Davranış Bilimleri Hafta II.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Davranış Bilimleri Hafta II.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Öğrenci İsmi ENGELLİ TÜRLERİ SOSYOLOJİ ENGELLİLİK FİZYOLOJİ ENGELLİLİK PSİKOLOJİ ENGELLİLİK FİZİKSEL ENGELLİ RESİMLER
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
EKOLOJİ ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
İŞLETME YÖNETİMİ II Öğr. Gör. Dr. O. İnanç GÜNEY Ç.Ü. Adana MYO.
AYŞE ÖZEL MERYEM ÖZDEMİR MERWAN RUBAR BEYAZGÜL MUHAMMED ENES YILDIRIM
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Menü Planlama.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
BİLGİSAYAR AĞLARI.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Bölüm28 Doğru Akım Devreleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretmenlik Meslek Etiği
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İş ve Meslek Sosyolojisi
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Davranış Bilimleri Hafta II

Güdüler ve İhtiyaçlar

İhtiyaç nedir?

İhtiyaç, İnsan hayatının yaşanması, dengeli olması, iyiliği ve rahatlığı için giderilmesi gereken eksikliklerdir.

İhtiyaç, Bu eksikliklerin bir kısmı, insan organizması için tamamlanması gereken zorunluluk olarak belirirken, diğer kısmı da kişi bilinci tarafından algılanan ve kurgulanan eksikliklerdir.

İhtiyaçlar, İnsan hayatının devamlılığı ile fiziki ve sosyo-kültürel çevreye uyum sağlanması için gerekli olan fiil ve hareketlerin yapılmasını zorlayan davranış nedenleridir.

İhtiyaçlar, Yeterince karşılansın ya da karşılanmasın organizmayı harekete geçirir. Organizmanın harekete geçmesinin temelinde güdüler yatar.

Güdüler, ihtiyaçların ortaya çıkmasına imkan hazırlayan potansiyel davranış belirleyicileridir.

Güdü Açlık İhtiyaç Davranış

Güdüler Doğal güdüler Sosyal güdüler

Doğal güdüler – Dürtüler - İçgüdüler Bireyin doğuştan getirdiği, belirli bir bilgi veya öğrenme olmadan kendiliğinden doğan amaca yönelik davranışlardır. Doğal güdünün amacı bireyin yaşamsal fonksiyonlarının sürdürülmesidir.

Açlık Susuzluk Dışkılama Uyku Nefes alma Hayati dürtüler

Hayati olmayan dürtüler Cinsellik Merak Analık

Sosyal güdüler Bireyin kendisinin dışındaki insanlarla birlikte yaşama zorunluluğu ve onlarla karşılıklı ilişkiler içerisinde olması gereği sosyal güdüleri ortaya çıkarır. Sosyal güdü bireyin sosyal varlık olarak yaşamasından kazandığı davranış etkinlikleridir.

İnsan toplulukları, diğer canlıların tersine, doğal güdülere ilave olarak, toplumsal süreçlerden yeni davranış kalıpları öğrenirler.

Vahşi Hayat Belgeselleri