MOTİVASYON VE ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MESLEKİ EĞİTİM.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ROL OYNAMA ve DRAMA.
The Value of Serious Play
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
MOTİVASYON.
MESLEK LİSELERİ Ç ARESİZLİK SONUCU VARILAN BİR DURAK DEĞİL, YAŞAMA A Ç ILAN BİR PENCEREDİR`
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SINIF YÖNETİMİ.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTİVASYON.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yapılandırmacı Öğrenme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
BE BEP NEDİR ?.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
BİREYSEL FARKLILIKLAR
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor hareketleri dönemi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
BECERİ ÖĞRENİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MOTİVASYON VE ÖĞRENME

İnsan davranışlarının anlaşılmasında 3 önemli öğe; 1. Başlama nedeni: örn/ insanlar niye bir davranış formu ile başlar? niçin servis geliştirmek için ders alınır? Hatırda tutma: örn/ başladıktan sonra insanlar neden belli bir davranışı takip ederler? Davranışın şiddeti: örn/ bireysel performansta katılım şiddetinin değişik nedenleri nelerdir? ve motivasyon bu 3 öğe ile ilişkilidir.

KAYGI davranışın şiddetinde önemlidir. PEKİŞTİREÇ davranışın her 3 görüşüne ilişkin nedenlerin belirtilmesinde önemlidir. HEDEF BELİRLEME davranışın nedeni ve şiddetinde oynadığı rol ile önemlidir. PEKİŞTİREÇ ile HEDEF BELİRLEME MOTOR BECERİ ÖĞRENİMİ VE PERFORMANSLA İLİŞKİLİDİR.

MOTİVASYON VE ÖĞRENME Öğretmen motivasyonla ilgilidir ve davranışı başlatan şeyle ilişki kurar. Bunu ise öğrencinin becerisini geliştirebilecek gereksinimi bularak yapar. Daha sonra ise bu davranışın korunması ile ilgilenir. Ancak davranışın şiddeti öğrenme koşullarında bir sorun olarak gündeme gelebilir. (öğrencinin sınırlarının zorlanması halinde) kaygı vb.

ACABA ÖĞRENMEYE MOTİVE OLUNMAZ İSE ÖĞRENME OLUR MU?

Ausubell “motivasyon ve öğrenme arasındaki nedensel ilişki dolaylı bir ilişkinin aksine tipik bir ortak ilişkidir…. Uygun ilgiler ve motivasyonun gelişmesine dek öğrenme etkinliklerinin ertelenmesi gereksizdir” der. Aksine, motivasyon öğrenmeye dayalıdır yaklaşımı zıt zamanlarda vuku bulur ve bu da öğrenmenin motivasyonu oluşturması ve daha fazla öğrenmeye dayanır.

Öğrenmede içsel arzu etkinliğe başlamada tek başına bireyi temsil etmez. Çünkü başlamak için dışsallık da söz konusudur. Kişi zorunlu ise başka seçeneği yok ise bu durumda içsel isteği yada motivasyonu gelişir. örn/ eşek suyun ne denli iyi olduğunu anlayınca su içme konusunda eğitilebilir.

AMAÇLI VE TESADÜFİ ÖĞRENME AMAÇLI ÖĞRENME motivasyon söz konusudur. TESADÜFİ ÖĞRENME motivasyondan yoksundur. Dickinson 1978 araştırması 4 el pozisy. Hrk serisinin öğrenimi ile ilişkiliydi. amaçlı öğr. Gruba test verileceği ve neye dikkat edileceğine ilişkin bilgi verildi. Ancak 60 sn. periyotta iki grup arasında fark yoktu.

MOTİVLER VE ÖĞRENME DUYARLILIĞINNIN ÖLÇÜLMESİ Etkili B.E. Öğretm. Sınıfta öğrenciyi neyin motive edeceğini araştırır. Bu dersi nasıl işlersek en iyi şekilde öğrenirsiniz?

Öğrenme ve iyi perform. Yardımcı olabilecek maddelerden oluşan bir envanter ile öğrencilerin motivleri saptanır. az yardım çok yardım Örn/ oyun oynama fırsatı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Ayrıca öğretmen de her çocuk için bu envanteri cevaplar.

MOTİVASYON-PERFORMANS VE ÖĞRENME Motivasyonel koşullar kişiyi performansı ve öğrenme miktarı yönünden etkiler. Örn/ schwab’ın motivasyonel etkilere ilişkin olarak cimn. Barı ile yaptığı çalışma.

Kompleks bir beceri Ç. yüks. Motiv. Performans olumsuz etkilenir. öğrenilmemiş(açlık) Davranışı başlatan dürtü öğrenilmiş(aile,ark) Yakın çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisi büyüktür. Hedeflenen şeyin insan gözünde büyümesi büyük gerginlik yaratır.

Bireyi fiziksel etkinliğe güdüleyen nedir ve fiziksel beceri edinmede hangi ilgileri kişiyi yönlendirir?

Belli miktardaki kassal egzersiz insanlığın gereksinimi olarak kabul edilir. (burnett ve pear). Ancak oyunda ve kinestetik duyumun olduğu etkinliklerde birey hrkten zevk almaktadır. Burnett ve pear bireyin kendisini hoşnut hissettiği yani motivin gücünde kinestetik duyumun olduğu durumlara KASSAL DUYARLILIK demektedirler.