TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Advertisements

BİR SOSYAL SİSTEM VE ÖRGÜT OLARAK
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE EĞİTİM VE GELİŞTİRME
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
YÖNETİCİ. YÖNETİCİ KİMDİR ?  Bir kuruluşun başında bulunan, konusuna hakim, hedefleri olan, emrindeki personeli istenilen hedefe ulaştırmak için çalıştırabilen.
İnsan Kaynakları Planlaması
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
MUHARREM AKMAN KİMYA TEZSİZ AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI (YARARLARI VE SÜREÇLERİ)
ERK İSG&İK – –
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Performans Değerlendirme
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Örgüt İçindeki İnsan Potansiyeli ve Sorunları. İnsan Kaynağının Benzersiz Yapısı  Bilinçli, düşüncesi ve tepki gösteren bir varlık olarak insan  Örgütsel.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Kariyer Yönetimi Araçları
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Yeni Kariyer Yaklaşımları
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Örgütsel Kariyer Planlaması

ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN.
OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ
ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Süreç Yönetimi.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
EĞİTİM KURUMLARINDA KAYNAK VE BÜTÇE YÖNETİMİ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş.
EĞİTİMDE ETİK Prof. Dr. Semiyha TUNCEL.
KURUM KÜLTÜRÜ.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
TEST 1.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ Prof. Dr. Semiyha TUNCEL

Katılımcı yönetim modeli Katılımcı yönetim geleneksel bürokratik modele bir ilavedir. İşgörenin (memur, çalışanlar) morali ve iş doyumuna çok özen gösterir. Katılımcı yönetim işgörenlerin güdülenmesi ve bu amaçla bir örgüt kurulmasını vurgular. Örgüt, karar verme süreçlerine işgörenleri de katarak hem işverenlerin hem de örgütün ihtiyaçlarına cevap vermek üzere yapılandırılmıştır. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Alternatif örgüt modeli Sistem 4 örgütü Bir örgüt içinde geleneksel yönetim yapılarıyla işgören gruplarından oluşan topluluğun elinde tuttuğu güç arasında gerginlik oluşur. Bu gerginliği ele almak için bir örgütsel model önerilmiştir. Bu modele Sistem 4 denir. Bu modelin varsayımı örgütsel örüntüsünün üç temel kavramını içerme derecesine göre örgüt optimal derecede etkin olur: örgütsel üyeler arasındaki destekleyici ilişkiler ilkesi grupla karar verme yüksek performans çalışma normları Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Örgüt geliştirme Örgüt geliştirme nin temel amacı okulun kendi sorunlarını çözebilecek sürekli bir kapasiteyi sağlamasıdır. Örgüt geliştirme okulu çevresini kontrol eder ve bu çevreden gelen gelen girdileri kontrol etmek için eyleme geçer. Sorun çözen okul kaynaklarını, fikirlerini ve enerjisini bulur, sürdürür ve kullanır. Bir örgüt olarak gereksinimi olan becerilerin bilincindedir ve gerekli olduğu zaman bunları geliştirmek için gerekli olan adımları atar. Dönem dönem amaçlarını gözden geçirir, kapasitesine ve durumlara uyması için onları değiştirir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL