebir Görüşmeler Eğitimler Mayıs – Haziran – Temmuz – Ağustos – Eylül – Ekim – Kasım – Aralık – Ocak – Şubat – Mart – Nisan - Mayıs Başvuru (Menti & Mentor) Birebir Görüşmeler Eğitimler Program, İzleme ve Değerlendirme Buluşma Başvuru (Menti & Mentor)

GENEL KOORDİNASYON EKİBİ GENEL YAPI Genel Koordinator Grup Koordinatörü Eşleşme 1 Eşleşme 2 Eşleşme 3 Eşleşme 4 Eşleşme 5 Eşleşme 6 Danışman GENEL KOORDİNASYON EKİBİ

İZLEME 6 Aylık Süreç 2. ay sonunda Gelişim Değerlendirme Anketi ve Toplantı 6. ay sonunda Gelişim Değerlendirme Anketi ve Toplantı

ETKİNLİKLER

MENTİLER DİYOR Kİ Başta çok çekinmiştim. İsmiyle hitap etmeye alışmaya çalıştım. Yetişme tarzımdan kaynaklı duvarları mentorumla yıkmaya çalıştım. Kendimi çok özgüvensiz buluyordum. Şimdi arttı. Hala biraz eksik ama eskiye göre daha iyi. İyi ki bu projeye başlamışım. Keşke mentorumla yüz yüze de görüşebilseydim. Benim için rol model. Benim gibi gördüğüm arkadaşlarımı da duvarlarını yıkmaları için ittiriyorum. Ben X’in yanındaki kişi olarak biliniyordum, “neden ismimi kimse bilmiyor?” diyordum. Şimdi arkadaşlarıma da yardım ediyorum.

MENTİLER DİYOR Kİ Değişen akademik koşullara karşı birşey diyemem ama bir sorunla karşılaştığım zaman daha detaylı düşünüp ona çözüm aramayı daha iyi yapıyorum. Sadece ders değil, bunun dışında birşey olursa onun için de yanıt aramayı daha iyi yapıyorum. Bunu görmek, örnek alabilmek çok güzel oldu. Olaylara bakış açımı kendi içimde geliştirdim: İyi ki gelmişim programa. Keşke dediğim nokta yok şu anda.

MENTİLER DİYOR Kİ Gizem Yolcu 2017-2108 dönemi mentisi 2018-2019 dönemi akran mentoru

MENTİLER DİYOR Kİ Can Akyol 2017-2108 dönemi mentisi

MENTİLER DİYOR Kİ Tuğçe Avşar 2015-2016 dönemi mentisi

MENTORLAR BÖYLE SÖYLEDİ Onun düşüncelerini dinledikçe benim de ufkum açıldı..... Gözümün önünde değişiyor ve şekilleniyor. Bu beni çok etkiledi. Aldıkları burs ile günlük yaşamlarını biraz daha rahat sürdürebiliyorlar. Mentorluk ile özgüvenleri gelişiyor. Bunu anladım. Yiyecek balık vermek ve balık tutmayı öğretmek gibi. İkisi de önemli. 19 yaşında bir insanın hayata biraz daha fazla umutla sarılmasına katkım olduğunu görmek, duymak, anlamak paha biçilmez bir haz.

MENTORLAR BÖYLE SÖYLEDİ İyi bir eşleşmeydi, yakın bölümlerdik. Kuşak farkı olsa da mühendis, mühendis oluyor :) Mentorluk eğitimi çok kaliteliydi, araçlar da çok iyiydi. Ben o testleri kendime de yaptım. Karşınızda yeni bir insan var onu tanıyorsunuz, o çok hoşuma gitti. Keşke biraz da diğer mentorlarla toplansaydık. Öğrenme ortaklarımızdan gelen güzel haberlere benim öğrenme ortağımın haberleriyle devam edeyim. Öğrenme ortağım kendi farkındalığını artırma ve kendine uygun meslek ve kariyer opsiyonlarını belirleme yanında kariyer hedeflemesi ve yan dal seçimi gibi çalışmaları tamamladı ve bu dönem alacağı derslere bunu yansıttı. İletişim ve girişimle okuduğu bölüm için en önemli işverenlerden olan ….’te staj yapma olanağı elde etti.

MENTORLAR BÖYLE SÖYLEDİ Onuralp Mursal 2017-2018 dönemi mentoru 2018-2019 dönemi mentoru

HEDEFİMİZ Her bir bursiyerimizin mezuniyet öncesinde mentilik akran mentorluğu mezuniyet sonrasında ise ODTÜMİST üyesi olarak mentorluk deneyimi yaşaması… Bursiyerlerimiz ve üyelerimiz arasında daha da güçlü bir KÖPRÜ oluşturmak…

BİZE KATILIN Programa - mentor olarak katılmak -veya yalnızca uzman havuzunda yer alarak gerek duyan mentor-mentilere networking desteği vermek için bize yazın: dernek@odtumist.org ya da cigdem.cengiz@odtumist.org