ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Farklı Kültür ve Cinsiyetler. Ortak kültür Ortak Bilgi Dil Din Sosyal değerler Ortak tarih Coğrafi konum Gelenekler Sosyal değerler Giyim Sorumluluk algısı……..
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Bilişsel ve Dil Gelişimi
DUYGUSAL ZEKA Danıel GOLEMAN. İ ÇER İ K 1.BÖLÜM DUYGUSAL BEY İ N 2.BÖLÜM DUYGUSAL ZEKANIN DO Ğ ASI 3. BÖLÜM DUYGUSAL ZEKA 4. BÖLÜM FIRSATLARA AÇILAN PENCERELER.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
DUYGUSAL ZEKA Danıel GOLEMAN.
Bütünleştirme uygulamaları
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
Görsel Zeka TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir.
DUYGUSAL ZEKA.
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bir psikolojik yapı olarak "zeka" ve madde geliştirme süreci*
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ZEKA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEKA BİREYSEL FARKLILIK ALANLARI ZEKÂNIN NİTELİĞİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİNE DAYALI ÖĞRENME
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli

Howard Gardner Harvard Üniversitesi’nde eğitim ve psikoloji alanlarında ve Boston Tıp Okulu’nda nöroloji alanında profesörlüğü devam etmektedir.

Zekaya İlişkin Eski ve Yeni Bakış Açısı ESKİ ANLAYIŞ YENİ ANLAYIŞ Zeka doğuştan kazanılır, sabittir. Kalıtımla gelen zeka değiştirilemez, geliştirilemez. Bir bireyin genetiksel olarak kalıtımla getirdiği zeka kapasitesi iyileştirilebilir, geliştirilebilir ve değiştirilebilir. Zeka niceliksel olarak ölçülebilir ve tek bir sayıya indirgenebilir. Zeka, herhangi bir performansta üründe veya problem çözmede sergilendiğinden; sayısal olarak hesaplanamaz. Zeka tekildir; belli testler ile ölçülebilir. Zeka çoğuldur; çeşitli yollarla sergilenebilir. Zeka gerçek hayattan soyutlanarak (belli zeka testleri ile) ölçülür. Zeka gerçek hayat durumlarından veya koşullarından soyutlanamaz. Zeka, öğrencileri belli seviyelere göre sınıflandırmak ve onların gelecekteki başarılarını tahmin etmek için kullanılır. Zeka, öğrencilerin sahip oldukları doğal potansiyellerini anlamayı sağlar ve başarılı olmaları için onlara farklı yollar gösterir.

İnsan zekası hakkında ileri sürülen geleneksel yapıdaki görüşün sınırlılığını fark eden Gardner, 1983’te “Frames of Mind-Zihnin Çerçeveleri” adlı kitabı yayımlamıştır.

Bedensel-kinestetik zeka Sözel-dil zekası Müziksel-ritmik zeka Görsel-uzaysal zeka Sosyal zeka İçsel zeka Doğacı Zeka Mantıksal-matematiksel zeka

Sözel-dil zekası Söyler Duyar Görür Okur

Mantıksal-matematiksel zeka Gruplar Ölçer Sıralar Soyutlar

Görsel-uzaysal zeka Görselleştirir Renkleri sever Hayal Kurar Değişim ve dönüşümleri fark eder

Müziksel-ritmik zeka Ritim kullanır Müzikle öğrenir Melodi kullanır Seslere duyarlıdır

Bedensel-kinestetik zeka Dokunarak öğrenir Vücutları esnektir El becerileri iyidir Ustaca taklit yapar

Sosyal zeka İşbirliği yapar Yüz ifadesi, jest ve mimiklere duyarlıdır Paylaşır Karşılaştırır

Kendini motive edebilir İçsel zeka Kendini motive edebilir Kendi hızında öğrenir. Yüksek düzeyde düşünür Sağlıklı benlik algısına sahiptir

Doğacı zeka Toprakla oynamayı sever Çevre bilinci yüksektir İnceler Araştırır

Duygusal Zeka Öz bilinç Duyguları idare edebilmek Empati Kendini harekete geçirmek İlişkileri yürütebilmek

Zeka Alanlarının Gelişimine Etki Eden Faktörler

Gardner 5 farklı zihin türünden bahsediyor

Sonsöz Çocuklarımdan dünyayı anlamalarını istiyorum fakat sadece bu değil; çünkü dünya muhteşem ve insan aklı meraklı. Onlardan anlamalarını istiyorum böylece dünyayı daha iyi bir yer yapma fikrine sahip olacaklar. Bilgi ahlakla aynı şey değildir, fakat geçmiş hatalarımızdan kaçınabilmek ve üretken bir hareket için anlamaya ihtiyacımız vardır. Bu anlayışın en önemli parçası kim olduğumuzu ve ne yapabileceğimizi bilmektir. Son olarak da kendimiz için anlayışımızı sentezleyebilmemiz gerekir. Howard Gardner 1999