PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
REHBERLİK.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kişisel Rehberlik.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik Sorumluluklar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI

AR-GE YAKLAŞIMI (Programın Düzeltilmesi ve Geliştirilmesi) Programa süreklilik kazandırılması açısından atılması gereken ilk adım AR-GE çalışmalarına başlamaktır.

Ortaya çıkan problemler Geliştirilen programlar bireylere temel becerileri kazandırmada yeterli midir? Bireylerin tüm yeterlikleri ve bireysel farklılıkları göz önüne alınmakta mıdır? Programların geliştirilmesine ve uygulanmasına ilişkin tüm engeller ortadan kaldırılmış mıdır?

Problemlerin çözüm yolları Öğretmenlerin program geliştirmedeki görev ve sorumlulukları analiz edilerek etkinlikleri arttırılabilir. Sürecin her aşamasındaki araştırma ve geliştirme çalışmaları aralıksız sürdürülebilir. Program geliştirme çalışmalarına katılan bireylerin sürekli olarak hizmet içi eğitimden geçirilmesi sağlanabilir.

Program Geliştirme Uzmanı ve Öğretmenin Program Geliştirme Sürecindeki Görev ve Sorumlulukları

1) Program Geliştirme Uzmanı ve Öğretmenin Ulusal Düzeydeki Görev ve Sorumlulukları Okullardaki uygulamalardan geniş ölçüde veri toplama çabalarında bulunma

Okulların program geliştirmeye yönelik görüş ve düşüncelerini toplamaya ilişkin öneriler geliştirme

Merkez örgütle okullar arasında haberleşmeyi sağlama Okulların yetiştirdiği insan tipine göre çok sesliliği yansıtacak modeller geliştirme çalışmalarını sürdürme Merkez örgütle okullar arasında haberleşmeyi sağlama

2) Program Geliştirme Uzmanı ve Öğretmenin Okul Düzeydeki Görev ve Sorumlulukları İhtiyaç analizi yapmalı, analiz sonuçlarını değerlendirmeli ve sonuçlara göre programlar hazırlamalıdır. Program geliştirme sürecine katılacak bireyler hakkında bilgi toplamalı, onları bu konuda yeterli ve istekli hale getirmelidir. Dengeli bir görev dağılımıyla işbirliğini sağlamalıdır. Öğretmenlere araç, gereç ve malzeme kullanımında yol gösterici olmalıdır. Eğitim ve öğretimle ilgili gelişmeleri yakından takip etmelidir.

Öğretmen; Konu alanında uzman öğretmen sıfatını taşıyabilecek nitelikte güncel bilgiye sahip olmalıdır. Öğrencilerin gelişim düzeylerinden haberdar olarak, uzmana bilgi vermelidir. Her aşamada, zümre başkanları, program geliştirme uzmanları ve öğretmenlerle işbirliği kurmalıdır. Eğitim ve öğretimle ilgili gelişmeleri takip etmeli, kongre ve seminer gibi etkinliklere katılmalıdır.

Program Geliştirme Sürecini Engelleyen Etmenler ve Çözüm Önerileri 1) Yönetici tutum ve davranışlarına ilişkin engeller: Okul personelini değişiklikler hakkında yeterince bilgilendirmeme Bu sürece katılmayı, öğretmenlerin görev ve sorumluluklarından biri olarak görmeme Çalışmaları verimli hale getirecek personeli, gerekli donanım ve yazılımlarla desteklememe Öğretmenlere yönelik seminer, konferans ve özel yayınların hazırlanması gereğine inanmama

Alınabilecek Önlemler Program geliştirme uzmanlarının alanında iyi yetişmiş kişiler arasından görevlendirilmesi Bakanlık merkez örgütü ile okullar arasındaki haberleşmenin sürekli olması Program geliştirme süresince, analiz yapma, analiz sonuçlarını değerlendirme ve bu sonuçlara göre programlar hazırlanması

2) Öğretmen tutum ve davranışlarına ilişkin engeller: Değişime hazır olmama Alanlarıyla ilgili olarak bir uzmana gerek olmadığına inanmaları Ders dışındaki program geliştirme çalışmalarını görev dışı olarak görmeleri Eğitim bilimleri alanındaki son gelişmelerden habersiz olmaları

Program Geliştirmede Okul Düzeyinde Karşılaşılan Güçlükler Ülkemizde program geliştirme alanının fazla tanınmaması Çalışmalarda işbirliği ve uyumlu iletişim eksiliğinin bulunması Okul yöneticilerinin program geliştirme konusunda yeterli bilgiye sahip olmaması ya da bilgilendirilmemesi Öğrenci sayısının çokluğu ve zaman problemi nedeniyle ihtiyaç analizinin yapılmaması Yazılmış planın uygulanıp uygulanmadığının takip edilmemesi Program geliştirme uzmanlarının az olması ve bu konuda yeterli yatırımın yapılmaması