ISO 22000.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
ISO 22000: 2005 HACCP GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
PAZAR YÖNLÜLÜK.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
Yeni Pazarlama Teknikleri
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ (12. Hafta)
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ 11. Hafta
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
GIDA GÜVENLİĞİ Esma KAYA
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Gıda kalite sağlama sistemleri
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ISO HACCP ve ISO22000.
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
İş Planı.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISO Hijyen Uygulamaları
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ISO 22000

Kalite Beklenen kalite; müşteri memnuniyetsizliğini önleyebilmelidir. Tatmin eden kalite; müşteri beklentilerini karşılayarak onları tatmin edecek şekilde olmalıdır. Memnun eden kalite; müşteri beklentilerini aşarak onları memnun etmelidir.

Kalite Geliştirmede Aşamalar Birinci aşama; ulusal ve uluslararası standartlara uygun üretimi gerçekleştirmek, İkinci aşama; rakiplerin kalitesine erişmek, Üçüncü aşama; müşterilerin talep ettiği kaliteyi gerçekleştirmek, Dördüncü aşama; müşterinin gerçek ihtiyaçlarını müşteriden de daha iyi bilip, bunu karşılamaktır.

İşletmede 360° Öz-Kontrol ISO 22000 Yasal Otorite Medya EUROPGAP GAP ÜRETİCİ IFS Ortaklar Meslek Odaları Benchmarking Oditing İşçiler Rakipler Tüketici BRC

ISO 22000 nedir? Kalite Yönetim Sistemi/Genel Bilgilendirme Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları (HACCP) Yönetim Sistemi 9000 + 13000 = 22000

Ön Koşul Önce işletmede toplam kaliteye inanılmalı, gerekli düzenlemeler yapılmalı “değişim”, çalışanların eğitimi tamamlanmalı “hizmet öncesi eğitim, , hizmet içi eğitim, işbaşı eğitim”, eski alışkanlıkları değiştirilmeli “öğrenen organizasyonlar”, sisteme dahil olan tüm dış unsurların da kendilerinde gerekli düzenlemeleri yapmaları sağlanmalıdır.

ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri Standartı - Gıda Zincirindeki Tüm Kuruluşlar İçin Şartlar ISO 9001-2000 ile Danimarka standardının karışımı. 1 Eylül 2005 de gıda zincirinde çalışan tüm kuruluşların uyacakları yeni bir standart yayınlanmıştır. Codex Alimentarius komisyonu ile uluslararası uzmanların çalışmaları sonucunda oluşturulmuştur. EUROPGAP-GAP

Ana Amaç Gıda zincirinde gıda güvenliğini oluşturmak, Uluslararası pazarda tüketicilerin güvenli gıdaya erişimini sağlamak üzere HACCP sistemi ile tüm sistemin uyumunu oluşturmak, Gıda zinciri boyunca her aşamada gıda güvenliği için gerek duyulan ögeleri tanımlamak, “olabilecek hataları ve bunların yol açabileceği potansiyel sağlık tehlikelerini” belirlemek, Bu tehlikelerin “nihai ürüne geçme riskinin önlenmesi” için gerekli faaliyetleri yapmak.

ISO 22000’in Koşulları Bir gıda güvenlik sistemi yardımıyla ürünleri tüketici için güvenli hale getirmek, Ürünün yasal gıda güvenliği koşullarına uygun olduğunu göstermek, Müşteri taleplerini ve tüketici memnuniyetini göze alan gıda güvenliği kurmak,

Ön Koşullar ISO 22000 standardının belirli koşulları; İşletmenin üst yönetimi kendisini gıda güvenliği konusunda yükümlü görmelidir. Tüm çalışanlar katılmalıdır. ISO 22000: güvenli gıda yönetimi standardıdır ve aşağıdaki 4-temel elemanı birleştirmektedir: İnteraktif iletişim, Sistem Yönetimi, Operasyonel Ön Gereksinim Programları (OGP), HACCP Prensipleri.

ISO 22000’in Esasları Tarladan Sofraya Aynı dili konuşmak (kurum kültürü-takım oyunu) Etkin Risk Yönetimi, İzlenebilirlik (hammadde, girdiler, üretim aşamaları, ürün ve satış yerleri) Etkin geri çağırma programı, Bu standart küçük ve/veya az gelişmiş işletmeler gibi kuruluşların kontrol önlem kombinasyonları uygulamasına izin vermektedir.

ISO 22000 Koşulları İşletmenin üst yönetimi kendisini gıda güvenliği konusunda yükümlü görmelidir. Gıda güvenliği konusunda sorumluluklar açıkça dağıtılmalıdır. Tüm çalışanlara gerekli bilgi verilmeli, kurs ve seminerler düzenlenmelidir. İhtiyaç duyulan tüm kaynaklar zamanında ve yeterli olarak sağlanmalıdır. Üretim ve dağıtımın tüm aşamalarında izleme ve geri çağırma planları hazırlanmalıdır. Üretim ve dağıtımın tüm aşamalarında izleme ve geri çağırma işlemleri organize edilmelidir. Gıda güvenliği koşulları tamamen kabul edilmelidir.

TEŞEKKÜRLER