ISO 22000
Kalite Beklenen kalite; müşteri memnuniyetsizliğini önleyebilmelidir. Tatmin eden kalite; müşteri beklentilerini karşılayarak onları tatmin edecek şekilde olmalıdır. Memnun eden kalite; müşteri beklentilerini aşarak onları memnun etmelidir.
Kalite Geliştirmede Aşamalar Birinci aşama; ulusal ve uluslararası standartlara uygun üretimi gerçekleştirmek, İkinci aşama; rakiplerin kalitesine erişmek, Üçüncü aşama; müşterilerin talep ettiği kaliteyi gerçekleştirmek, Dördüncü aşama; müşterinin gerçek ihtiyaçlarını müşteriden de daha iyi bilip, bunu karşılamaktır.
İşletmede 360° Öz-Kontrol ISO 22000 Yasal Otorite Medya EUROPGAP GAP ÜRETİCİ IFS Ortaklar Meslek Odaları Benchmarking Oditing İşçiler Rakipler Tüketici BRC
ISO 22000 nedir? Kalite Yönetim Sistemi/Genel Bilgilendirme Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları (HACCP) Yönetim Sistemi 9000 + 13000 = 22000
Ön Koşul Önce işletmede toplam kaliteye inanılmalı, gerekli düzenlemeler yapılmalı “değişim”, çalışanların eğitimi tamamlanmalı “hizmet öncesi eğitim, , hizmet içi eğitim, işbaşı eğitim”, eski alışkanlıkları değiştirilmeli “öğrenen organizasyonlar”, sisteme dahil olan tüm dış unsurların da kendilerinde gerekli düzenlemeleri yapmaları sağlanmalıdır.
ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri Standartı - Gıda Zincirindeki Tüm Kuruluşlar İçin Şartlar ISO 9001-2000 ile Danimarka standardının karışımı. 1 Eylül 2005 de gıda zincirinde çalışan tüm kuruluşların uyacakları yeni bir standart yayınlanmıştır. Codex Alimentarius komisyonu ile uluslararası uzmanların çalışmaları sonucunda oluşturulmuştur. EUROPGAP-GAP
Ana Amaç Gıda zincirinde gıda güvenliğini oluşturmak, Uluslararası pazarda tüketicilerin güvenli gıdaya erişimini sağlamak üzere HACCP sistemi ile tüm sistemin uyumunu oluşturmak, Gıda zinciri boyunca her aşamada gıda güvenliği için gerek duyulan ögeleri tanımlamak, “olabilecek hataları ve bunların yol açabileceği potansiyel sağlık tehlikelerini” belirlemek, Bu tehlikelerin “nihai ürüne geçme riskinin önlenmesi” için gerekli faaliyetleri yapmak.
ISO 22000’in Koşulları Bir gıda güvenlik sistemi yardımıyla ürünleri tüketici için güvenli hale getirmek, Ürünün yasal gıda güvenliği koşullarına uygun olduğunu göstermek, Müşteri taleplerini ve tüketici memnuniyetini göze alan gıda güvenliği kurmak,
Ön Koşullar ISO 22000 standardının belirli koşulları; İşletmenin üst yönetimi kendisini gıda güvenliği konusunda yükümlü görmelidir. Tüm çalışanlar katılmalıdır. ISO 22000: güvenli gıda yönetimi standardıdır ve aşağıdaki 4-temel elemanı birleştirmektedir: İnteraktif iletişim, Sistem Yönetimi, Operasyonel Ön Gereksinim Programları (OGP), HACCP Prensipleri.
ISO 22000’in Esasları Tarladan Sofraya Aynı dili konuşmak (kurum kültürü-takım oyunu) Etkin Risk Yönetimi, İzlenebilirlik (hammadde, girdiler, üretim aşamaları, ürün ve satış yerleri) Etkin geri çağırma programı, Bu standart küçük ve/veya az gelişmiş işletmeler gibi kuruluşların kontrol önlem kombinasyonları uygulamasına izin vermektedir.
ISO 22000 Koşulları İşletmenin üst yönetimi kendisini gıda güvenliği konusunda yükümlü görmelidir. Gıda güvenliği konusunda sorumluluklar açıkça dağıtılmalıdır. Tüm çalışanlara gerekli bilgi verilmeli, kurs ve seminerler düzenlenmelidir. İhtiyaç duyulan tüm kaynaklar zamanında ve yeterli olarak sağlanmalıdır. Üretim ve dağıtımın tüm aşamalarında izleme ve geri çağırma planları hazırlanmalıdır. Üretim ve dağıtımın tüm aşamalarında izleme ve geri çağırma işlemleri organize edilmelidir. Gıda güvenliği koşulları tamamen kabul edilmelidir.
TEŞEKKÜRLER